Αρχική Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑΆρθρο 01: Ένταξη στα προνοιακά προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης Ατόμων με ΑναπηρίαΣχόλιο του χρήστη ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΕΡΓΙΟΥ | 8 Ιουνίου 2015, 20:55
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Πιστεύω ότι είναι ώριμες οι συνθήκες για την ανάληψη θεσμικών - κυβερνητικών πρωτοβουλιών υλοποίησης διαδικασιών κωδικοποίησης κανόνων για την πιστοποιημένη ομοιογένεια των αρμόδιων υπηρεσιών σε κάθε Ο.Τ.Α. που ασχολούνται με την χορήγηση προνοιακών επιδομάτων. Να ζητήσει κάποιος τις απόψεις μας, την γνώμη μας, να μας αξιολογήσει, να μας ρωτήσει τι χρειαζόμαστε για να γίνει ακόμη πιο αποτελεσματική η άσκηση των καθηκόντων και των αρμοδιοτήτων που μας έφερε η εφαρμογή του Ν.3852/2010. Εμείς για παράδειγμα ως Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου Καλυμνίων, έχουμε υπό τη διοικητική ευθύνη μας τους δικαιούχους πέντε νησιών (Κάλυμνος, Λέρος, Πάτμος, Αστυπάλαια, Λειψοί, Αγαθονήσι). Την οικονομική διαχείριση – δηλ. την αποστολή οικονομικών στοιχείων πραγματοποιεί η αντίστοιχη υπηρεσία του Δήμου Ρόδου ως μητροπολιτικός ΟΤΑ – πρωτεύουσα Νομού Δωδεκανήσων και ευτυχώς υπάρχει άψογη συνεργασία μεταξύ συναδέλφων. Όσες φορές επιχειρήσαμε να δημιουργήσουμε διαδικασίες μετάπτωσης δεδομένων για να δράσουμε αποκεντρωτικά και να αναλάβουμε την αρμοδιότητα και ως προς το οικονομικό διεκπεραιωτικό σκέλος, σκοντάφτουμε στην ασαφή εικόνα του θεσμικού πλαισίου και στην έλλειψη χρηματοδότησης προς τον Δήμο μας, για την υλοποίηση του συγκεκριμένου εγχειρήματος. Αναμειγνύονται … δημιουργικά τα Υπουργεία Εσωτερικών, Εργασίας, Οικονομικών και έως σήμερα, η ζωή τραβά την ανηφόρα. Στην λογική της βέλτιστης και δικαιότερης άσκησης των καθηκόντων μας, προκρίθηκε η χρήση διαδικασιών αναθεώρησης των επιδομάτων σύμφωνα με το περιεχόμενο όλων των κανονιστικών διατάξεων όλων των κατηγοριών επιδομάτων και κινούμενοι στην λογική του ορθολογισμού, της δίκαιης μεταχείρισης των συμπολιτών μας, της εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας, ουσιαστικά ολοκληρώσαμε από μόνοι μας το έργο της ενιαίας πιστοποίησης αναπηρίας όλων των δικαιούχων προνοιακών επιδομάτων της περιοχής διοικητικής ευθύνης μας. Με βάση τα στοιχεία που διαθέτουμε, είμαστε η πρώτη ανάλογη υπηρεσία στον Ελλαδικό χώρο, όπου όλοι ανεξαιρέτως οι δικαιούχοι προνοιακών επιδομάτων του χώρου της διοικητικής ευθύνης μας, έχουν πιστοποιήσει ενιαία και ισότιμα την αναπηρία τους, από τις διαδικασίες των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ σύμφωνα με το υφιστάμενο κανονιστικό και ρυθμιστικό πλαίσιο που προέκυψε και από τις σχετικές διατάξεις του άρθρου 7 του Ν.3863/2010 «Νέο Ασφαλιστικό Σύστημα και συναφείς διατάξεις, ρυθμίσεις στις εργασιακές σχέσεις» (ΦΕΚ Α΄115), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 76 του Ν.3996/2011 (ΦΕΚ Α΄170). Όμως αυτό το πλαίσιο των περίπου αυτοσχεδιασμών, που στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στο φιλότιμο των εργαζομένων, οφείλει να εξαλειφθεί και να λάβει χαρακτήρα θεσμικά θωρακισμένο και οργανωτικά συγκεκριμένο. Πέρασαν τέσσερα και πλέον έτη με αυτήν την εικόνα και είναι απολύτως αναγκαία η μέριμνα για οργανωτική μορφοποίηση αυτού του συστήματος παροχής υπηρεσιών. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να ανατεθεί στην Ε.Ε.Τ.Α.Α. ανάλογη προγραμματική συνολική διεκπεραίωση με σκοπό να καλύψει αυτές τις ανάγκες ομογενοποίησης των υπηρεσιακών μονάδων των Ο.Τ.Α. που ασκούν τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες, σε επίπεδο στελεχών και ειδικότερα των προϊσταμένων. Εκτός των άλλων για να υλοποιηθούν οι διατάξεις του σχεδίου νόμου, οι υπηρεσίες πρόνοιας των Ο.Τ.Α. μέσω ειδικά πιστοποιημένων υπαλλήλων θα έχουν πρόσβαση σε στοιχεία και αντίστοιχες εφαρμογές του Η.ΔΙ.Κ.Α. (ασφαλιστική ικανότητα – βιογραφικό, συνταξιούχοι, συνταγογράφηση), της Γ.Γ.Π.Σ. και του Εθνικού Δημοτολογίου. Απαιτείται ειδική μέριμνα για την πρόσβαση σε στοιχεία κατοίκων ή συνταξιούχων-εισοδηματιών εξωτερικού, κυρίως για τις χώρες της Αυστραλίας (CENTERLINK) και Η.Π.Α. με ειδικές ρυθμίσεις από το Υπουργείο Εξωτερικών. Οι προθέσεις όσων δημιούργησαν το συγκεκριμένο κείμενο, είναι απολύτως ειλικρινείς και ενισχυτικές για την αποτελεσματικότητα και το νοικοκύρεμα της συγκεκριμένης αρμοδιότητας. Όμως, χωρίς την βέλτιστη δυνατή και άμεση πρόσβαση σε υπάρχουσες εφαρμογές της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κινδυνεύουν να καταστούν οι εργαζόμενοι απλοί τροχονόμοι και θεατές πολλών παραλογισμών και αδικιών που εν τέλει θα ευτελίζουν την μορφή και το ύφος μιας τόσο σοβαρής εργασίας και παρέμβασης. Θεωρώ ότι αν δεν υπάρξει μια τελειοποιημένη ηλεκτρονική πλατφόρμα διαρκούς παρακολούθησης και ελέγχου της συγκεκριμένης αρμοδιότητας σε όλα τα επίπεδα, θα είναι εξεζητημένης αξίας τα αποτελέσματα της εν γένει προσπάθειας.