Αρχική Αναμόρφωση Σώματος ΕπιθεώρησηςΆρθρο 7 Ειδικός ΓραμματέαςΣχόλιο του χρήστη Σύλλογος επιθεωρητών Μακεδονίας-Θράκης Ηπείρου θεσσαλίας | 3 Απριλίου 2011, 17:20
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Προτείνουμε τη σύσταση Γενικής Γραμματείας η οποία θα περολαμβάνει δύο Γενικές Επιθεωρήσεις, ήτοι Εργασιακών Σχέσεων αφενός και Ασφάλειας και Υγείας της Εργασίας αφετέρου, με τις υποστηρικτικές τους υπηρεσίες. Σε περιφερειακό επίπεδο να διατηρηθεί η υφιστάμενη δομή του Σ.,ΕΠ.Ε, δεδομένου ότι αυτή έχει δοκιμαστεί μέχρι σήμερα και αποδεδειγμένα λειτουργεί ικανοποιητικά. Το Υπουργείο Εργασίας να έψει επιτελικό, γνωμοδοτικό λαο νομοθετικό ρόλο, καθώς και την ευθύνη συντονισμού όλων των οργανισμών και λοιπών νομικών προσώπων που υπάγονται στην εποπτεία του, χαράσσοντας την πολιτική που θ' ανταποκρίνεται στις εκάστοτε αναφυόμενες συνθήκες και ανάγκες στην αγορά εργασίας, η οποία θα υλοποιείται από το Σ.ΕΠ.Ε. Η αναβάθμιση του Σ.ΕΠ.Ε σε επίπεδο Γενικής Γραμματείας Επιθεώρησης Εργασίας, υποστηρίζουμε ότι διασφαλίζει τις θεμελιώδεις οργανωτικές αρχές του, σύμφωνα με την 81 Δ.Σ.Ε, που κυρώθηκε με το Ν. 3249/1955 και ενισχύει την αποτελεσματική του λειτουργία για την επίτευξη των στόχων του. Ειδικότερα, είναι πλήρως εναρμονισμένη με: • Την αρχή της ενότητας που απαιτεί την ύπαρξη ενιαίου συστήματος Επιθεώρησης • Την αρχή της υπαγωγής σε μια κεντρική αρχή που προϊσταται, ελέγχει και εποπτεύει την Επιθεώρηση Εργασίας • Την αρχή της διαρκούς πραγματικής συνεργασίας μεταξύ των Επιθεωρήσεων Εργασίας, και • Την αρχή της ανεξαρτησίας της Επιθεώρησης Εργασίας από κάθε κυβερνητική μεταβολή ή από εξωτερικές πολιτικές ή άλλες επιρροές. Η προσαρμογή του συστήματος ελέγχου της Εργασίας σε νέα δεδομένα και απαιτήσεις, σύμφωνα με όσα αναφέρουμε εξασφαλίζει και ενισχύει: • Την οργανωτική και διοικητική αυτονομία και αυτοτέλεια της Επιθεώρησης Εργασίας χωρίς κενά εξουσίας. • Τη διασύνδεση των Επιθεωρήσεων Εργασίας υπό ενιαία κεντρική διοίκηση. • Την ενιαία ευθύνη για την εποπτεία των Εργασιακών συνθηκών και την άμεση λήψη μέτρων. • Τη συνεργασία μεταξύ κεντρικών υπηρεσιών υπουργείου και των υπηρεσιών της Γ.Γ.Ε.Ε. και συνακόλουθα την εξασφάλιση της συνδρομής τους στο επιχειρησιακό και λοιπό έργο και απλούστευση των διαδικασιών που προβλέπονται. • Την αποτελεσματικότερη λειτουργία των υπηρεσιών και ενδυνάμωση του ελεγκτικού τους ρόλου. • Την εξυπηρέτηση των αρχών της ισότητας. • Τη ροή πληροφοριών προς την Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (Δ.Ο.Ε.) και την οργάνωση αξιόπιστου συστήματος στατιστικής απεικόνισης των δράσεων των Επιθεωρητών Εργασίας. • Τη σύνταξη της ετήσιας Έκθεσης Πεπραγμένων προς την Δ.Ο.Ε. • Τη λειτουργία των υπηρεσιών κατά τρόπο ανταποκρινόμενο στις διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης. • Υψηλότερες αποδόσεις των Επιθεωρητών Εργασίας, ποσοτικές και ποιοτικές ανταποκρινόμενες στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες του κοινωνικοοικονομικού γίγνεσθαι. • Αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του φαινομένου της αδήλωτης Εργασίας και της παράνομης απασχόλησης επιδοτουμένων με επίδομα ανεργίας ανέργων καθώς και παράνομης απασχόλησης συνταξιούχων. • Των υποδομών που απαιτούνται για την λειτουργία των υπηρεσιών. Με το προτεινόμενο σχήμα δεν προκαλείται πρόσθετη γραφειοκρατία και επιπλέον οικονομικό κόστος, στο μέτρο που η ανακατανομή του προσωπικού θα διασφαλίσει τη στελέχωση και λειτουργία των νέων υπηρεσιών, οι οποίες, κατά την άποψή μας, σε κεντρικό επίπεδο πρέπει να είναι ολιγομελείς και ευέλικτες, και να δοθεί έμφαση στην ενίσχυση των περιφερειακών τμημάτων, που αποτελούν τη «γραμμή του πυρός».