Αρχική Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ – Άρθρο 14 Τροποποίηση ουσιαστικών διατάξεων του ν. 2251/94Σχόλιο του χρήστη ΕΚΠΟΙΖΩ | 30 Ιουλίου 2011, 19:08
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΕΚΠΟΙΖΩ ΓΙΑ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ: Άρθρο 14 Τροποποίηση ουσιαστικών διατάξεων του ν. 2251/94 Οι προτεινόμενες βελτιώσεις στον ν. 2251/94 όπως τροποποιήθηκε από το ν. 3587/2007 είναι στην σωστή κατεύθυνση, και ιδίως αυτές που αφορούν: - τις διατάξεις αποζημιωτικής αγωγής, την αναγνώριση της αξίωσης αποζημίωσης μέσω συλλογικής αγωγής στον μεμονομένο καταναλωτή, ένα από τα βασικά αιτήματα της ΕΚΠΠΟΙΖΩ, που λαμβάνει σάρκα και οστά με τις εν λόγω προτεινόμενες βελτιώσεις - εξάλλου σημαντικές είναι οι διατάξεις που αφορούν στα κριτήρια για την πραγματική λειτουργία των ενώσεων καταναλωτών και την ανάλογη αντιπροσώπευση στα συλλογικά όργανα. Η ΕΚΠΟΙΖΩ, επανειλημμένα έχει θέσει την ανάγκη για ύπαρξη κριτηρίων αντικειμενικών που να διασφαλίζουν και να προστατεύουν το κύρος, την ανεξαρτησία και αξιοπιστία του κινήματος των καταναλωτών, αλλά και να συμβάλουν στην ανάπτυξη και ενδυνάμωση του. - οι διατάξεις που αφορούν στο ΕΣΚΑ και την Εκτελεστική Επιτροπή θεωρούμε ότι πρέπει να τύχουν περισσότερης και ουσιαστικότερης επεξεργασίας. Πρότασή μας είναι να συγκροτηθεί ένα αμιγές Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτών, ευέλικτο, αντιπροσωπευτικό με ουσιαστικό ρόλο και δυνατότητα έκφρασης των συμφερόντων των καταναλωτών και να παύσει να είναι ένα επικοινωνιακό πολυπληθές και αναποτελεσματικό όργανο. Άλλως, το ρόλο αυτό μπορεί να διαδραματίσει η Εκτελεστική Επιτροπή, με την αντιπροσώπευση που προτείνεται, εφόσον όμως ανατεθούν αρμοδιότητες σε αυτήν, με εξουσιοδότηση και έλεγχο από το ΕΣΚΑ. - Η διάταξη που αφορά στην επιτροπή πιστοποίησης χρήζει βελτίωσης. Η επιτροπή πιστοποίησης πρέπει να αποτελείται από άτομα εγνωσμένου κύρους και όχι εκπροσώπων των καταναλωτών, σε μια διαδικασία όπου δεν είναι νοητό ελεγκτής και ελεγχόμενος να ταυτίζονται. - οι ρυθμίσεις για τον φιλικό διακανονισμό καταναλωτικών διαφορών, καθώς και οι αρχές συγκρότησης και λειτουργίας οργάνων διαμεσολάβησης και επίλυσης καταναλωτικών διαφορών είναι στη σωστή κατεύθυνση. Δεδομένου ότι το κόστος προσφυγής στη δικαιοσύνη συχνά είναι δυσανάλογο με την αξίωση του καταναλωτή, επιβάλλεται να αναπτυχθούν και στη χώρα μας μηχανισμοί εξώδικου διακανονισμού ευέλικτοι, αποτελεσματικοί και λειτουργικοί ανταποκρινόμενοι στις σύγχρονες κοινωνικές επιταγές. Είναι σημαντική η πρόβλεψη για κίνητρα (συγκριτικό πλεονέκτημα), στις επιχειρήσεις που θα αποδέχονται τον δεσμευτικό χαρακτήρα των αποφάσεων. - επιτέλους εισάγονται προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία οργάνων που προσφέρουν υπηρεσίες διαμεσολάβησης, σύμφωνα και με τις συστάσεις της Ευρωπαικής Επιτροπής, πάγιο αίτημα της ΕΚΠΟΙΖΩ εδώ και αρκετά έτη. - στην σωστή κατεύθυνση είναι και η ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της ΓΓΚ, με αυτεπάγγελτο έλεγχο των παραβάσεων των διατάξεων του νόμου για την προστασία του καταναλωτή. Θεωρούμε όμως ότι πρέπει να στελεχωθεί περαιτέρω η ΓΓΚ, ώστε ο ρόλος της να είναι ουσιαστικός και αποτελεσματικός. - Οι προβλέψεις σχετικά με την επιβολή κυρώσεων είναι στη σωστή κατεύθυνση, καθότι μόνο με την ύπαρξη αποτελεσματικών κυρωτικών διαδικασιών είναι δυνατή η αποτελεσματική προστασία του καταναλωτή. - τέλος, θεωρούμε ότι πρέπει να συμπεριληφθούν ορισμένες συμπληρώσεις – βελτιώσεις και στις διατάξεις ουσιαστικού δικαίου, καθώς και ορισμένες τροποποιήσεις –συμπληρώσεις στις οργανωτικές διατάξεις.