Αρχική Αντιμετώπιση της παραβατικότηταςΆρθρο 24: Τροποποιήσεις ν. 4052/2012Σχόλιο του χρήστη ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΑΡΓΥΡΙΑΔΗΣ ΔΚΕ ΚΡΗΤΗΣ | 19 Φεβρουαρίου 2013, 19:02
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Το βασικότερο, όμως, πρόβλημα του Ν. 4052/2012 ως προς την επιβολή του προστίμου από το ΣΕΠΕ παραμένει: Από καμία διάταξη του συγκεκριμένου νόμου δεν υπάρχει ρητή ανάθεση της αρμοδιότητας επιβολής σε συγκεκριμένο όργανο του ΣΕΠΕ, με αποτέλεσμα η φράση του αρμόδιου Επιθεωρητή Εργασίας να είναι γενική και να εγείρει τα εξής ερωτήματα: Ποιος είναι ο αρμόδιος Επιθεωρητής Εργασίας: Ο Εργασιακών Σχέσεων (πρώην Κοινωνικός Επιθεωρητής), ο Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία (πρώην Τεχνικός Επιθεωηρητής) και οι δύο; Και σε επίπεδο ιεραρχίας, ποιος επιβάλλει το πρόστιμο: Ο υπάλληλος Επιθεωρητής; ο Προϊστάμενος του Τμήματος; Ο Προϊστάμενος Δ/νσης; Το άρθρο 24 Ν. 3996/2011 λύνει αυτό το πρόβλημα με την διάζευξη των αρμοδίων οργάνων. Η σιωπή, όμως, του νόμου, δημιουργεί ένα πρόβλημα, παρόμοιο με εκείνο του άρθρου 16 Ν. 2639/1998: Σύμφωνα με την αρχική διάταξη του αυτού άρθρου: "1. Στον εργοδότη που παραβαίνει τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας επιβάλλεται, με αιτιολογημένη πράξη του αρμόδιου Επιθεωρητή Εργασίας και ύστερα από πρόσκλησή του για παροχή εξηγήσεων:". Η συγκεκριμένη διάταξη τροποποιήθηκε με το άρθρο 8 Ν. 3762/2009: "«1. Στον εργοδότη που παραβαίνει τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας επιβάλλεται με αιτιολογημένη πράξη του αρμόδιου Προϊσταμένου Διεύθυνσης Κοινωνικής Επιθεώρησης Εργασίας ή Κέντρου Πρόληψης Επαγγελματικού Κινδύνου ή του ελέγξαντος Ειδικού Επιθεωρητή Εργασίας και ύστερα από προηγούμενη πρόσκληση του εργοδότη για παροχή εξηγήσεων:". Στην αιτιολογική έκθεση του Ν. 3762/2009 αναφέρονται τα εξής:"Κρίθηκε αναγκαίο να καθοριστεί ρητά ότι, αρμόδιο κατά τόπο όργανο του Σ.ΕΠ.Ε. για την έκδοση διοικητικών πράξεων επιβολής κυρώσεων στους παραβάτες εργοδότες είναι ο Διευθυντής Επιθεώρησης Εργασίας, στην Περιφέρεια ευθύνης του οποίου διενεργήθηκε ο έλεγχος και διαπιστώθηκε η παράβαση, προς άρση αμφιβολιών που είχαν ανακύψει κατά την τηρούμενη στο παρελθόν πρακτική. Επιπλέον όλες οι διατάξεις νόμων που αφορούν στην επιβολή διοικητικών κυρώσεων στους παραβάτες εργοδότες είναι αναγκαίο να αναγνωρίζουν την αρμοδιότητα αυτή της επιβολής στο ίδιο όργανο." Επειδή, η αρμοδιότητα ενός οργάνου ως απόρροια της αρχής της νομιμότητας της δράσης του διοικητικού οργάνου απονέμεται με νόμο και όχι με αναλογική εφαρμογή ούτε και με ερμηνευτική εγκύκλιο, προτείνεται να διευκρινιστεί ρητά το ποιος επιβάλλει το πρόστιμο του Ν. 4052/2012 ως προς την παράνομη απασχόληση των παρανόμως διαμενόντων πολιτών τρίτης χώρας. Η διευκρίνιση είναι αναγκαία, αφενός επειδή το ΣΕΠΕ όχι μόνο θα επιβάλλει πρόστιμα κατόπιν επιτοπίων ελέγχων, αλλά επειδή πλέον καθίσταται και αποδέκτης εγγράφων άλλων αρμοδίων για τον έλεγχο της νομιμότητας της απασχόλησης αλλοαδαπών αρχών (Αστυνομία, Λιμενικό Σώμα κλπ.), με τα οποία διαπιστώνονται παραβάσεις της σχετικής νομοθεσίας και άρα τίθεται το ζήτημα σχετικά με το ποιος θα χειριστεί τα έγγραφα αυτά και ποιος θα τα επιβάλλει, αφετέρου, διότι ελλοχεύει κίνδυνος δικαστικής ακύρωσης των προστίμων αυτών, λόγω υλικής αναρμοδιότητας.