Αρχική Αναμόρφωση Σώματος ΕπιθεώρησηςΆρθρο 29 Ρυθμίσεις για Ιατρούς Εργασίας και Σύμβουλους Ασφάλειας της ΕργασίαςΣχόλιο του χρήστη Ηλίας Μπανούτσος | 7 Απριλίου 2011, 18:35
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
1. Είναι απαραίτητο να διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού η εφαρμογή της αρχής της ευθύνης του εργοδότη, στη βάση της οποίας έχει κτισθεί όλο το θεσμικό πλαίσιο για την πρόληψη του επαγγελματικού κινδύνου. Εάν ο εργοδότης και οι ΕΞ.Υ.Π.Π. μείνουν στο απυρόβλητο, τότε οι Σύμβουλοι Ασφάλειας της Εργασίας και οι Ιατροί Εργασίας μπορεί να γίνουν τα εξιλαστήρια θύματα. Συνεπώς, για τις όποιες κυρώσεις προς τους Συμβούλους Ασφάλειας της Εργασίας και τους Ιατρούς Εργασίας, πρώτα πρέπει να επιβάλλονται - για τις ίδιες παραβάσεις - κυρώσεις και προς τον εργοδότη με τον οποίο έχουν συμβληθεί και παρέχουν τις υπηρεσίες τους, αλλά και προς την ΕΞ.Υ.Π.Π. σε περίπτωση που η επιχείρηση έχει συμβληθεί μαζί της. 2. Η επιβολή προσωρινής ή και οριστικής παύσης της δυνατότητας παροχής υπηρεσιών σε Συμβούλους Ασφάλειας της Εργασίας και Ιατρούς Εργασίας που δεν τηρούν το δηλούμενο στο ΣΕΠΕ πρόγραμμα επισκέψεών τους στις επιχειρήσεις θα πρέπει να επιβάλλεται μόνο σε εκείνους μόνον που εφαρμόζουν συστηματικά αυτή την πρακτική και ύστερα από προκαθορισμένο αριθμό απουσιών τους. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις αρκεί μια επιβολή προστίμου, ύψους που να είναι ασύμφορο το "εικονικό" πρόγραμμα επισκέψεων. 3. Στα εργοτάξια, όταν ο Σύμβουλος Ασφάλειας ορίζεται από τον Γενικό Εργολάβο (και εφόσον δεν υπάρχει από τον κύριο του έργου) και θα καλύπτει και τους Υπεργολάβους του, τότε θα πρέπει να προβλεφθεί ο τρόπος με τον οποίο ο Υπεργολάβος θα φέρει την εργοδοτική ευθύνη για παραβιάσεις της νομοθεσίας στο προσωπικό του (πχ με τριμερείς συμβάσεις μεταξύ Γενικού Εργολάβου, Υπεργολάβου και Συμβούλου Ασφάλειας), καθώς και η τεκμηρίωση των γραπτών υποδείξεών του μέσω μιας απλής και αποτελεσματικής διαδικασίας (πχ χρήση Τριπλότυπου εντύπου). 4. Ο Σύμβουλος Ασφάλειας της Εργασίας στα εργοτάξια «να μπορεί να είναι» (δηλαδή δυνητικά και όχι υποχρεωτικά) το ίδιο πρόσωπο με τον Συντονιστή Ασφάλειας (ΠΔ 305/96), πρακτική η οποία σήμερα επιτρέπεται από τη νομοθεσία και εφαρμόζεται σε μερικές περιπτώσεις. Εάν όμως καθιερωθεί η υποχρεωτική ταύτιση των δύο αυτών ρόλων, αναπόφευκτα θα οδηγηθούμε στην αποδυνάμωση του ρόλου του Συντονιστή Ασφάλειας, ο οποίος σαφώς διαφοροποιείται από εκείνον του Συμβούλου Ασφάλειας της Εργασίας (Τεχνικού Ασφαλείας) και είναι ιδιαίτερα σημαντικός τόσο κατά την μελέτη όσο και κατά την κατασκευή του έργου. Επίσης, θα αποδυναμωθεί και ο θεσμός του Σχεδίου και Φακέλου Ασφάλειας και Υγείας για τα οποία μεριμνά ο Συντονιστή Ασφάλειας. Ηλίας Μπανούτσος Μηχανολόγος Μηχανικός – Εργονόμος, Σύμβουλος Ασφάλειας Εργασίας