Αρχική Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑΆρθρο 04: Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν.3863/2010 – Συγκρότηση της Ειδικής Επιστημονικής Επιτροπής – Ενιαίος Πίνακας Προσδιορισμού Ποσοστών Αναπηρίας (Ε.Π.Π.Π.Α.)Σχόλιο του χρήστη ΚΙΡΤΣΙΟΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ | 7 Ιουνίου 2015, 11:24
ΤΟΜΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ 1.ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΝΟΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ: Επανεξέταση και επανακωδικοποίηση ΟΛΩΝ των Προνοιακών Επιδομάτων Χορήγηση ΟΛΩΝ των Προνοιακών Επιδομάτων από ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΦΟΡΕΑ του Υπουργείου Υγείας (και όχι από Περιφέρειες,Δήμους,κ.α.) για τον καλύτερο έλεγχό τους. Χορήγηση των Προνοιακών Επιδομάτων με ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ (με παράλληλο έλεγχο ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ Ε9) ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ Χορήγηση των Δελτίου Μειωμένου Εισιτηρίου (ΠΑΣΟ) με ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ(Άραγε έχει γίνει έλεγχος για τα ΠΟΣΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΟΙ (ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ) ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΑ ΑΣΘΕΝΗ ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΔΕΛΤΙΟ;) Άτομο που είναι άμεσα η έμμεσα ασφαλισμένο σε Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης,θα λαμβάνει την οποιαδήποτε Παροχή δικαιούται από τον Φορέα Ασφάλισης του ΚΑΙ ΜΟΝΟ(Αναπηρική Σύνταξη, Επιδόματα, Προσαύξηση λόγω ανίκανου τέκνου,Απόλυτης Αναπηριάς κ.α.) ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΙΠΠΛΕΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΑΡΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ. Εναρμόνιση της ΝΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ στους διάφορους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης,επί τη βάσει της Νομοθεσίας του ΙΚΑ(Κατηγορίες Αναπηρίας 50%-67%-80% κ.α.) ΣΗΜ.: ΜΙΑ ΒΑΘΕΙΑ ΤΟΜΗ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ –ΥΓΕΙΑΣ,ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΑΠΑΓΚΙΣΤΡΩΣΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ.ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΝΑ ΕΧΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΣ Η ΟΧΙ. ΜΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ. ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΘΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΝΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΓΗΡΑΤΟΣ,ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ(ΟΠΩΣ ΚΑΘΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ). ΕΤΣΙ ΑΦ’ΕΝΟΣ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΘΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΝ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ,ΑΦ’ΕΤΕΡΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΙΟ ΣΤΕΝΟ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΟΥ ΘΑ ΕΛΕΓΞΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΙΩΣΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ. 2.ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΝΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ Ι.ΘΕΜΑΤΑ ΚΕΒΑ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ α.Δεκαπενταμελής Ιατρική Συμβουλευτική Επιτροπή της Δ/σης των ΚΕ.Π.Α.,για τα θέματα που αφορούν τόσο τα θέματα αναπηρίας και του ΚΕΒΑ,αλλά και την καλύτερη λειτουργία τους β.