Αρχική Αναμόρφωση Σώματος ΕπιθεώρησηςΆρθρο 5 Στελέχωση του Σώματος Επιθεώρησης ΕργασίαςΣχόλιο του χρήστη Ν. Σαραφόπουλος | 2 Απριλίου 2011, 14:55
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Στο σχόλιό μου στο άρθρο 1 διατύπωσα την άποψη ότι πρέπει να προταχθούν οι Βασικές Αρχές και Δεσμεύσεις εξωστρεφούς λειτουργίας του ΣΕΠΕ, οι οποίες να είναι ενταγμένες σε μια συνολική Εθνική Στρατηγική για τις Συνθήκες Εργασίας. Επίσης, στο άρθρο 2 ανέφερα ότι προηγείται ο καθορισμός Σκοπών και Στόχων του ΣΕΠΕ, με διασφάλιση της ανεξαρτησίας του από κάθε λογής επιρροές και της ενιαίας λειτουργίας (βλ. 81 ΔΣΕ). Η Στελέχωση των Θεσμικών Μονάδων του ΣΕΠΕ (βλ. σχόλιό μου στο άρθρο 10, Υπηρεσίες του ΣΕΠΕ) πρέπει να ακολουθεί τις παραπάνω απαιτήσεις και αρχές λειτουργικότητας προς όφελος της Κοινωνίας της Εργασίας. Εφόσον δηλώνεται στο άρθρο 5 ότι το ΣΕΠΕ αποτελούν ο Ειδικός Γαμματέας (Πολιτικός Προϊστάμενος, του οποίου ο συντονιστικός και θεσμικός ρόλος πρέπει να αναλυθεί με σαφήνεια στο άρθρο 7), οι (μάχιμοι) Επιθεωρητές και το Προσωπικό Διοικητικής υποστήριξης, τότε πρέπει να προστεθεί με καθαρό τρόπο ότι η κατανομή του προσωπικού γίνεται στις Θεσμικές Μονάδες της Κεντρικής και της Περιφερειακής διάρθρωσής του (άρθρο 10). Ο Ειδικός Γαμματέας προΐσταται των Θεσμικών Υπηρεσιών του ΣΕΠΕ. Άρα, υπό αυτόν ευρίσκονται και οι Διευθυντές των Διευθύνσεων Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων, Επιθεώρησης Ασφάλειας και Υγείας και Διοικητικής υποστήριξης (άρθρο 10.1.Α). Προς τι η ύπαρξη και παράλληλου σχήματος δυο Γενικών Επιθεωρητών (Εργασιακών Σχέσεων και Ασφάλειας και Υγείας, άρθρο 8) με βαθμό Δντη, υπό τον Ειδικό Γραμματέα; Τι εξυπηρετεί η ύπαρξη και δεύτερου, όμοιου σχήματος; Πάντως, θεωρώ ότι δεν βοηθά τις σαφείς και καθαρές γραμμές επικοινωνίας με τις Θεσμικές Διευθύνσεις. Ιδιαίτερη αξία αποκτά η ανωτέρω ένσταση, όταν αμέσως παρακάτω (άρθρο 9), προσδιορίζεται η Υπηρεσία των Ειδικών Επιθεωρητών υπό τον Ειδικό Γραμματέα. Είναι η μόνη Υπηρεσία για την οποία προβλέπονται ρητά 22 θέσεις Διευθυντών και Τμηματαρχών! (Για τις λοιπές Υπηρεσίες προβλέπονται σωρευτικά οι θέσεις του άρθρου 5). Όταν σήμερα πολλές μάχιμες Θεσμικές Διευθύνσεις, ανά την Ελλάδα, δεν έχουν Όργανα Διοίκησης (στερούνται Δντων και Τμηματαρχών), είναι απορίας άξιον γιατί προτείνεται Υπηρεσία με 22 Δντες και Τμηματάρχες (και 10, 5 Δντες και 5 Τμηματάρχες, έιναι πολλοί. Ειδικά όταν οι προτεινόμενες Περιφερειακές Υπηρεσίες είναι 13 σε όλη τη Χώρα). Έχει υπολογίσει κανείς το επιπλέον κόστος; Αν υπήρχε ένα πρόσθετο κριτήριο, κάθε (πρόθυμος να