Αρχική Αναμόρφωση Σώματος ΕπιθεώρησηςΆρθρο 1 Σύσταση Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε)Σχόλιο του χρήστη ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (Ο.Σ.ΥΠ.Ε.) | 7 Απριλίου 2011, 20:42
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Με το παρόν σχέδιο νόμου αντικαθίσταται ουσιαστικά ο ν.2639/1998 και το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας εξακολουθεί να υπάγεται στον Υπουργό Εργασίας και να προΐσταται των υπηρεσιών του Ειδικός Γραμματέας( άρθρο 1 του νομοσχεδίου). Αυτή η μορφή διοικητικής οργάνωσης προσδίδει στο Σ.ΕΠ.Ε. την απαραίτητη επιχειρησιακή ευελιξία και παράλληλα διασφαλίζει τη στενή συνεργασία του με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας. Επισημαίνουμε ότι το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας επιβάλλεται να είναι αλληλένδετο, αλληλέγγυο και οργανωτικά εναρμονισμένο με την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εργασίας ώστε να διασφαλίζεται ροή πληροφόρησης και υπηρεσιακής κινητικότητας των υπαλλήλων, που διαθέτουν επιτελική εμπειρία λόγω των καθηκόντων τους στο Υπουργείο και εμπειρία επιθεώρησης λόγω των καθηκόντων τους στις υπηρεσίες του Σ.ΕΠ.Ε. Συγκεκριμένα οι υπηρεσίες του Υπουργείου χαράσσουν πολιτική για τα εργασιακά θέματα, επεξεργάζονται τα θέματα των αναγκαίων νομοθετικών ρυθμίσεων, περιλαμβανομένης της εναρμόνισης με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, ενώ η Επιθεώρηση Εργασίας επιμελείται της εφαρμογής της εργατικής νομοθεσίας και της επιβολής κυρώσεων σε περίπτωση παράβασής της. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου και του Σ.ΕΠ.Ε. στα πλαίσια των διακριτών αρμοδιοτήτων τους λειτουργούν συμπληρωματικά για τη χάραξη και εφαρμογή της πολιτικής εργασιακών σχέσεων στη χώρα. Η αποτελεσματική διασύνδεση της ΚΥ και του Σ.ΕΠ.Ε. αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ορθότητα χάραξης και εφαρμογής της πολιτικής εργασιακών σχέσεων και απασχόλησης γενικότερα, η οποία πρέπει να λειτουργεί διοικητικά κατά τρόπο ευέλικτο με αποφυγή επικάλυψης αρμοδιοτήτων και γραφειοκρατικής άσκησης αυτών. Η ισχύουσα δομή του Υπουργείου Εργασίας που πρέπει να εκσυγχρονιστεί και να βελτιωθεί με τη σύνταξη ενός νέου οργανισμού λειτουργεί σε συνάρτηση με το ισχύον νομικό πλαίσιο του Σ.ΕΠ.Ε. (ν.2639/1998 και πδ 136/99) που στην παρούσα φάση επιβάλλεται να εξυπηρετείται με την αναδιάρθρωση του Σ.ΕΠ.Ε.. Η τραυματική εμπειρία της ατυχούς υπαγωγής των επιθεωρήσεων εργασίας στη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά με το ν. 2639/98 και σήμερα η αναβάθμιση του Σ.ΕΠ.Ε. πρέπει να αξιοποιήσει την υπάρχουσα εμπειρία και να βελτιώσει τη λειτουργία του σε συγκεκριμένους τομείς, όπως: • Ποιοτική αναβάθμιση του έργου του Σ.ΕΠ.Ε. με την ανάδειξη της συμφιλίωσης στην επίλυση εργατικών διαφορών ως μηχανισμού καλλιέργειας κοινωνικής συναίνεσης, για την αντιμετώπιση προβλημάτων και παράλληλη ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και αξιοπιστίας του ελεγκτικού και κυρωτικού έργου των Επιθεωρητών Εργασίας. • Άμεση αξιοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας για την εξάλειψη της γραφειοκρατίας με την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στη συλλογή και ταξινόμηση στοιχείων για την απασχόληση και την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας με παράλληλη δημιουργία προτύπων υπηρεσιακού χειρισμού των κάθε είδους ελέγχων που διενεργούν οι Επιθεωρητές Εργασίας. • Αξιοποίηση του διακριτού υπηρεσιακού καθήκοντος και εμπειρίας των Τεχνικών και Υγειονομικών Επιθεωρητών Εργασίας και των Κοινωνικών Επιθεωρητών Εργασίας, ώστε οι έλεγχοι που διεξάγουν να είναι ουσιαστικά συντονισμένοι και αποτελεσματικοί, με την αξιοποίηση των ειδικών τους γνώσεων, ανάλογα με το αντικείμενο που ελέγχουν. • Ανάπτυξη μεθόδων διοικητικής αποτελεσματικότητας κατά τη διεξαγωγή των επιθεωρήσεων ώστε να εξασφαλίζεται ταχύτητα και αξιοπιστία. Προς την κατεύθυνση αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί και να ενισχυθεί το ισχύον σύστημα κάλυψης δαπανών και ανάθεσης συγκεκριμένων καθηκόντων για τη διεξαγωγή ελέγχων. Για την επίτευξη των ανωτέρω είναι αναγκαίο να ενισχυθεί η στελέχωση του Σ.ΕΠ.Ε. με το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό και κυρίως με την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων, που σήμερα ανέρχεται στο 30% περίπου των προβλεπομένων θέσεων, η έλλειψη των οποίων έχει αποστερήσει το Σ.ΕΠ.Ε. από τη δυνατότητα εκτέλεσης του έργου του. Παράλληλα πρέπει να διατεθούν τα κατάλληλα μέσα (οικονομικοί πόροι, υλικοτεχνική υποδομή, κ.λπ.) καθώς και υποστήριξη μηχανογραφικής καταγραφής όλων των δεδομένων που σχετίζονται με τους ελέγχους τήρησης της εργατικής νομοθεσίας (καταγραφή των καταγγελιών με στοιχεία για το περιεχόμενο και τους εμπλεκόμενους σε αυτή, παρακολούθηση των αποτελεσμάτων των ελέγχων, των κυρώσεων που επιβάλλονται κ.λπ.), καθώς και όλων των στοιχείων που αφορούν τους όρους εργασίας (προσλήψεις, απολύσεις, ωράρια κ.λπ.). Η παρούσα οικονομική συγκυρία του περιορισμού των προσλήψεων και της δραματικής μείωσης των δαπανών του Δημοσίου δεν επιτρέπει αισιόδοξη προσδοκία για την κάλυψη αναγκών λειτουργίας του Σ.ΕΠ.Ε.. Η πολιτική ηγεσία και η Κυβέρνηση πρέπει να εκτιμήσουν την ανάγκη αναβάθμισης του ΣΕΠΕ και σε κάθε περίπτωση να μειώσουν τις πιθανότητες αύξησης της γραφειοκρατίας με νομοθετικές ρυθμίσεις και μείωσης της αποτελεσματικής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, των οικονομικών πόρων και της υλικοτεχνικής υποδομής.