Αρχική Αναμόρφωση Σώματος ΕπιθεώρησηςΆρθρο 29 Ρυθμίσεις για Ιατρούς Εργασίας και Σύμβουλους Ασφάλειας της ΕργασίαςΣχόλιο του χρήστη ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝΗΣ | 5 Απριλίου 2011, 16:14
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Κατ’ αρχήν το ΣΝ σε συνδυασμό με το αρ 4 του ΠΔ 294/1988 και το αρ 4 του ΠΔ 17/1996 ουσιαστικά αποκλείει την άσκηση καθηκόντων Συμβούλου Ασφάλειας της Εργασίας από πτυχιούχους των ΤΕΙ, γεγονός που μέχρι στιγμής έχει περάσει απαρατήρητο. Επίσης το ΣΝ υπονομεύει την άσκηση καθηκόντων τεχνικού ασφαλείας σε μια επιχείρηση, σύμφωνα με το αρ 6 του Ν 1568/1985. Συγκεκριμένα ο τεχνικός ασφαλείας συμβουλεύει τον εργοδότη σε θέματα σχεδιασμού και προγραμματισμού, γεγονός που φυσικά δεν μπορεί να συμβεί σε ένα υπεργολάβο με τον οποίο ο ΣΑΕ έρχεται σε επικοινωνία όταν ο τελευταίος εμφανιστεί στο εργοτάξιο. Επίσης θέτω υπόψη σας ότι υπάρχουν αρκετές επιχειρήσεις (υπεργολάβοι) που απασχολούν υπαλληλικά μηχανικούς, οι οποίοι αναλαμβάνουν καθήκοντα ΤΑ. Με την εν λόγω τροποποίηση οι επιχειρήσεις θα επωμιστούν το κόστος του ΣΑΕ ενώ ήδη αμοίβουν ένα μηχανικό, ο οποίος μπορεί να αναλάβει τα εν λόγω καθήκοντα. Επίσης υπάρχουν επιχειρήσεις (υπεργολάβοι), οι οποίοι συνεργάζονται σε μόνιμη βάση με εξωτερικούς συνεργάτες για τα θέματα ΤΑ. Αυτοί οι υπεργολάβοι πρέπει να έχουν το δικαίωμα επιλογής του ΣΑΕ, διότι όταν ο ΣΑΕ κάθε έργου που εμπλέκονται επιλέγεται από τον εκάστοτε Ανάδοχο σαφώς υποβαθμίζεται η ποιότητα των υπηρεσιών που τους παρέχονται από συνεργάτες που σχετίζονται περιστασικά με την επιχείρηση και ενδιαφέρονται μόνο για το εργοτάξιο που έχουν οριστεί. Τέλος όσον αφορά στους υπεργολάβους, θεωρώ ότι αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα κάθε επιχειρηματία (υπεργολάβου) να επιλέγει τους συνεργάτες του, ως εκ τούτου και τον ΣΑΕ. Επίσης το γεγονός ότι θα επιλέγει ο Ανάδοχος αλλά θα πληρώνει ο εκάστοτε υπεργολάβος δημιουργεί ερωτήματα και φυσικά αμφιβολίες για το αν θα δέχονται στην πράξη οι υπεργολάβοι να πληρώνουν ένα συνεργάτη τον οποίο δεν επιλέγουν (και μάλιστα στην τιμή που θα καθορίζει κάποιος άλλος με τα δικά του κριτήρια). Αν η εν λόγω τροποποίηση στοχεύει στην εξασφάλιση ύπαρξης ΣΑΕ για κάθε υπεργολάβο θα πρότεινα να προβλεφθούν άλλες πρακτικές (πχ η υπογραφή Ιδιωτικών Συμφωνητικών Αναδόχων με υπεργολάβους μόνο εφόσον έχει οριστεί ο ΣΑΕ από τους τελευταίους). Εν γένει πιστεύω ότι το ΣΝ δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη του ότι οι υπεργολάβοι αποτελούν αυτόνομες επιχειρήσεις και ως εκ τούτου οι υπηρεσίες που θα τους παρέχονται θα είναι επιδερμικές και θα περιορίζονται στα πλαίσια κάθε έργου, σύμφωνα με τη βούληση του εκάστοτε Αναδόχου, ο οποίος θα επιλέγει τον ΣΑΕ. Προσωπικά πιστεύω ότι το ΣΝ υπονομεύει την άσκηση καθηκόντων ΤΑ (ΣΑΕ) για τους υπεργολάβους. Η τροποποίηση πρέπει να καταργηθεί ή τουλάχιστον να τροποποιηθεί ώστε όσοι υπεργολάβοι επιθυμούν να ορίζουν αυτοβούλως το δικό τους ΣΑΕ.