Αρχική Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑΆρθρο 01: Ένταξη στα προνοιακά προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης Ατόμων με ΑναπηρίαΣχόλιο του χρήστη sotirios | 6 Ιουνίου 2015, 22:52
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
(παράγραφος 2-α ) : Υποβολή αίτησης – απαιτούμενων δικαιολογητικών για προέγκριση από την υπηρεσία του Δήμου της έδρας του κάθε Νομού. Οι ενδιαφερόμενοι δεν υποβάλλουν σήμερα “αίτηση” αλλά “ αίτηση – υπεύθυνη δήλωση άρθρου 8 Ν.1599/1986 και άρθρου 3 παρ.3 Ν.2690/1999” . Αυτό είναι και σχεδόν το σοβαρότερο δικαιολογητικό του πολυπληθέστερου προγράμματος -βαριές αναπηρίες ανασφάλιστων ή έμμεσα ασφαλισμένων ή άμεσα χωρίς ασφαλιστικές προϋποθέσεις ατόμων με αναπηρίες ποσοστού 67% και άνω- που πρέπει να εξετασθεί από την υπηρεσία για να εκδοθεί η απορριπτική απόφαση ή η προέγκριση. Με την αίτηση – υπεύθυνη δήλωση ο δικαιούχος ή ο/η νόμιμος εκπρόσωπός του, δηλώνει υπεύθυνα την ασφαλιστική και συνταξιοδοτική του κατάσταση. Ειδικότερα να εισπράττει ό ίδιος σύνταξη ή επίδομα ή άλλο πρόσωπο για λογαριασμό του προσαύξηση συντάξεως. Σε περίπτωση ύπαρξης παλαιότερης ασφαλιστικής σχέσης με κάποιο φορέα, πρέπει να έχει εξετασθεί η δυνατότητα χορήγησης σύνταξης ή επιδόματος από τον φορέα αυτό και να έχει απορριφθεί το αίτημα λόγω έλλειψης ασφαλιστικών προϋποθέσεων και όχι επειδή οφείλονται εισφορές ή επειδή δεν συγκεντρώθηκε το απαραίτητο ποσοστό αναπηρίας. Ενώ λοιπόν είναι απολύτως αναγκαίο να γίνονται οι έλεγχοι από τις κοινωνικές υπηρεσίας των Δήμων, οι υπηρεσίες αυτές είναι εντελώς αποκλεισμένες από τις σχετικές εφαρμογές που θα μπορούσαν να διενεργούν τους ελέγχους γρήγορά και με αποτελεσματικό τρόπο. Σε σχετικό έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών της προηγούμενης εβδομάδας, αναφέρεται ότι όταν έγινε το Εθνικό Δημοτολόγιο, υπήρξε πρόβλεψη να έχουν πρόσβαση τα ΚΕΠ αλλά όχι οι υπηρεσίες που χορηγούν τα προνοιακά επιδόματα και ότι σήμερα απαιτούνται τεχνικές παρεμβάσεις και πιστώσεις για να διορθωθεί το πρόβλημα. Στο σημείο αυτό, αναφέρω ότι τα ΚΕΠ που δεν διαχειρίζονται εκατομμύρια ανά δίμηνο, έχουν πρόσβαση σε όλες τις απαραίτητες εφαρμογές ενώ οι υπηρεσίες που χορηγούν τα επιδόματα είναι αποκλεισμένες. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η ΗΔΙΚΑ ΑΕ η οποία παρέχει πρόσβαση στο Μητρώο ΑΜΚΑ –ασφαλιστικής ιστορίας ενός προσώπου. Παράλληλα θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι οι υπηρεσίες των Δήμων που σήμερα χορηγούν τα προνοιακά επιδόματα (πρώην υπηρεσίες των Νομαρχιακών Διαμερισμάτων) ήταν, είναι και θα είναι πάντοτε υποστελεχωμένες επειδή πάντα θα είναι οι πλέον ανεπιθύμητες για τους υπαλλήλους … Πρόταση : μέχρι να δοθεί πλήρης πρόσβαση στις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων της έδρας κάθε Νομού σε όλα τα απαραίτητα μητρώα (Εθνικό Μητρώο Ασφάλισης – Ασφαλιστικής ικανότητας “ΑΤΛΑΣ”, Εθνικό Δημοτολόγιο, Εθνικό Ληξιαρχείο – Μητρώο πολιτών , TAXIS της ΓΓΠΣ, κ.ο.κ.) οι αιτήσεις – υπεύθυνες δηλώσεις Ν.1599/86 των πολιτών κα υποβάλλονται στα ΚΕΠ τα οποία θα συγκεντρώνουν τα λοιπά δικαιολογητικά και τα δικαιολογητικά ελέγχου (ΑΜΚΑ, πιστοποιητικά οικογ. Κατάστασης, καρτέλες ασφαλιστικής – συνταξιοδοτικής κατάστασης κ.ο.κ.) και θα διαβιβάζουν τα αιτήματα στις κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου. Να σημειωθεί ότι η διαδικασία αυτή προβλέπεται για τα βιβλιάρια ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης ανασφαλίστων πολιτών. (παράγραφος 2-στ ) : Η περιγραφόμενη διαδικασία είναι λανθασμένη. Γιατί θα πρέπει ο ανάπηρος πολίτης να μετατρέπεται σε κλητήρα του ΙΚΑ και των Δήμων ώστε να μεταφέρει την γνωμάτευση αναπηρίας του. Οι γραμματείες των ΚΕΠΑ θα πρέπει να ενημερώνει αμέσως τις υπηρεσίες των Δήμων στέλνοντας με e-mail τα αντίγραφα υποβολής των δικαιολογητικών για όσους έχουν εκδοθεί γνωματεύσεις ΚΕΠΑ. Μόνο από τα αντίγραφα αυτά προκύπτει η ημερομηνία υποβολής τους ώστε να εξετάζεται το 6μηνο. Από τα αντίγραφα αυτά προκύπτουν και τα στοιχεία της γνωμάτευσης που έχει εκδοθεί ώστε όπως γίνεται και σήμερα οι υπηρεσίες των Δήμων να τις ανακτούν από την ιστοσελίδα του ΙΚΑ (ήδη έχουν πρόσβαση με πιστοποιημένους χρήστες τους).