Η επανεκτίμηση των ΛΑΘΩΝ και ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΩΝ του ΚΩΔΙΚΑ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΒΑΘΜΟΥ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ(ΚΕΒΑ),είναι επιβεβλημένη για την δίκαιη εκτίμηση του ποσοστού αναπηρίας.Με ευθύνη της ΕΛΙΕΑΚΑΠ να ορισθούν ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ανα Ειδικότητα,που θα μελετήσουν τα κενά και τις παραλείψεις του ΚΕΒΑ, στα θέματα της ειδικότητας τους.Η ανανεωμένη και πιο πλήρης επανέκδοσή του ΚΕΒΑ, θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη τις παρατηρήσεις αυτές. γ..Προσεκτικός ανασχεδιασμός ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ.Εξ’ορισμού η απόδοση ποσοστού αναπηρίας από τις Επιτροπές ΚΕ.Π.Α.,συμπεριλαμβάνει και ένα τμήμα ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ.Η προσθήκη ποσοστού εως 15% του ποσοστού που δίνει η Επιτροπή ΚΕ.Π.Α.,να γίνεται από τον Διοικητικό Διευθυντή και τα Διοικητικά Δικαστήρια ΚΑΙ ΜΟΝΟ. δ.Ετήσια εκπαίδευση (2ήμερη με 4ωρες ημερησίως)με την συμμετοχή ιατρών,Διοικητικών υπαλλήλων του Ι.Κ.Α(και άλλων ΦΚΑ),όπως και του Νομικού τμήματος του Ι.Κ.Α. με ανάλυση ΟΛΩΝ των θεμάτων που αφορούν την ιατρική και ασφαλιστική αναπηρία. ΙΙ.ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ Η Διεύθυνση των ΚΕ.Π.Α. εκμεταλευόμενη τις δυνατότητες τόσο του ΟΠΣ,όσο και της ΗΔΙΚΑ,μπορεί να σχεδιάσει και να δημιουργήσει ένα σύγχρονο,κατά το δυνατόν αδιάβλητο σύστημα εκτίμησης της αναπηρίας, ΠΛΗΡΩΣ ΨΗΦΙΑΚΟ,ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ 1.Σε πρώτη φάση,κοινοποίηση σε ΥΠΕ και ΙΑΤΡΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ σαφών και λεπτομερών οδηγιών για την διαδικασία συμπλήρωσης του «ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ ΠΑΡΟΧΩΝ»,τις οποίες θα κοινοποιήσουν εγγράφως στην συνέχεια σε όλους τους ιατρούς(ιδιώτες και υπηρετούντες στο ΕΣΥ,ΠΕΔΥ). Διευκρίνηση ειδικότερα, της σημασίας της σωστής και αναλυτικής συμπλήρωσης τόσο του ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ,όσο και των Γνωματεύσεων των δευτερευουσών παθήσεων,συνοδευόμενων από τις αναγκαίες εργαστηριακές εξετάσεις. Σε δεύτερη φάση,με την συνεργασία της ΗΔΙΚΑ,ηλεκτρονική καταχώρηση μέσω του συστήματος e-prescription(αφού πλέον όλοι οι ιατροί έχουν επαναπιστοποιηθει στον ΕΟΠΥΥ για τον ΕΚΠΥ),τόσο των Γνωματεύσεων όσο και του ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ σε ειδικό link.Αποθήκευσή τους στον ηλεκτρονικό φάκελο του ασθενούς και παράλληλη εκτύπωση της Γνωμάτευσης η/και του ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ,που θα κατατίθενται στην Γραμματεία των ΚΕ.Π.Α. Με χρήση του «ηλεκτρονικού ιατρικού φακέλου»,οι Πρόεδροι και τα μέλη των επιτροπών θα έχουν την δυνατότητα ελέγχου όλων των ηλεκτρονικών καταχωρήσεων (συνταγογράφησης,εργαστηριακών εξετάσεων,γνωματεύσεων) μέσω του ΑΜΚΑ του ασθενούς. Η πρόσβαση θα γίνεται με χρήση υπολογιστών (laptop)που θα υπάρχουν σε κάθε επιτροπή.Έτσι θα περιοριστεί στο ελάχιστο η πιθανότητα αλλοίωσης ιατρικών στοιχείων του ασθενούς και σταδιακά θα περάσουμε σε Επιτροπές Αναπηρίας που ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΝΟΝΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ. 2.Σε συνεργασία με τις ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του ΙΚΑ, να εξασφαλιστεί η ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ και το ΑΔΙΑΒΛΗΤΟ των εκδιδομένων Γνωματεύσεων.Αφ’ενός, όλες οι εμπλεκόμενες Υπηρεσίες που κάνουν χρήση της Αναπηρίας, να έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική μορφή της Γνωμάτευσης για έλεγχο και διασταύρωση,αφ’ετέρου ΑΝ ΚΑΙ ΕΦ’ΟΣΟΝ ο ασθενής παίρνει αντίγραφο θα πρέπει να είναι σημασμένο με ταινία γνησιότητας ,που δεν θα είναι δυνατόν να παραποιηθεί. 