Αρχική Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ Τροποποίηση του ν. 3758/2009 για τις «Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις» Άρθρο 19]Σχόλιο του χρήστη ΕΚΠΟΙΖΩ | 30 Ιουλίου 2011, 20:12
ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΕΚΠΟΙΖΩ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ: Τροποποίηση του ν. 3758/2009 για τις «Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις» Άρθρο 19] Το 3ο κεφάλαιο του νομοσχεδίου, που αφορά στις τροποποιήσεις του Ν. 3758/2009 για τις εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, στο σύνολό του βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση και διέπεται από πνεύμα αυστηροποίησης του πλαισίου λειτουργίας των εταιριών αυτών. Παρότι μόλις πριν δύο χρόνια τέθηκε σε ισχύ ο υπό τροποποίηση νόμος, οι ανάγκες βελτιώσεων φάνηκαν από πολύ νωρίς, καθώς οι «πρώην εισπρακτικές» εταιρίες συνέχιζαν να ακολουθούν απαράδεκτες πρακτικές, εκμεταλλευόμενες τα κενά και τις παραλείψεις του υφιστάμενου νόμου. Παράλληλα, τον εισπρακτικό τους ρόλο άρχισαν να διαδραματίζουν δικηγορικά γραφεία και εταιρίες, οι οποίες δρώντας ανεξέλεγκτα και χωρίς εποπτεία, ξεπερνούσαν συχνά τα όρια του δικηγορικού λειτουργήματος, την ίδια στιγμή που οι ίδιοι οι δανειστές, ως επί το πλείστον τα πιστωτικά ιδρύματα, δεν είχαν κανέναν περιορισμό από το νόμο. Η ΕΚΠΟΙΖΩ έχει λάβει εκατοντάδες καταγγελίες από μέλη της για αθέμιτες πρακτικές τόσο από εταιρίες ενημέρωσης όσο και από δικηγορικά γραφεία. Τα προβλήματα αυτά καλείται να επιλύσει το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, και στις ιδιαίτερα θετικές προσθήκες ή τροποποιήσεις συγκαταλέγονται οι εξής: - Προσδιορίζεται ένα συγκεκριμένο ωράριο για την επικοινωνία με τον οφειλέτη (9.00 έως 20.00) που περιορίζεται στις εργάσιμες μόνο ημέρες. - Η εταιρεία ενημέρωσης οφείλει να μην αρχίσει ή να μη συνεχίσει την επικοινωνία σε περίπτωση που ο οφειλέτης δηλώνει απροθυμία ή αδυναμία ανταπόκρισης. - Η επικοινωνία καταγράφεται και τηρείται για έξι τουλάχιστον μήνες προκειμένου να ελέγχεται η παραβίαση του νόμου σε περίπτωση καταγγελίας. Το περιεχόμενο της καταγραφής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε βάρος του οφειλέτη. - Οι εταιρίες παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών οφείλουν να χορηγούν τα συνδετικά δεδομένα χωρίς επιβάρυνση στον οφειλέτη και εντός δέκα ημερών προκειμένου να ελεγχθεί η καταγγελία για αθέμιτη εισπρακτική όχληση καθώς και τα στοιχεία του κατόχου της τηλεφωνικής παροχής. - Οι απαγορεύσεις επεκτείνονται και στο στάδιο μετά την έναρξη των δικαστικών πράξεων και καταλαμβάνουν τους δανειστές αλλά και όλα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που προβαίνουν σε κατ΄ επάγγελμα ενημέρωση. - Καθίσταται δυνατή η επιβολή κυρώσεων σε όποιον παραβιάζει το νόμο και όχι μόνο στις εγγεγραμμένες στο σχετικό μητρώο εταιρείες, όπως παραδόξως συμβαίνει μέχρι σήμερα. - Θεσπίζονται περιορισμοί και για τους δικηγόρους, ώστε να αποτραπούν φαινόμενα μεταφοράς των αθέμιτων εισπρακτικών μεθοδεύσεων σε δικηγορικά γραφεία ή εταιρείες. Ωστόσο, θεωρούμε ως απαραίτητες ορισμένες προσθήκες-τροποποιήσεις, προκειμένου να διασφαλιστεί η ουσιαστική προστασία των οφειλετών.