Αρχική Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράςΆρθρο 15Σχόλιο του χρήστη ΕΚΠΟΙΖΩ | 30 Ιουλίου 2011, 19:43
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Άρθρο 15 - Στις παρ. 6 και 22 περ. α) και β) του α. 10 του ν. 2251/94 προτείνεται η τροποποίηση του ποσοστού 35% σε 65% και στην παρ. 22 περ. β) η αντικατάσταση της φράσης «στις ενώσεις καταναλωτών δεύτερου βαθμού» σε «στη δευτεροβάθμια ένωση καταναλωτών που συμμετέχει η ενάγουσα». Προτείνεται τέλος η απαλοιφή της περ. γ της παρ. 22. - Στην παρ. 7 εδ. α προτείνεται να προστεθεί στο τέλος «……πέραν της πάγιας κρατικής επιχορήγησης». Αιτιολόγηση Σχετικά με την επιχορήγηση των ενώσεων καταναλωτών πρέπει: o να υπάρχει ρητή δέσμευση για την χρηματοδότηση των ενώσεων καταναλωτών o να θεσπιστούν κριτήρια, με νόμο ή με προεδρικό διάταγμα, με βάση τα οποία θα γίνεται η χρηματοδότηση o να ανατεθεί η χρηματοδότηση σε ανεξάρτητο όργανο. - Στην παρ. 11 προτείνονται τα εξής: 1. Στο εδ. β προτείνεται η προσθήκη της φράσης «υπό την ιδιότητά τους αυτή» μετά την πρώτη περίοδο της παραγράφου ώστε αυτή να διατυπωθεί ως εξής: «Τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων των Ενώσεων Καταναλωτών όλων των βαθμών δεν επιτρέπεται να λαμβάνουν από αυτές, οιασδήποτε μορφής αποζημίωση για τις υπηρεσίες που παρέχουν υπό την ιδιότητά τους αυτή, με εξαίρεση τα ποσά που καλύπτουν δαπάνες για την εξυπηρέτηση των σκοπών των Ενώσεων, εφ’ όσον αποδεικνύονται με αντίστοιχα παραστατικά.» Αιτιολόγηση Η διάταξη αυτή: εκφράζει δυσπιστία προς τα συλλογικά όργανα των ενώσεων καταναλωτών παρεμβαίνει ανεπίτρεπτα στην εσωτερική τους λειτουργία, παραβλέπει προκλητικά το γεγονός ότι ο βαθμός της κοινωνικής αναγνώρισης της ένωσης εκφράζει την ορθότητα των επιλογών της και ωφελιμότητα του έργου της είναι παράλογη και αντιφατική, διότι: • δεν απαντάται ούτε και στα ΔΣ επιχειρήσεων • στερεί την ένωση από την παροχή υπηρεσιών από άτομα της εμπιστοσύνης της με ήδη σημαντική εθελοντική προσφορά και αφοσίωση σε αυτήν, τα οποία ωστόσο μπορούν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους όπου αλλού! • δεν λαμβάνει υπ’ όψη της τις περιορισμένες οικονομικές δυνατότητές της, που δεν επιτρέπουν την πρόσληψη ατόμων με την απαιτούμενη εμπειρία και γνώση. 2. Προτείνεται επίσης να προστεθεί νέο εδάφιο ως εξής: «Απαγορεύεται να μετέχουν στο Διοικητικό Συμβούλιο ένωσης καταναλωτών όλων των βαθμών υποψήφιοι ή εκλεγμένοι σε βουλευτικές , νομαρχιακές ή και δημοτικές εκλογές, καθώς και όσοι μετέχουν σε όργανα διοίκησης πολιτικών ή δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων». - Στην παρ. 12 προτείνονται τα εξής: 1. Η περ. α) του ν. 2251/94 προτείνουμε να αντικατασταθεί ως εξής: «α) Ανώτατο Δικαστικό Λειτουργό», 2. Να απαλειφθεί η περ. δ) που προβλέπει τη συμμετοχή δύο εκπροσώπων των ενώσεων καταναλωτών στην Επιτροπή, 3. Να προβλεφθεί τριετής θητεία της Επιτροπής και ο διορισμός της, 4. Να απαλειφθεί από το εδ. ζ η φράση «και να χορηγούν από αυτά αντίγραφα σε αυτήν» και 5. Να παραμείνει το υφιστάμενο τελευταίο εδάφιο. Αιτιολόγηση Θεωρούμε ότι η επιτροπή πιστοποίησης πρέπει να αποτελείται από άτομα εγνωσμένου κύρους, τα οποία αμερόληπτα και αντικειμενικά θα πιστοποιούν τις ενώσεις καταναλωτών. Δεν νοείται η συμμετοχή εκπροσώπων των καταναλωτών αφού δεν νοείται ο ελεγχόμενος να είναι ταυτόχρονα και ελεγκτής. Σαφώς θεωρούμε ότι θα πρέπει να υφίσταται απόλυτο κώλυμα στη συμμετοχή στην Επιτροπή Πιστοποίησης