3.Να υποχρεωθούν οι διάφοροι ΦΚΑ,να καταθέτουν μαζί με την αίτηση για εξέταση από τα ΚΕ.Π.Α., «ΠΑΡΑΠΕΜΠΤΙΚΟ»,όπου και θα αναγράφονται λεπτομερώς τα ειδικά ερωτήματα στα οποία πρέπει να απαντήσει η Επιτροπή. 4.Αυστηροποίηση της Ταυτοποίησης των εξεταζομένων(εδικά για ανήλικους ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΌ ΓΈΝΝΗΣΗΣ με φωτογραφία, σφραγισμένη από τον αντίστοιχο Δήμο). 5.Το τριπλό έντυπο της Γνωμάτευσης θα πρέπει να ξανασχεδιασθεί,αφού διευκρινισθεί το θέμα της ασφαλιστικής αναπηρίας.Να υπάρχει στο έντυπο της Γνωμάτευσης,ειδική παράγραφος,για τα άτομα που κρίνονται ως ΑΜΕΑ για τον ΟΑΕΔ και κενή παράγραφος όπου θα απαντώνται ερωτήματα που δεν συμπεριλαμβάνονται στα προτυπωμένα στοιχεία.Επίσης αλλαγή του εισαγωγικού κειμένου. 6.ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ του τρόπου αναγραφής των παθήσεων και των ποσοστών στην χειρόγραφη Γνωμάτευση,ώστε να σταματήσει η δυσαρμονία που υπάρχει στον τρόπο που αναγράφονται οι Γνωματεύσεις από τις διάφορες Επιτροπές. 7.Νομική ρύθμιση ώστε η λεπτομερής (χειρόγραφη) Γνωμάτευση να δίνεται μόνο με ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΚΗ ΕΝΤΟΛΗ,για δικαστική χρήση. ΙΙΙ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ 1.Σε πρώτη φάση, οι ΑΥΕ να πραγματοποιούνται στις Πρωτεύουσες Νομών (51) της χώρας.Η κάθε ΑΥΕ,θα εξετάζει max 20 περιστατικά (+ 3 αναπομπές,όταν υπάρχουν).Οι ΒΥΕ να πραγματοποιούνται στις Πρωτεύουσες των 13 Περιφερειών της χώρας και θα εξετάζουν max 15 περιστατικά (+ 3 αναπομπές,όταν υπάρχουν).ΟΙ ΒΥΕ ΘΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΑΝ ΟΙ ΑΥΕ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΔΥΟ ΙΑΤΡΟΥΣ ΙΔΙΑΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ,ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΠΑΘΗΣΗ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ. Μόνο έτσι θα κρατήσουν τον ρόλο του δίκαιου και επιστημονικά ορθού, Β/θμιου οργάνου.Οι οποιεσδήποτε νέες παθήσεις, θα εξετάζονται εκ νέου από ΑΥΕ , με νέα αίτηση του ασθενούς (επιδείνωσης ή νέας πάθησης) και σύμφωνα με τους χρονικούς περιορισμούς που επιβάλλει το ΙΚΑ.Σε δεύτερη φάση και οι ΑΥΕ και οι ΒΥΕ να λειτουργούν στις Πρωτεύουσες των 13 Περιφερειών της χώρας. (ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Αθήνα,Θεσσαλονίκη,Κομοτηνή,Κοζάνη,Ιωάννινα,Λάρισα,Λαμία,Πάτρα,Τρίπολη,Μυτιλήνη,Ερμούπολη,Ηράκλειο,Κέρκυρα). 2.Αναγκαία προϋπόθεση, να εξασφαλιστεί ικανός αριθμός διαθέσιμων αιθουσών (τουλάχιστον 3),σε αξιοπρεπή κατάσταση τόσο για τους ιατρούς όσο και για τους ασθενείς.Η διευθέτηση αυτή θα γίνει με ευθύνη των Διευθυντών των Τοπικών Μονάδων Ι.Κ.Α. όπου διενεργούνται Επιτροπές.Σε δεύτερο χρόνο,δημιουργία αυτόνομων, ΠΟΛΥΔΥΝΑΜΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΚΕ.Π.Α. στις προαναφερθείσες πόλεις. 3.ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ, αρχικά Κέντρων διενέργειας ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ και στην συνέχεια Κέντρων Εργαστηριακού Ελέγχου(ανά γεωγραφικό διαμέρισμα). 4.Οι δραματικές αλλαγές που έγιναν στην ΠΦΥ,και με δεδομένο ότι πολλοί ιατροί, όλων των ειδικοτήτων, δεν υπηρετούν πλέον στο ΠΕΔΥ,(πρώην Μονάδες ΕΟΠΥΥ),δημιουργεί μια νέα κατάσταση.Αυτό σημαίνει ότι πλέον,θα πρέπει να αναμένεται έλλειψη συμβούλων-ιατρών από τις κατά τόπους Τοπικές Μονάδες Υγείας.