Αρχική Αναμόρφωση Σώματος ΕπιθεώρησηςΆρθρο 42 Αναγνώριση χρόνωνΣχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ | 7 Απριλίου 2011, 19:51
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΝΩΣΗ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΕΡ ΕΛΛΑΔΟΣ ΥΠΟΜΝΗΜΑ για ασφαλιστικά ζητήματα της Β’ Διεύθυνσης (πρώην ΤΑΙΣΥΤ) του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ Εν όψει των νέων ρυθμίσεων για ασφαλιστικά ζητήματα, ζητάμε να ρυθμιστούν χρόνιες ανισότητες και να αποκατασταθούν αδικίες και αδικαιολόγητες παραλείψεις σε βάρος εργαζομένων στον χώρο των ΜΜΕ, ασφαλισμένων στην Β’ Διεύθυνση του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ (πρώην ΤΑΙΣΥΤ). Το Ενιαίο Ταμείο Ασφάλισης Προσωπικού Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΕΤΑΠ-ΜΜΕ) δεν είναι ενιαίο, παρά τη ρητή αναφορά στον τίτλο του. Αποτελείται από τέσσερεις ξεχωριστές διευθύνσεις, με περισσότερους από 10 απολύτως ξεχωριστούς λογαριασμούς συνολικά και τρία διαφορετικά είδη παροχών ασθενείας στους ασφαλισμένους του (δηλαδή ΙΚΑ (ή ΕΔΟΕΑΠ για τα μέλη ορισμένων συνδικαλιστικών ενώσεων ΜΜΕ) για την Α΄ Διεύθυνση (πρώην ΤΣΠΕΑΘ) και κάλυψη από τον ενιαίο κλάδο υγείας του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ για τις Διευθύνσεις Β’ (πρώην ΤΑΙΣΥΤ), Γ’ (πρώην ΤΑΤΤΑ) και Δ’ (πρώην ΤΣΕΥΠ). Κάθε μία από τις τέσσερεις Διευθύνσεις έχει ξεχωριστό καταστατικό, ξεχωριστές υπηρεσίες, ξεχωριστά λογιστήρια και μεταξύ των Διευθύνσεων εφαρμόζονται οι διατάξεις περί Διαδοχικής Ασφάλισης. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, τις οποίες αναλύουμε στη συνέχεια, συμφωνεί η Β’ Διεύθυνση του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, στην οποία ασφαλίζεται η πλειοψηφία των μελών των Ενώσεών μας, βελτιώνονται χρόνιες ανισότητες και παθογένειες που προέκυψαν από παλαιές ασφαλιστικές διατάξεις. Οι προτάσεις είναι: 1. Ο υπολογισμός των ετών που συνιστούν συνταξιοδοτικό δικαίωμα να βασίζεται στην ενιαία συμμετοχή στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και όχι στο χρόνο ασφάλισης στις επί μέρους διευθύνσεις του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ. 2. Κατάργηση του πλαφόν των μισθών επί των οποίων γίνονται ασφαλιστικές κρατήσεις, ώστε να συμβαδίζει με τους όρους ασφάλισης των νέων ασφαλισμένων. 3. Δημιουργία κλάδου ανεργίας στη Β’ Διεύθυνση ΕΤΑΠ-ΜΜΕ (πρώην ΤΑΙΣΥΤ), με τους όρους και προϋποθέσεις, όπως ήδη ισχύουν για τις Α’ και Γ’ Διευθύνσεις ΕΤΑΠ-ΜΜΕ. 4. Αναγνώριση – εξαγορά χρόνου προϋπηρεσίας, σε μεγαλύτερο χρόνο απ’ ότι έχει προβλεφθεί στο σχέδιο νόμου, με δεδομένο ότι στα ΜΜΕ υπήρχαν μεγάλα διαστήματα «μαθητείας», χωρίς ασφαλιστική κάλυψη. 5. Να υπαχθούν στην ασφάλιση των οικείων κλάδων του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ οι εργαζόμενοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας σε συνδικαλιστικές ενώσεις ΜΜΕ (αυτό ήδη ισχύει για κάποιες μόνο από τις Ενώσεις). Είμαστε στη διάθεσή σας να συζητήσουμε για την κατάρτιση ενός χρονοδιαγράμματος που θα αφορά στην ουσιαστική ενοποίηση των Διευθύνσεων, των Καταστατικών και των παροχών του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, για τη δημιουργία ενός πραγματικά ενιαίου ταμείου, η οποία θα ενισχύσει τη βιωσιμότητα