Αρχική Αναμόρφωση Σώματος ΕπιθεώρησηςΆρθρο 1 Σύσταση Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε)Σχόλιο του χρήστη Χρήστος Ζαχαράκης | 5 Απριλίου 2011, 09:33
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΣΕΠΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ Το 1994 με την εφαρμογή του «ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ», οι επιθεωρήσεις εργασίας είχαν υπαχθεί στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις , με αποτέλεσμα την πλήρη διάλυση τους, καθώς υπήρχαν ωμές παρεμβάσεις αρκετών αιρετών στον έλεγχο, στις εργατικές διαφορές κλπ. Ακολούθησε η προσφυγή στο Διεθνές Γραφείο Εργασίας για παραβίαση της 81 Δ.Σ.Ε. και με την ομόφωνη αγωνιστική δράση όλων των εργαζομένων στο Υπουργείο και την καθοριστική συμβολή του αείμνηστου Υπουργού Βαγγέλη Γιαννόπουλου καταδικάστηκε η χώρα και αναγκάστηκε η κυβέρνηση να συμμορφωθεί και να προκύψει έτσι ο Ν.2639/98. Ένας πρωτοποριακός Νόμος – Πλαίσιο με ταυτότητα και στόχο, ο οποίος εφαρμόστηκε μετά από 9 μήνες με την έκδοση ενός μόνο Π.Δ. Στη συνέχεια παρουσιάζονται διαχρονικά οι θέσεις, όπως: Κατά τη συζήτηση του Ν.3144/03 η ΠΑΣΚΕ Υπουργείου Εργασίας με έγγραφο της προς την τότε πολιτική ηγεσία διατύπωνε τις εξής θέσεις: Α) Δεν συμφωνούσε με την μετακίνηση των υπαλλήλων της ΚΥ του Υπουργείου προς το ΣΕΠΕ και το αντίθετο, διότι το ΣΕΠΕ θα απογυμνώνονταν στην τότε φάση της ανάπτυξης του, εργασιακή ειρήνη δεν θα υπήρχε και ότι υλοποιούνταν ο πολιτικός στόχος της ΔΑΚΕ δηλαδή η επάνοδος του παλαιού καθεστώτος λειτουργίας των επιθεωρήσεων εργασίας. Εάν παρά ταύτα επέμενε η πολιτική ηγεσία για τους δικούς της λόγους πρότεινε τη βελτίωση της με τη συμπλήρωση της φράσης με «αίτηση τους». Β) Πρότεινε τη διάσπαση της Ενιαίας Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Συντονισμού του ΣΕΠΕ σε δύο, μία Συντονισμού-Προγραμματισμού Κοινωνικής Επιθεώρησης και μια Τεχνικής και Υγειονομικής Επιθεώρησης. Γ) Πρότεινε στη Διεύθυνση Διοικητικής και Τεχνικής Στήριξης του ΣΕΠΕ να συσταθεί τμήμα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ με αρμοδιότητα τα οικονομικά του ΣΕΠΕ Δ) Πρότεινε ένα ποσοστό από τα επιβαλλόμενα πρόστιμα που εισπράττονταν ως δημόσια έσοδα από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών να κατατίθενται υπέρ του ΑΣΕ και να αποδίδεται στο ΣΕΠΕ για την καλύτερη λειτουργία του. Το 2004 η ΠΑΣΚΕ του Υπουργείου Εργασίας διατύπωνε τις εξής θέσεις στη διακήρυξη για τις θεσμικές διεκδικήσεις: Α) Διατήρηση της αυτοτέλειας και της αυτονομίας του ΣΕΠΕ και βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχει και των λειτουργιών του. Αίτημα για αναβάθμιση σε ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ και πρόβλεψη για θέση Γενικού Διευθυντή. Β) Άμεση κατάρτιση, ψήφιση και εφαρμογή σύγχρονου και λειτουργικού Οργανισμού και ΣΕΠΕ Γ) Απλούστευση και ηλεκτρονική κωδικοποίηση της Εργατικής Νομοθεσίας Δ) Πλήρης μηχανοργάνωση στις κοινωνικές επιθεωρήσεις Ε) Δημιουργία τράπεζας δεδομένων – πληροφοριών Το 2005 ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ σε ανακοίνωση του (29.07.05) μεταξύ άλλων τόνιζε το ότι την αποδιοργανωμένη, απορρυθμισμένη και ανεξέλεγκτη μετά την ψήφιση του Νόμου αγορά εργασίας, την