Θα πρέπει συνεπώς,να γίνει διαφορετικός σχεδιασμός των Επιτροπών και «λειτουργική» αποδέσμευσή τους από τις Μονάδες ΠΕΔΥ. Να δημιουργηθεί ένας αυτόνομος,συμπαγής αλλά και ευέλικτος μηχανισμός,αποτελούμενος από ιατρούς και διοικητικό προσωπικό, «εξειδικευμένος» στην λειτουργία των ΚΕ.Π.Α. Ο μηνιαίος προγραμματισμός των ΑΥΕ και ΒΥΕ,θα μπορεί να γίνεται έτσι, ώστε τουλάχιστον 3 «μεικτές» επιτροπές των ΑΥΕ η/και ΒΥΕ να συνεδριάζουν την ίδια ημέρα σε μια συγκεκριμένη πόλη.Η συμβουλευτική αλληλοκάλυψη των επιτροπών αυτών, θα περιορίσει στο ελάχιστο ενδεχόμενες καθυστερήσεις από αναπομπές περιστατικών. Επίσης η στελέχωση των ΚΕ.Π.Α.,τόσο κεντρικά όσο και περιφερειακά με ικανό αριθμό διοικητικών υπαλλήλων,με αποκλειστική ενασχόληση με τα θέματα των ΚΕ.Π.Α.,θα περιορίσει στο ελάχιστο ενδεχόμενα λάθη στην οριστικοποίηση και έκδοση των γνωματεύσεων. 5.Άμεση ενημέρωση από την κεντρική Δ/ση,όλων των κατά τόπους ΚΕ.ΠΑ. για κάθε νέα εγκύκλιο η οδηγία που εκδίδεται.Τήρηση στα κατά τόπους ΚΕ.Π.Α.,αρχείου αυτών των εγκυκλίων για άμεση ενημέρωση ιατρών καιδιοικητικού προσωπικού. Σε δεύτερο χρόνο, μπορεί να δημιουργηθεί HELP DESK στο ήδη υπάρχον link στο site του Ι.Κ.Α. για ενημέρωση των ιατρών ΚΕ.Π.Α.,(ηλεκτρονικές υπηρεσίες),όπου θα υπάρχουν όλες οι πληροφορίες που χρειάζονται οι ιατροί και το διοικητικό προσωπικό σε ηλεκτρονική μορφή(ΚΕΒΑ,εγκύκλιοι ΚΕ.ΠΑ.,νομολογία παροχών διαφόρων ΦΚΑ,κ.λ.π.).Η είσοδος στο help desk θα είναι δυνατή μόνο από το πιστοποιημένο στα ΚΕ.Π.Α. προσωπικό, με ειδικό username και password που θα τους δοθεί. 6.Προγραμματισμός των Επιτροπών και ενημέρωση των ιατρών 2 μήνες πριν την συνεδρίασή τους,όπως και των τηλεφωνικών κέντρων για τους ιατρούς του ΠΕΔΥ. ΙV.ΑΜΟΙΒΗ-ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ ΙΑΤΡΩΝ Απαραίτητος όρος για να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο θεσμός των ΚΕ.Π.Α.,είναι η οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης ανάμεσα στην Δ/ση των ΚΕ.Π.Α. και στους ιατρούς των Επιτροπών,που αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο αυτής της προσπάθειας.Προς αποφυγή εντάσεων και παρεξηγήσεων,που υπήρξαν κατά το παρελθόν,προτείνουμε: 1.Πενταετής σύμβαση των ιατρών ΚΕ.Π.Α. με ποσοστιαία κάλυψη από το Ι.Κ.Α. των εισφορών στο ΤΣΑΥ. 2.Μεγάλης σημασίας για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές είναι η αξιοπρεπής μετάβαση και διαμονή στην πόλη όπου γίνεται η Επιτροπή. Οι μετακινήσεις των ιατρών των ΚΕ.Π.Α. είναι συνεχείς και πρέπει να απλοποιηθεί η δαιδαλώδης γραφειοκρατική διαδικασία αποζημίωσης των μετακινήσεων,αποδεσμευόμενη από τον Ν. 2685/99 και τους μετέπειτα περιορισμούς του Ν.3833/2010. Στην βάση τη νομολογία για την αποζημίωση μετακίνησης και διανυκτέρευσης των μελών της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ,( ΦΕΚ Β ́/1850/3-9-2009 και ΦΕΚ Β ́/1069/31-5-2011 και Ν.3614/07),προτείνουμε ένα νέο, απλό τρόπο αποζημίωσης,όπως στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ. 3.Πληρωμή κάθε μήνα και εκκαθάριση μετά από 2 μήνες, των οριστικοποιημένων περιστατικών. 4.Ανά 4μηνο και συνολικά στο τέλος του έτους ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΑΜΟΙΒΩΝ,για ενημέρωση και φορολογική χρήση. 5.Κάλυψη της Νομικής-Αστικής ευθύνης των ιατρών που συμμετέχουν στα ΚΕ.Π.Α.,είτε από την Νομική Υπηρεσία του Ι.Κ.Α.,είτε από Ιδιωτικό Δικηγορικό Γραφείο με αμοιβή ισομερώς καταβαλλόμενη από το Ι.Κ.Α. και τους ιατρούς.Αυτή θα αποσκοπεί στην προστασία των ιατρών με τον νομικό έλεγχο των διάφορων καταγγελιών,μηνύσεων που άπτονται των Επιτροπών αναπηρίας. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΠΟΣΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ-ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΣΗΣ-ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΚΕ.