Αρχική Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ, Εδραίωση της διαφάνειας στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς Άρθρο 1Σχόλιο του χρήστη ΕΚΠΟΙΖΩ | 30 Ιουλίου 2011, 18:28
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΕΚΠΟΙΖΩ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ: Εδραίωση της διαφάνειας στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς Με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο επιχειρείται η ενίσχυση των κανόνων διαφάνειας στην λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς και η εδραίωση του υγιούς ανταγωνισμού που θα διασφαλίζει την προστασία των καταναλωτών, αλλά και το κύρος και αξιοπιστία της ασφαλιστικής αγοράς: Ειδικότερα καθιερώνεται: - η προσυμβατική ενημέρωση των ασφαλισμένων - η διαφημιστική ενημέρωση καλύπτει ένα σημαντικό κενό που υπήρχε και ισχύει βέβαια μόνο στον τραπεζικό χώρο - η διαφάνεια στην κοστολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών - η διαφάνεια στον τρόπο αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων, ρύθμιση η οποία όμως χρειάζεται περισσότερη εξειδίκευση και σαφήνεια ώστε να είναι μετρήσιμο για τον καταναλωτή το ποσοστό της εκάστοτε αναπροσαρμογής. Η ΕΚΠΟΙΖΩ έχει πραγματοποιήσει σειρά δράσεων προς την κατεύθυνση αυτή, σημαντική επιτυχία των οποίων ήταν η απόφαση σταθμός 1030/2001 του Αρείου Πάγου, σε συλλογική αγωγή της. Άλλωστε, λαμβάνει πλήθος καταγγελιών σχετικά με τις αυθαίρετες αναπροσαρμογές των ασφαλίστρων, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη θέσπισης κριτηρίων - η δικαιότερη ρύθμιση του δικαιώματος εξαγοράς των ασφαλίστρων, το οποίο θεωρούμε αναγκαίο να αξιώνεται από τον πρώτο κιόλας χρόνο - η ενίσχυση της προστασίας του καταναλωτή – λήπτη επενδυτικών προγραμμάτων - η ευθύνη των διαμεσολαβούντων - η διαφάνεια στους ΓΟΣ - η κατοχύρωση των δικαιωμάτων των ασφαλισμένων σε ομαδικά συμβόλαια - η ενίσχυση της κρατική εποπτείας στα θέματα προαστασίας του καταναλωτή, η οποία όμως θεωρούμε προσφορότερο να ασκείται από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και όχι από την Τράπεζα της Ελλάδος και τέλος - η επιβολή διοικητικών κυρώσεων στους παραβαίνοντες τις διατάξεις αυτές. Ωστόσο θεωρούμε ότι πρέπει να ρυθμιστούν με μεγαλύτερη τόλμη, ορισμένα καίρια σημεία, στο εν λόγω ν/διο ώστε να αντιμετωπιστούν ουσιαστικά και αποτελεσματικά, σημαντικά χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ασφαλισμένοι, όπως η αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων στα ασφαλιστήρια συμβόλαια νοσοκομειακής κάλυψης, καθώς και η δικαιότερη ρύθμιση στην εξαγορά των ασφαλιστηρίων ζωής.