Αρχική Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ, Εδραίωση της διαφάνειας στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς Άρθρο 1Σχόλιο του χρήστη Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία - Ε.Σ.Α.μεΑ. | 29 Ιουλίου 2011, 13:45
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Τα άτομα με αναπηρία υφίστανται εμπόδια σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής, τα οποία δυσκολεύουν την άσκηση των ανθρωπίνων και συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων τους. Αναφορικά με τον τομέα της παροχής των υπηρεσιών, τα άτομα με αναπηρία βιώνουν μια ακραία διάκριση, εφόσον οι περισσότερες από αυτές δεν είναι προσβάσιμες. Για τη Συνομοσπονδία όλες οι υπηρεσίες, φυσικές και ηλεκτρονικές, που παρέχονται είτε από το δημόσιο είτε από τον ιδιωτικό τομέα, οφείλουν να μη διακρίνουν τα άτομα με αναπηρία και να λαμβάνουν υπόψη τους την ανάγκη τους για προσβασιμότητα. Πέραν όμως της διάκρισης που υφίστανται τα άτομα με αναπηρία στον τομέα των υπηρεσιών εν γένει, ιδιαίτερη διάκριση υφίστανται από τις ασφαλιστικές εταιρίες εξαιτίας αυτής καθ’ αυτής της αναπηρίας τους (π.χ. άρνηση σύναψης ασφαλιστικού συμβολαίου κ.λπ.). Η Συνομοσπονδία θεωρεί πως εάν με το εν λόγω σχέδιο νόμου δεν αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα για τα άτομα με αναπηρία, τότε αυτό δεν θα επιλυθεί ποτέ. Για αυτό άλλωστε αιτούμαστε, στη βάση των επιταγών που ακολουθούν, τη συμπερίληψη ξεχωριστού Άρθρου στο οποίο να αναφέρονται τα εξής: «Άρθρο Ίση μεταχείριση ατόμων με αναπηρία Η ίση μεταχείριση των ατόμων με αναπηρία με τους παρόχους των ασφαλιστικών υπηρεσιών και προϊόντων διασφαλίζεται. Ιδίως κατά το στάδιο προσυμβατικής αξιολόγησης σε καμία περίπτωση η αναπηρία δεν μπορεί να συνιστά αιτία διακριτικής μεταχείρισης σε βάρος οιουδήποτε δυνητικού πελάτη και δεν μπορεί να επιφέρει πρόσθετο κόστος σε σχέση με δυνητικούς πελάτες χωρίς αναπηρία. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης». Το εν λόγω άρθρο, όπως θα δείτε παρακάτω, προτείνουμε να προστεθεί στο Άρθρο 7 του σχεδίου νόμου (ως Άρθρο 28ζ). Βάσει λοιπόν των επιταγών: (i) της παρ. 2 του άρθρου 4 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με το οποίο «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.», (ii) των παραγράφων 1 και 2 του Άρθρου 5Α του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με τις οποίες: «Καθένας έχει δικαίωμα στην πληροφόρηση, όπως νόμος ορίζει…..» και «Καθένας έχει δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Η διευκόλυνση της πρόσβασης στις πληροφορίες που διακινούνται ηλεκτρονικά, καθώς και της παραγωγής, ανταλλαγής και διάδοσής τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους….», (iii) της παρ. 6, του Άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας», (iv) του άρθρου 9 «Προσβασιμότητα» της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία του ΟΗΕ, την οποία η χώρα μας μαζί με το Προαιρετικό της Πρωτόκολλο έχει υπογράψει και αναμένεται άμεσα να κυρώσει και ως εκ τούτου να θέσει σε εφαρμογή σε εθνικό επίπεδο, σύμφωνα με το οποίο: «Προκειμένου να επιτρέψουν στα άτομα με αναπηρίες να ζουν ανεξάρτητα και να συμμετέχουν πλήρως σε όλες τις πτυχές της ζωής, τα Συμβαλλόμενα Κράτη λαμβάνουν κατάλληλα μέτρα προκειμένου να διασφαλίζουν στα άτομα με αναπηρίες την πρόσβαση, σε ίση βάση με τους άλλους, στο φυσικό περιβάλλον, τα μέσα μεταφοράς, την πληροφορία και τις επικοινωνίες, συμπεριλαμβανομένων και των τεχνολογιών και συστημάτων πληροφορίας και επικοινωνιών και σε άλλες εγκαταστάσεις και υπηρεσίες που είναι ανοικτές ή παρέχονται στο κοινό, τόσο στις αστικές όσο και στις αγροτικές περιοχές…», (v) της παρ. ε του άρθρου 25 «Υγεία» της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία του ΟΗΕ, σύμφωνα με την οποία: «…Τα Συμβαλλόμενα Κράτη …ε. απαγορεύουν τις διακρίσεις κατά των ατόμων με αναπηρίες, κατά την παροχή ασφάλισης υγείας και ζωής, όπου μια τέτοια ασφάλιση επιτρέπεται από την εθνική νομοθεσία, η οποία παρέχεται κατά δίκαιο και εύλογο τρόπο, …», (vi) των άρθρων 1 και 26 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνα με τα οποία «..η ανθρώπινη αξιοπρέπεια είναι απαραβίαστη. Πρέπει να είναι σεβαστή και να προστατεύεται» και «η Ευρωπαϊκή Ένωση αναγνωρίζει και σέβεται το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία να επωφελούνται μέτρων που θα τους εξασφαλίζουν την αυτονομία, την κοινωνική και επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή στον κοινωνικό βίο», καθώς και του άρθρου 21 με το οποίο απαγορεύεται κάθε είδους διάκριση λόγω αναπηρίας, η Ε.Σ.Α.μεΑ. προτείνει στα Άρθρα 1, 4, 6, 7, 12 και 16 να συμπεριληφθούν οι προτάσεις της, οι οποίες έχουν καταχωρηθεί ανά Άρθρο.