Π.Α. Καθορίζουμε το ύψος της εκτός έδρας αποζημίωσης και των εξόδων μετακίνησης των μετακινουμένων Προέδρων και Μελών των Επιτροπών ΚΕ.Π.Α.,ως εξής: 1.ΔΑΠΑΝΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ: (α)Με οποιοδήποτε μέσο μεταφοράς(λεωφορείο,τραίνο,πλοίο,αεροπλάνο)σε θέση που δικαιούται υπάλληλος ΙΙΙ κατηγορίας,σύμφωνα με τον Ν.2685/1999(η της κατηγοριας ΙΙ με τον νεο Νομο περι μετακινησεως Που ειναι στην διαβουλευση).Επί πλέον,τα τυχόν έξοδα μετακίνησης με TAXI από και προς τον σιδηροδρομικό σταθμό,αεροδρόμιο η σταθμό υπεραστικών λεωφορείων. (β)Με επιβατικό όχημα ιδιωτικής χρήσης,για την οποία χορηγείται χιλιομετρική αποζημίωση δεκαπέντε λεπτά (0,15e) ανά χιλιόμετρο,καθώς και τυχόν δαπάνη διοδίων μέσω του εθνικού δικτύου. 2.ΔΑΠΑΝΗ ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΣΗΣ: Σε μετακίνηση ίση και άνω των 120 χιλιομέτρων(ανεξαρτήτως του μέσου μετακίνησης),χορηγείται δαπάνη διανυκτέρευσης έως 60e,στην οποία μπορεί να συμπεριλαμβάνεται πρόγευμα. Ειδικά για την Περιφέρεια Αττικής και τον Νομό Θεσ/νίκης, η παραπάνω δαπάνη ανέρχεται σε 80e.Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά 20% κατά την θερινή περίοδο ΙΟΥΛΙΟΥ-ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ. 3.ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ: Συμπεριλαμβανόμενης της ημέρας αναχώρησης(που αναγράφεται στο φύλλο πορείας),καταβάλλεται ημερήσια αποζημίωση 50e.Η ημερήσια αποζημίωση για τις ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ(κάτω των 120 χιλιομέτρων)ορίζεται στο ποσό των 50 e.Για την ημέρα επιστροφής η ημερήσια αποζημίωση περιορίζεται στα 35e. ΣΗΜ.: α. Σε μετακίνηση ίση και άνω των 120 χιλιομέτρων,εάν ο μετακινούμενος δεν διανυκτερεύσει αλλά επιστρέψει αυθημερόν,δεν θα αποζημιωθεί δαπάνη διανυκτέρευσης,αλλά θα αποζημιωθεί κανονικά την ημερήσια αποζημίωση σαν αυθημερόν μετακίνηση ,όπως και την δαπάνη μετακίνησης. β. Εάν ο μετακινούμενος χρησιμοποιήσει από κοινού με συνάδελφό του,επιβατικό αυτοκίνητο,δεν θα αποζημιωθεί δαπάνη μετακίνησης,αλλά θα αποζημιωθεί κανονικά την ημερήσια αποζημίωση και τυχόν δαπάνη διανυκτέρευσης. γ. Εάν ο μετακινούμενος δεν διανυκτερεύσει σε ξενοδοχείο,αλλά σε ιδιόκτητο κατάλυμα,δεν θα αποζημιωθεί την δαπάνη διανυκτέρευσης,αλλά θα αποζημιωθεί κανονικά την δαπάνη μετακίνησης και την ημερήσια αποζημίωση. Και στις τρείς περιπτώσεις θα υποβάλλει ανάλογη Υπεύθυνη δήλωση. ΚΑΤΑ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ ΤΩΝ Ν.2685/1999, Ν 3833/2010 ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΗ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΦΕΚ Β΄ 1850/2009,ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟ ΦΕΚ Β΄ 1069/31-5-2011 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: 1.ΝΑ ΖΗΤΗΘΕΙ ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΩΝ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ(ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ) ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Ι.Κ.Α. ΚΑΙ ΕΟΠΥΥ,ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΕΔΡΟΙ ΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. 2.ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΦΥΛΛΟΥ ΠΟΡΕΙΑΣ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΘΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΝ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΑΛΛΟΥΝ ΤΟ 75%. 3.ΧΩΡΙΣ ΕΤΗΣΙΟ ΟΡΙΟ ΗΜΕΡΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ(ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ)