Αρχική Αναμόρφωση Σώματος ΕπιθεώρησηςΆρθρο 29 Ρυθμίσεις για Ιατρούς Εργασίας και Σύμβουλους Ασφάλειας της ΕργασίαςΣχόλιο του χρήστη ΧΡΗΣΤΟΣ Π. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ | 5 Απριλίου 2011, 16:13
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
α) Στην παράγραφο 6 αναφέρεται ότι ο Σύμβουλος Ασφάλειας και ο ΙΕ, καταχωρούν τις υποδείξεις τους γραπτά στο Βιβλίο Υποδείξεων. Αυτό ΑΝΤΙΚΡΟΥΕΙ το άρθρο 6 του Ν.1568/85, στο οποίο αναφέρεται ότι οι υποδείξεις/συμβουλές είναι γραπτές ή προφορικές. Εκτιμώ ότι καλώς στο Νόμο δίνεται έως τώρα η δυνατότητα επιλογής. β) Εδάφιο (7.α.i): Το όριο των 50 και άνω εργαζομένων για απασχόληση του ΙΕ, θα πρέπει να απαλειφθεί (όπως ορθώς έγινε με τον Τεχνικό Ασφάλειας με το ΠΔ 17/96). Στην πράξη έχουμε δει πως σε εργοτάξια με συνολικό αριθμό μικρότερο των 50, ή υγεία των εργαζομένων ουσιαστικά ΔΕΝ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ(πχ δεν τηρούνται ιατρικοί φάκελοι, δεν υπάρχουν ιατρικά ιστορικά). Εννοείται πως σε κανένα εργοτάξιο στο οποίο δεν υπάρχει υποχρέωση απασχόλησης ΙΕ, ΔΕΝ απασχολείται νοσηλευτικό προσωπικό (αφού η ισχύουσα νομοθεσία δεν το απαιτεί), με αποτέλεσμα την αδυναμία παροχής Α' Βοηθειών από εξειδικευμένο προσωπικό, με ότι αυτό συνεπάγεται... γ) Εδάφιο (7.α.ii): Αναφέρεται ότι, ο Σύμβουλος Ασφάλειας Εργασίας είναι το ίδιο πρόσωπο με τον Συντονιστή. Αυτό ΑΝΤΙΚΡΟΥΕΙ το άρθρο 6 του ΠΔ 305/96, στο οποίο αναφέρεται ότι "Στους συντονιστές ασφάλειας και υγείας είναι δυνατόν να ανατεθούν το έργο και οι αρμοδιότητες του τεχνικού ασφάλειας σύμφωνα με το ν.1568/85". Θεωρώ ότι καλώς υπάρχει έως τώρα η δυνατότητα απασχόλησης διαφορετικών προσώπων, σύμφωνα με το ανωτέρω ΠΔ. δ) Εδάφιο (7.α.ii): Αναφέρεται ότι, ο Σύμβουλος Ασφάλειας ορίζεται για ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ του εργοταξίου συμπεριλαμβανομένων και των υπεργολάβων και αυτοαπασχολούμενων. Αυτό θα μπορούσε να είναι αποδεκτό, ΜΟΝΟ εάν ο Σύμβουλος Ασφάλειας απασχολείται από το Γενικό Εργολάβο και με κάθε έναν από τους Υπεργολάβους με ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ (Ν.1568/85 άρθρο4.4), αφού κάθε ένας από αυτούς είναι ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ και άρα θα πρέπει να ορίσει ο ΙΔΙΟΣ τον ΤΑ. Στην πράξη το Σύστημα αυτό ΔΕΝ έχει δουλέψει σε ΚΑΝΕΝΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ, όπου η συνήθης πρακτική είναι ο ορισμός ενός ή περισσοτέρων Συντονιστών Ασφάλειας από τον Γενικό Εργολάβο, όπως και του Συμβούλου Ασφάλειας, ενώ οι Υπεργολάβοι -ως εργοδότες- ορίζουν τους δικούς τους Συμβούλους.