εκπροσώπου ενώσεως καταναλωτών της οποίας η πιστοποίηση εξετάζεται και αποφασίζεται. Δεν είναι αποδεκτό εκπρόσωπος μίας ένωσης καταναλωτών να έχει πρόσβαση στα αρχεία και στα βιβλια άλλης ενώσεως καταναλωτών, πολλώ δε μάλλον διότι ορισμένα από τα στοιχεία αυτά συνιστούν απόρρητα και ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, η δυνατότητα δε πρόσβασης σε αυτά θα συνιστούσε ευθεία παραβίαση των νόμως περί προστασίας των προσωπικών δεδομένου, επισύροντας και τις σχετικές κυρώσεις. Δεν είναι δυνατόν να δοθεί η δυνατότητα άσκησης ελέγχου και εποπτείας σε ορισμένες ενώσεις καταναλωτών που θα έχουν εκπροσώπους στην Επιτροπή ενώ αυτός είναι ο ρόλος μίας εντελώς ανεξάρτητης Επιτροπής. Ενώ σκοπός του νόμου είναι η διαφάνεια και ο έλεγχος της πραγματικής λειτουργίας, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις ως έχουν, αυτός δεν θα εξυπηρετηθεί, αντιθέτως μπορεί να δώσει δυνατότητα κατάχρησης αρμοδιοτήτων από τις ενώσεις. Υπάρχει κίνδυνος να γίνει αθέμιτη ή παράνομη χρήση των στοιχείων και δεδομένων αυτών από τις ενώσεις και τους διοικούντες ή συμμετέχοντες σε αυτές, αφού δεν προβλέπεται ούτε διαδικασία η οποία να διασφαλίζει τη διαφύλαξη του απορρήτου, ούτε εχέγγυα, ούτε κυρώσεις. Κρίνουμε αναγκαίο να παραμείνει η πρόβλεψη ότι οι αδρανείς ενώσεις δεν δικαιούνται κρατικής επιχορήγησης ή από οτα πρώτου ή δεύτεριου βαθμού. Ως προς το εδ ζ, με όποια σύνθεση και να έχει η Επιτροπή δεν πρέπει να επιβληθεί η χορήγηση αντιγράφων από τα βιβλία των ενώσεων καθότι αυτό προσκρούει ευθέως στις διατάξεις του νόμου για τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Μόνος ο επιτόπιος έλεγχος των βιβλίων και επίδειξη αυτών αρκεί για την εξυπηρέτηση των στόχων του νόμου. Η «πραγματική λειτουργία» πρέπει να εξειδικευθεί και να συμπληρωθεί ότι αυτή θα αποδεικνύεται με αναλυτικό απολογισμό δράσης και υλικό τεκμηρίωσης αυτής (π.χ. δημοσιεύματα, προγράμματα ημερίδων κλπ). - Στην παρ. 12α κατηγ. γ) προτείνεται να προστεθούν τα εξής: «…και έχουν τουλάχιστον 200 μέλη και συγκεντρώνουν από τις συνδρομές των μελών τους ίδιους πόρους ύψους τουλάχιστον τριών χιλιάδων ευρώ ετησίως.» Αιτιολόγηση Θεωρούμε σωστή τη προσέγγιση της σύνδεσης του αριθμού των μελών της ένωσης με τους ελάχιστους πόρους από τις συνδρομές των μελών γιατί με τον τρόπο διασφαλίζεται η πραγματική συμμετοχή των καταναλωτών ως μελών των ενώσεων καταναλωτών και η σύνδεση της ένωσης με την κοινωνία αλλά και η πραγματική της λειτουργία. Εξάλλου τα κριτήρια αυτά (αριθμός μελών, πόροι) είναι απολύτως αντικειμενικά και μετρήσιμα και ανεπίδεκτα αμφισβητήσεως. Θεωρούμε αναγκαίο να υπάρχουν κριτήρια και για αυτές, ήτοι 200 μέλη και 3.000 ευρώ πόροι. - Ως προς το τελευταίο εδάφιο της παρ. 12 α, σχετικά με το ΕΣΚΑ, οι απόψεις μας είναι οι εξής: Θεωρούμε ότι ένα τόσο πολυμελές όργανο δεν θα είναι αποτελεσματικό, αφού θα είναι πρακτικώς αδύνατο στις δύο συνεδριάσεις κατ’ έτος να γίνει ουσιαστική ανταλλαγή απόψεων, συζήτηση και τελικώς λήψη αποφάσεων. Εξάλλου δεν συνάδει η δημιουργία τέτοιων δυσκίνητων και αναποτελεσματικών οργάνων με την σύγχρονη ανάγκη για ευέλικτο και αποτελεσματικό κρατικό μηχανισμό και ενίσχυση των ΜΚΟ, που αποτελούν την κοινωνία των πολιτών. - Θεωρούμε ότι η Εκτελεστική Επιτροπή, όπως αναπτύσσουμε στο σχετικό άρθρο, θα πρέπει να είναι πλέον ένα ευέλικτο αντιπροσωπευτικό όργανο και να έχει ενισχυμένο ρόλο, αποφασιστικό χαρακτήρα και αυξημένες σε σχέση με σήμερα αρμοδιότητες.