του Ασφαλιστικού Ταμείου των εργαζομένων στα ΜΜΕ και θα καταργήσει στρεβλώσεις και αδικίες. Για την Ένωση Συντακτών Περιοδικού & Ηλεκτρονικού Τύπου Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας Γιάννης Πλαχούρης Σπύρος Κρίκος Για την Ένωση Προσωπικού Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας Χρήστος Μαΐδης Ντενίζ Κωνσταντακοπούλου Για την Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδος Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας Μάριος Λώλος Χριστίνα Ζαχοπούλου 1. ΕΝΙΑΙΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΣΕ ΤΟΜΕΙΣ ΤΟΥ ΕΤΑΠ-ΜΜΕ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ Με τη διαδοχική ασφάλιση οι δημοσιογράφοι όταν αλλάζουν εργασία π.χ. από εβδομαδιαία εφημερίδα σε εβδομαδιαίο περιοδικό, ή αντίστροφα, αλλά και σε άλλες περιπτώσεις, αλλάζουν τομέα ασφάλισης, παροχές περίθαλψης και υφίστανται σημαντική μείωση στα συνταξιοδοτικά δικαιώματα η οποία μπορεί να ξεπερνά ακόμη και το 35% στο τελικό ποσό της σύνταξης. Προκειμένου οι εργαζόμενοι στο χώρο των ΜΜΕ να τύχουν ίδιας ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής αντιμετώπισης, προτείνεται η παρακάτω τροπολογία. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Χρόνος Ασφάλισης, παροχές 1. Ο χρόνος ασφάλισης που πραγματοποιήθηκε στους Κλάδους και Λογαριασμούς κύριας, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας των ταμείων που συγκροτούν το ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου που αναγνωρίστηκε και εξαγοράστηκε ή συνεχίζεται η εξαγορά του, καθώς και ο χρόνος που έχει προσμετρηθεί από προϋπηρεσία ή από άλλη αιτία λογίζεται ότι πραγματοποιήθηκε ως ασφάλιση όλων των κατηγοριών εργαζομένων που εντάσσονται στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, θεωρείται ενιαίος. 2. Οι ασφαλισμένοι που μεταφέρονται ασφαλιστικά από ένα τομέα του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ σε άλλο τομέα του ίδιου Ταμείου, μπορούν να επιλέγουν τη συνέχεια της ασφάλισής τους στους ίδιους κλάδους υγείας, πρόνοιας και επικούρησης, με δήλωσή τους, που θα υποβάλλεται στον οικείο τομέα μέσα σε προθεσμία τριών (3) μηνών από την αλλαγή. 2. ΠΛΑΦΟΝ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ Επειδή σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 1 και 3 του Κανονισμού Παροχών του Ταμείου, για τον υπολογισμό της σύνταξης λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές του ασφαλισμένου, με τις ισχύουσες σήμερα διατάξεις το ποσό της σύνταξης που λαμβάνουν οι ασφαλισμένοι που έχουν υψηλές αποδοχές περιορίζεται σημαντικά. Σημειώνεται ότι για τους νέους ασφαλισμένους, μετά το 1993, δεν υπάρχει πλαφόν. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Το δεύτερο εδάφιο της περιπτ. δ. της παρ.1 του άρθρου 8 του καταστατικού του ΤΑΙΣΥΤ, όπως τροποποιήθηκε με την αριθ. Β2/54/3/472/30.3.1983 Υπουργική απόφαση αντικαθίσταται ως εξής: «Σε καμιά περίπτωση οι εισφορές των περιπτώσεων γ΄ και δ΄ δεν μπορεί να υπολογιστούν επί αποδοχών κατωτέρων των συνολικών αποδοχών που καθορίζονται από την εκάστοτε απόφαση για τους όρους αμοιβής και εργασίας των υπαλλήλων γραφείων Ανωνύμων Εταιρειών με ηλικία άνω των 18 ετών και χρόνο υπηρεσίας 1-2 έτη». 3. ΚΛΑΔΟΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ Β’ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ (π.ΤΑΙΣΥΤ) ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ Για λόγους ίσης μεταχείρισης των εντασσομένων ασφαλισμένων μισθωτών της Β’ Διεύθυνσης ΕΤΑΠ-ΜΜΕ (πρώην ΤΑΙΣΥΤ) θα πρέπει και αυτοί οι ασφαλισμένοι να υπαχθούν σε κλάδο ανεργίας και δώρου του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, όπως αυτός προβλέπεται για τους ασφαλισμένους των άλλων Διευθύνσεων (πρώην ΤΣΠΕΑΘ και πρώην ΤΑΤΤΑ). ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Δημιουργείται κλάδος ανεργίας στη Β’ Διεύθυνση του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, στον οποίο εντάσσονται οι ασφαλισμένοι μισθωτοί, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις του κλάδου ανεργίας της Α’ Διεύθυνσης ΕΤΑΠ-ΜΜΕ. 4. ΥΠΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΕΤΑΠ-ΜΜΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ Ρύθμιση της ασφάλισης στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, των εργαζομένων με σχέση εξαρτημένης εργασίας σε συνδικαλιστικές ενώσεις ΜΜΕ. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Στην ασφάλιση της Β’ Διεύθυνσης Ασφάλισης-Παροχών του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ υπάγονται και τα πρόσωπα που απασχολούνται με σχέση εξαρτημένης εργασίας στις συνδικαλιστικές ενώσεις ΜΜΕ, τα μέλη των οποίων ασφαλίζονται σε αυτή. Για την ασφάλιση των παραπάνω εργαζομένων καταβάλλονται οι προβλεπόμενες εισφορές που ορίζονται για τους ασφαλισμένους υπαλλήλους. Όσα από τα παραπάνω αναφερόμενα πρόσωπα έχουν υπαχθεί στο ΙΚΑ για την απασχόλησή τους στις ανωτέρω αναφερόμενες ενώσεις τύπου, μπορούν με δήλωσή τους, που θα υποβληθεί στον οικείο φορέα μέσα σε προθεσμία τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος να επιλέξουν είτε την ασφάλισή τους στη Β’ Διεύθυνσης Ασφάλισης-Παροχών του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, είτε τη συνέχιση της ασφάλισής τους στο ΙΚΑ. 5. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ-ΕΞΑΓΟΡΑ ΧΡΟΝΟΥ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ Λόγω ιδιομορφίας της απασχόλησης στα Μέσα Ενημέρωσης, οι περισσότεροι παλαιοί ασφαλισμένοι στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ έχουν μεγάλα διαστήματα εργασίας ανασφάλιστοι, ως δόκιμοι ή εργαζόμενοι με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών («μπλοκάκι»). Δικαίωμα αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας είχε χορηγηθεί και στο παρελθόν με Νόμους ή Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις. Επειδή μικρός αριθμός παλαιών ασφαλισμένων της Β’ Διεύθυνσης ΕΤΑΠ-ΜΜΕ (πρ. ΤΑΙΣΥΤ) δεν μπόρεσε να υποβάλει αίτηση αναγνώρισης προϋπηρεσίας ή έχασε σχετικό δικαίωμα λόγω μη έγκαιρης καταβολής του ποσού εξαγοράς και, για να μην υπάρχουν κενά στην ασφάλισή τους παρόλο που υπήρχε απασχόληση, θεωρείται σκόπιμο να δοθεί για μία ακόμη φορά η δυνατότητα αναγνώρισης μέσα σε σύντομη προθεσμία. Σημείωση: Το κόστος εξαγοράς σύμφωνα με την προτεινόμενη στο σχέδιο νόμου διάταξη είναι υψηλό για την πλειοψηφία των ασφαλισμένων. Προτείνεται να υπολογίζεται (αντί του 50πλάσιου), επί του 40πλάσιου του Η.Α.Ε., όπως αυτό έχει διαμορφωθεί κατά το μήνα υποβολής της αίτησης.