Αρχική Αναμόρφωση Σώματος ΕπιθεώρησηςΆρθρο 29 Ρυθμίσεις για Ιατρούς Εργασίας και Σύμβουλους Ασφάλειας της ΕργασίαςΣχόλιο του χρήστη ΚΟΥΡΟΥΚΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ | 1 Απριλίου 2011, 17:26
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
To συγκεκριμένο άρθρο πρέπει πάραυτα να αποσυρθεί και να σταματήσει άπαξ και δια παντός οιαδήποτε εμπλοκή του Υπουργείου Απασχόλησης με ζητήματα που αφορούν την άσκηση μιας αναγνωρισμένης από δεκαετίες ιατρικής ειδικότητας, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, αρμόδιο για τα οποία είναι μόνο το Υπουργείο Υγείας. Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι ο νομοθέτης έχει άγνοια των νόμων ή αν συμβαίνει κάτι άλλο. Παράγραφος 1. Η παράγραφος αυτή, καθώς και κάθε άλλο σημείο που αφορά άσκηση ιατρικής έξω από τα όρια του ιατρικού συλλόγου που έχει εγγραφεί ο ιατρός, είναι αντίθετη με τον Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας (Ν. 3418/2005, άρθρο 7, παρ. 1-3), ο οποίος σαφώς το απαγορεύει. Καμία από τις εξαιρέσεις της παρ. 2 του άρθρου 7 δε συντρέχουν στην άσκηση της Ιατρικής της Εργασίας. Παράγραφος 2. Οποιαδήποτε συζήτηση, διάταξη ή διαδικασία που αφορά τη χρησιμοποίηση τίτλου άλλης ιατρικής ειδικότητας είναι άκυρη και παράνομη, και ως τέτοια θα επιφέρει έννομες συνέπειες και αστικές αποζημιώσεις (Β.Δ. 2266/1955, άρθρο 12, παρ.1 όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 1579/85, άρθρο 2, παρ. 1). Η εφεύρεση του όρου "άσκηση καθηκόντων" δεν θα έχει καμία διαφορά στην εκδίκαση των υποθέσεων, αφού στην ουσία πρόκειται για "χρησιμοποίηση τίτλου" και μάλιστα ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΣ ΝΑ ΈΧΕΙ ΝΟΜΙΜΑ ΑΠΟΝΕΜΗΘΕΙ! Δηλαδή ενώ ο νόμος απαγορεύει σε γιατρό που κατέχει νόμιμα την Παιδιατρική και την Καρδιολογία να ασκήσει μία από τις δύο, έρχεται το Υπουργείο Εργασίας και του επιτρέπει να ασκήσει την Ιατρική της Εργασίας, την οποία όχι μόνο δεν κατέχει, αλλά δεν διδάχτηκε ποτέ! Παράγραφος 6. Η προσωρινή ή οριστική παύση της δυνατότητας παροχής υπηρεσιών προστασίας και πρόληψης για έναν ειδικό ιατρό εργασίας ισοδυναμεί με αναστολή άδειας άσκησης ιατρικού επαγγέλματος, ποινή που μόνο το Πειθαρχικό Συμβούλιο του Ιατρικού Συλλόγου μπορεί να επιβάλλει. Για να καταλάβετε τη φαιδρότητα του εγχειρήματος, φανταστείτε υπάλληλο του ΣΕΠΕ να κάνει έφοδο στον Ευαγγελισμό, να μη βρίσκει τον Καρδιολόγο στο ωράριό του και να του επιβάλλει "προσωρινή ή οριστική παύση παροχής υπηρεσιών Καρδιολογίας". Προσωπικά λυπάμαι τον πρώτο που θα το επιχειρήσει. Παράγραφος 8. Πρόκειται για μία παρέμβαση, τη μοναδική με σωστή κατεύθυνση σε ολόκληρο το άρθρο, που προσπαθεί να διορθώσει στρεβλώσεις, που το ίδιο το Υπουργείο Εργασίας δημιούργησε δίνοντας την άδεια σε ιατρούς άλλων ειδικοτήτων να ασκούν καθήκοντα. Όσοι από αυτούς λοιπόν είχαν συμβάσεις με ταμεία, πήγαιναν στις επιχειρήσεις με τα συνταγολόγια και τα μπλοκ των παραπεμπτικών και φόρτωναν τα ταμεία, ενώ δημιουργούσαν και αθέμιτο ανταγωνισμό στους ειδικούς ιατρούς εργασίας που δεν έχουν τέτοια δυνατότητα. Φυσικά ξέχασε να εξαιρέσει τους Ειδικούς Ιατρούς Εργασίας από την απαγόρευση (ναι, υπάρχουν και τέτοιοι!), οι οποίοι δεν διατηρούν ιδιωτικά ιατρεία ούτε συνταγολόγια και άρα δυνατότητα συναλλαγής. Αν όμως το Υπουργείο Εργασίας ενδιαφέρεται τόσο για την ποιότητα των παρεχόμενων ιατρικών υπηρεσιών στη χώρα και την πάταξη της συναλλαγής, προτείνω στην παράγραφο αυτή να προστεθεί η φράση: "απαγορεύεται οι ιατροί να διατηρούν το ιδιωτικό τους ιατρείο στην περιφέρεια του υποκαταστήματος του ασφαλιστικού φορέα που υπηρετούν".