Αρχική Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ, Εδραίωση της διαφάνειας στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς Άρθρο 1Σχόλιο του χρήστη Σίμος Ι. Σαμαράς | 31 Ιουλίου 2011, 21:32
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Η Οδ. 2005/29/ΕΚ όντας πλήρους εναρμόνισης (αιτ. σκ.. 15 εδ. δ΄) δεν επιτρέπει την εισαγωγή αυστηρότεροτερων ή λεπτομερέστερων κανόνων από αυτήν (βλ. άρθ. 3 § 5 Οδ.: εξαιρούνται μόνο εθνικοί κανόνες υφιστάμενοι ήδη την 12.7.2007 και μόνο μέχρι τις 12.7.2013), παρά μόνο μη δεσμευτικών κανόνων δεοντολογίας (αιτ. σκ. 20, άρθ. 10 εδ. α΄ Οδ.) και σε κάθε περίπτωση υπό τον όρο ότι ο θιγόμενος καταναλωτής δεν στερείται το δικαίωμα πρόσβασης σε δικαστήριο (αιτ. σκ. 21, άρθ. 11 Οδ. & 9θ §§ 1 & 2 ν. 2251/1994 – ή κατά την Οδ. και σε διοικητική επιτροπή, που δεν αποτελεί επαγγελματικό σύλλογο εποπτείας του παραβαίνοντος, συνδ. άρθ. 10 & 11 Οδ.). Στο πλαίσιο αυτό δεν θα μπορούσαν να εισαχθούν αυτοτελείς, δεσμευτικοί κανόνες για τη διαφήμιση των ασφαλιστικών εταιριών. Τα θέματα που ρυθμίζονται από το άρθρα 1Α & 1Β που προτείνονται με το άρθρο 1 Προσχεδίου Νόμου (εφεξής ΠρσχΝ) ήδη καλύπτονται, όχι μόνο από τις διατάξεις της Οδ. 2005/29/ΕΚ, αλλά και από τις αντίστοιχες των άρθ. 9-9Θ Ν. 2251/1994. σε σχέσει με τις προαναφερθείσες διατάξεις, το μεν άρθρο 1Α είναι σαφώς γενικότερο και, συνεπώς, ατελέστερο νομικά από το άρθρο 9 επ. ν. 2251/1994· χαρακτηριστική είναι η αναφορά του άρθρου 1Α § 3, που είναι πολύ πιο γενική και ατελής από τη ρύθμιση του άρθρου 9 §§ 8 7 9 ήδη πριν από την τροποποίησή τους με το Ν. 3587/2007. Εξάλλου, δεν γίνεται λογικά κάτι να αποτελεί αντικείμενο διαφημιστικής προβολής και να μην αποτελεί αντικείμενο ενημέρωσης κατά τις διαπραγματεύσεις για τη σύναψη σύμβασης, παρά – εφόσον επιτρέπεται – το αντίθετο. Κατά συνέπεια, η εισαγωγή των άρθρων 1Α & 1Β στο Ν. 2496/1997 πρέπει να απαλειφθεί προς αποφυγή κυρώσεων για παραβίαση του ενωσιακού δικαίου. Αυτό που αναφέρεται στο ενημερωτικό σημείωμα του ΠρσχΝ – το οποίο, κατά πάσα πιθανότητα, θα αποτελέσει τμήμα της εισηγητικής έκθεσης του νόμου – δηλ. ότι «Θεσπίζονται υποχρεώσεις ελάχιστης ενημέρωσης για τις διαφημίσεις προκειμένου να αποτρέπονται ανακριβείς εντυπώσεις για το ασφαλιστικό προϊόν» (υπό Α.6) πολύ απλά δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. ΣΙΜΟΣ Ι. ΣΑΜΑΡΑΣ – Δικηγόρος Υπ. Διδάκτορας Νομικής Πανεπιστημίου Αθηνών http://www.nomologio.wordpress.com