επιθυμεί ο κ. Υπουργός δεδομένου ότι ο νέος Νόμος δεν περιλαμβάνει καμία διάταξη, η οποία να αφορά στην αναβάθμιση και την ενίσχυση των Υπηρεσιών του Υπουργείου μας και κυρίως του ελεγκτικού μας μηχανισμού. Επιπρόσθετα, ανέφερε επιγραμματικά για άλλη μια φορά τις προτάσεις για την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών του Υπουργείου, οι οποίες ήταν: Α) Αναβάθμιση του ΣΕΠΕ σε ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ και αναδιοργάνωση του για την καλύτερη λειτουργία του έτσι ώστε να εξαλειφθούν οι δυσλειτουργίες που είχαν παρατηρηθεί μετά από 5 έτη λειτουργίας του. Β) Προσλήψεις προσωπικού Γ) Κωδικοποίηση Εργατικής Νομοθεσίας, διαρκής εκπαίδευση και επιμόρφωση των υπαλλήλων, περιορισμός της γραφειοκρατίας, πλήρης μηχανοργάνωση των Υπηρεσιών και δημιουργία Τράπεζας Δεδομένων για την εργατική νομοθεσία, αύξηση των πιστώσεων τόσο για την ΚΥ του Υπουργείου όσο και για το ΣΕΠΕ Με αυτές τις σκέψεις πορευτήκαμε τα υπόλοιπα χρόνια υποβάθμισης του ΣΕΠΕ. Η «αναδιοργάνωση του ΣΕΠΕ» με τον Ν.3762/2009 συνέτεινε στην περαιτέρω υποβάθμιση του. Με σημαία τις προηγούμενες σκέψεις η αναβάθμιση του ΣΕΠΕ έγινε πρώτο θέμα προεκλογικά με την περιβόητη ερώτηση των 29 βουλευτών του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή και την επίσκεψη του Προέδρου κ. Γ. Παπανδρέου στη Κεντρική Υπηρεσία του ΣΕΠΕ, στη Σταδίου 29, καθώς και την επίσημη δέσμευση του τόσο εκεί όσο και στη ΔΕΘ για ενίσχυση και αναβάθμιση του ΣΕΠΕ. Στη συνέχεια το 2010 ακολούθησε το σχέδιο «ΚΙΛΛΟΣ ο ΑΓΟΡΑΝΟΜΟΣ», το οποίο ήταν σε θετική κατεύθυνση για την αναγέννηση του ΣΕΠΕ, αλλά αποσύρθηκε από τον τότε Υπουργό κ. Λοβέρδο, λόγω διαφωνίας υπηρεσιακών «παραγόντων» της Πειραιώς. Μετά τον τελευταίο ανασχηματισμό, η επιθυμία της κ. Κατσέλη και του κ. Κουτρουμάνη για ένα αναβαθμισμένο και ισχυρό ΣΕΠΕ με οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια οδήγησε στο προτεινόμενο σχέδιο αναμόρφωσης – παραμόρφωσης του ΣΕΠΕ. Για το σχέδιο αυτό ο εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ του Υπουργείου στο Δ.Σ. της ΟΣΥΠΕ την 24.03.11 δήλωσε: «συμφωνούμε απόλυτα με το νομοσχέδιο, διότι είναι αυτό που ζητούσαμε ως ΔΑΚΕ». Σε συνέχεια όλων των παραπάνω και με συνέπεια για την πραγματική αναμόρφωση του ΣΕΠΕ προτείνω: i. Σύσταση Γενικής Γραμματείας με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια ii. Σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Εργασιακών Σχέσεων και Γενικής Διεύθυνσης Ασφάλειας και Υγείας της Εργασίας στις οποίες προΐστανται Γενικοί Διευθυντές προερχόμενοι από το Σ.ΕΠ.Ε. και αναλαμβάνουν τον επιχειρησιακό και υπηρεσιακό συντονισμό των Περ/κών Διευθύνσεων, τον προγραμματισμό ελέγχων και την επίτευξη των στόχων που θέτει η Ηγεσία του Σώματος και του Υπουργείου. Υπαγωγή σε αυτές όλων των ελεγκτικών μηχανισμών του Υπουργείου (ΣΕΠΕ-ΕΥΠΕΑ κλπ). Με την ένταξη σ ’αυτήν της αρμοδιότητας του ελέγχου των μέτρων υγείας και ασφάλειας της εργασίας στα Μεταλλεία-Λατομεία-Λιγνιτωρυχεία. και όλα αυτά φυσικά με τις εξής προϋποθέσεις: 1. οικονομική ενίσχυση του ΣΕΠΕ 2. άμεση στελέχωση με επιθεωρητές εργασίας 3. βελτίωση υλικοτεχνικών υποδομών Χρήστος Ζαχαράκης Αντιπρόεδρος ΟΣΥΠΕ Μέλος Δ.Σ. Επιθεωρητών Εργασίας Μ-Θ-Θ-Η