γίνει) Ειδικός Επιθεωρητής να έχει τουλάχιστον 10ετή προϋπηρεσία σε μάχιμη Επιθεώρηση Εργασίας, θα βλέπαμε πόσοι θα το πληρούσαν. Οι υπηρεσίες δεν υπάρχουν για να αναπαράγουν την (εσωτερική) γραφειοκρατία τους ερήμην της Κοινωνίας. Η υπερσυγκέντρωση σε μια Υπηρεσία όλου του (ώριμου επαγγελματικά) Στελεχιακού δυναμικού αποτελεί, από την άποψη της Διοικητικής Επιστήμης, ολίσθημα και νοθεύει την ενιαία και ισόρροπη Λειτουργία του συνολικού Σώματος της Επιθεώρησης Εργασίας. Επίσης, προβλέπεται η δημιουργία αυτοτελούς Γραφείου ενημέρωσης κ.λπ. (άρθρο 11), υπό τον Ειδικό Γραμματέα και το συντονισμό των Ειδικών Επιθεωρητών. Και αν ακόμα υπάρχει αυτή η αναγκαιότητα γιατί δεν συγκροτείται ένα Τμήμα στη Δνση Διοικητικής υποστήριξης, κατά κλασικό δηλ. Θεσμικό τρόπο; Προς τι η Αναμόρφωση του ΣΕΠΕ, όταν οι μόνες νέες ρυθμίσεις αφορούν ένα παράλληλο Σχήμα εντός του ΣΕΠΕ; Και το κορυφαίο: συγκροτείται ειδική Ομάδα ετοιμότητας (άρθρο 12), που υπάγεται στο αυτοτελές Γραφείο ενημέρωσης (υπό τον Ειδικό Γραμματέα και το συντονισμό των Ειδικών Επιθεωρητών). Ολοκληρώνεται η παράλληλη δημιουργία ενός δεύτερου Σχήματος μέσα στο ΣΕΠΕ. Πώς διασφαλίζονται οι ΑΡΧΕΣ της 81 Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας (ομοιογένεια, ενιαία δομή και ανεξαρτησία από επιρροές); Στην Ομάδα (αναφέρει το Σχέδιο) θα συμμετέχουν Επιθεωρητές της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΣΕΠΕ και της Περιφέρειας Αττικής. Μα όλοι αυτοί δεν αποτελούν στελέχη Θεσμικών Μονάδων επιφορτισμένων με το επαγγελματικό καθήκον ελέγχων και επιθεώρησης της αγοράς εργασίας; Ή είναι επαρκείς και αποτελεσματικοί στο καθήκον τους στις φυσικές μονάδες που υπηρετούν (υπό θεσμικό έλεγχο απόδοσης και αποτελεσματικότητας) ή, δεν μπορώ να καταλάβω, πώς θα αναβαπτισθούν στην Ομάδα; Όλο το Θεσμικό Σώμα Επιθεώρησης (άρθρο 10) οφείλει να είναι σε ετοιμότητα και να διασφαλίζονται οι σχετικές προϋποθέσεις. Αντί του παραπάνω, με απόφαση του Ειδικού Γραμματέα (12 παράγρ. 3) θα καθορίζεται ο αριθμός των Επιθεωρητών, ο εξοπλισμός, κ.λπ. Να είμαστε αληθείς: σήμερα δεν υπάρχουν πιστώσεις για μετακινήσεις των Επιθεωρητών των υφισταμένων και λειτουργουσών Μονάδων εντός των Νομών. Πώς θα τα καταφέρει η Ομάδα; Σήμερα δεν υπάρχουν κρατικά οχήματα στις Περιφερειακές Μονάδες (παραδόθηκαν 53 οχήματα, έως 31-7-2010, στην εταιρία από την οποία ήταν μισθωμένα), πώς, σε δύσκολους καιρούς, θα προκύψουν εξοπλισμοί; Θεωρώ ότι όλα τα παραπάνω άρθρα ενός παράλληλου Σχήματος, μέσα στο Ενιαίο Σώμα Επιθεώρησης, δεν έχουν καμία θέση στο Σχέδιο Νόμου για την αναμόρφωση του ΣΕΠΕ.