Αρχική Αναμόρφωση Σώματος ΕπιθεώρησηςΆρθρο 1 Σύσταση Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε)Σχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ- ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ | 7 Απριλίου 2011, 13:50
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ & ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΟΜΟΦΩΝΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ 7-4-2011 Μετά το νέο πρωτοφανή και προκλητικό εμπαιγμό μας, την προσχηματική διαβούλευση και την παντελή έλλειψη διάθεσης για ειλικρινή διάλογο από την πλευρά σας αναφορικά με το νέο σχέδιο νόμου που περιέχει διατάξεις για την …αναβάθμιση (!!!) του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) και μετά από την παράβλεψη των θέσεων και προτάσεών μας που έχουμε καταθέσει τους τελευταίους μήνες, σας παρακαλούμε όπως συναισθανθείτε το μέγεθος της ευθύνης που φέρετε ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας απέναντι στην ελληνική κοινωνία και τους εργαζόμενους, ώστε να μην συνδεθεί το όνομά σας με έναν απαράδεκτο και κατάπτυστο νόμο ο οποίος κατά γενική ομολογία θα αποτελέσει την «ταφόπλακα» και τον αποπροσανατολισμό του Σ.ΕΠ.Ε. από τον κύριο ελεγκτικό και συμβουλευτικό ρόλο του ως υπεύθυνου δηλαδή δημόσιου φορέα για την τήρηση και εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας στη χώρα μας. Παρά τις οχλήσεις μας έως τώρα κα. Υπουργέ δεν μας έχετε δεχτεί έως σήμερα, παρόλο που το νομοσχέδιο κατατέθηκε για δημόσια διαβούλευση και πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή τις προσεχείς ημέρες. Επιπλέον, θα θέλαμε να σας καταγγείλουμε τα ακόλουθα: 1) Οι ανεύθυνοι συντάκτες του νομοσχεδίου για μια ακόμη φορά αγνόησαν παντελώς τις βασικές προτάσεις, απόψεις και προβληματισμούς όχι μόνο των εκπροσώπων και συλλογικών οργάνων των εργαζομένων του Σ.ΕΠ.Ε., αλλά και των διαφόρων υπηρεσιακών παραγόντων και στελεχών του Σώματος. Αντίθετα και όπως προκύπτει από το αποτέλεσμα, υιοθέτησαν αβίαστα «θέσεις», «προτάσεις» και «υποδείξεις» προσώπων ή ομάδων προσώπων εκτός Σ.ΕΠ.Ε., που αξιωματικά θα οδηγήσουν την Επιθεώρηση Εργασίας στη χώρα μας σε πλήρη υποβάθμιση και σημαντική εκτροπή από τον κύριο και βασικό μέχρι τώρα θεσμικό ρόλο της που δεν είναι άλλος από την εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας. Με το νέο νομοσχέδιο ο κύριος αυτός ρόλος του ΣΕΠΕ υποχωρεί και περιθωριοποιείται. Χωρίς καμία διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και χωρίς προοπτική -παρά τις μέχρι τώρα εξαγγελίες- ενίσχυσής του με προσωπικό και υποδομές, το Σ.ΕΠ.Ε. επιβαρύνεται ταυτόχρονα με ένα ογκώδες «πάρεργο» που δεν σχετίζεται με την εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας. Καλείται δε να καλύψει την ελεγκτική και υποστηρικτική αδυναμία και οργάνωση άλλων υπηρεσιών του υπόλοιπου κρατικού μηχανισμού (Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, Ι.Κ.Α., Υπουργείο Υγείας, Δημοτική Αστυνομία, Υπουργείο Ανάπτυξης κ.λ.π.). για αντικείμενα όπως η συλλογή και αποστολή μεγάλου όγκου στατιστικών στοιχείων για την EUROSTAT, ο έλεγχος εφαρμογής του νέου αντικαπνιστικού νόμου, κ.λ.π. 2) Οι ανεύθυνοι συντάκτες του νομοσχεδίου για μια ακόμη φορά αγνόησαν παντελώς και τις κατευθυντήριες υποδείξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανωτέρων Επιθεωρητών Εργασίας “SLIC” (SENIOR LABOUR INSPECTORS COMMITTEE), όπως διατυπώθηκαν στην έκθεση αξιολόγησης της λειτουργίας του Σ.ΕΠ.Ε. που εκδόθηκε τον Οκτώβριο του 2008 (έπειτα από την τελευταία επίσκεψη κλιμακίου στη χώρα μας τον Νοέμβριο του 2006), φωτοαντίγραφο της οποίας και σας επισυνάπτουμε. Μεταξύ των άλλων η εν λόγω Επιτροπή ως βασικούς άξονες για μια ρεαλιστική και λειτουργική αναβάθμιση του Σώματος πρότεινε: • Την ουσιαστική συμμετοχή των επιθεωρητών του Σ.ΕΠ.Ε. στη διαμόρφωση της εργατικής νομοθεσίας, στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και στον καθορισμό στόχων και όχι στην πλήρη περιθωριοποίησή του Σώματος από «κέντρα» εκτός Σ.ΕΠ.Ε. (κεφάλαιο Β.2.2, σελίδα 19 και κεφάλαιο G.2, σελίδα 53). • Την αυτονομία του Σ.ΕΠ.Ε. υπό μορφή διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας, ώστε να μπορέσει να αναβαθμιστεί ουσιαστικά και να ξεφύγει από τη δεδομένη δυσλειτουργία (κεφάλαιο F.10, σελίδα 50 και κεφάλαιο G.2, σελίδα 54). H απαράδεκτη εμμονή για την προώθηση ενός ανεφάρμοστου, προβληματικού και οπισθοδρομικού νομοσχεδίου που εκτός των άλλων θα εκθέσει τη χώρα μας στα θεσμοθετημένα Ευρωπαϊκά όργανα που μετέχει, όπως είναι φυσικό γεννά πολλά ερωτηματικά και κινεί υποψίες για τους σκοπούς που καλείται να εξυπηρετήσει η «αναμόρφωση» αυτού του είδους. Σας καλούμε για τελευταία φορά «να πετάξετε στον κάλαθο των αχρήστων» το σύνολο των διατάξεων του νομοσχεδίου που αφορούν την αναβάθμιση-παρωδία του Σ.ΕΠ.Ε.. Από την πλευρά μας θεωρούμε καθήκον μας να ενημερώσουμε αφενός μεν το «Διεθνές Γραφείο Εργασίας» (I.L.O.) για την «εξέλιξη» του θεσμού της Επιθεώρησης Εργασίας στη χώρα μας, αφετέρου δε την «Επιτροπή Ανωτέρων Επιθεωρητών Εργασίας» (S.L.I.C.) για την «τύχη» των προτάσεων και υποδείξεών της, όπως αυτές διατυπώθηκαν στην επισυναπτόμενη έκθεση αξιολόγησης. Συννημμένα: Evaluation of the Greek Labour Inspestorate System (55 σελίδες).