Αρχική Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑΆρθρο 01: Ένταξη στα προνοιακά προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης Ατόμων με ΑναπηρίαΣχόλιο του χρήστη ΟΛΓΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ | 8 Ιουνίου 2015, 20:44
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
1)Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι για κάθε πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης ισχύει και διαφορετική νομοθεσία. Κατ' επέκταση κάποιος που πληρεί της διοικητικές προϋποθέσεις για μια κατηγορία επιδόματος μπορεί να μην τις πληρεί για κάποια άλλη. Επιπλέον, ο πολίτης μπορεί να αιτηθεί για επίδομα π.χ. τυφλότητας αλλά μετά την εξέταση από την υγειονομική επιτροπή να κριθεί με το απαιτούμενο ποσοστό. Τι γίνεται μετά; Απορρίπτεται οριστικά το αίτημα του ή εντάσσεται σε άλλη κατηγορία επιδόματος πχ. βαριάς αναπηρίας. 2)Ποιός θα κρίνει για ποια κατηγορία επιδόματος θα αιτηθεί ο δικαιούχος; Θα περιγράφει στους διοικητικούς υπαλλήλους των υπηρεσιών πρόνοιας τις παθήσεις του και ανάλογα θα τον κατευθύνουν; 3)Οι υπηρεσίες πρόνοιας όπως έχει προαναφερθεί δεν έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες προκειμένου να διασταυρώσουν στοιχεία (παρά τις εκκλήσεις μας για να δοθεί πρόσβαση σε αυτές, ωστέ να μην ταλαιπωρούνται και οι πολίτες). Κατ' επέκταση προκειμένου να ελεγχούν οι διοικητικές προϋποθέσεις για ορισμένες κατηγορίες επιδομάτων απαιτούνται μεγάλα χρονικά διαστήματα. Λαμβάνοντας υπόψη και τις διοικητικές διαδικασίες που απαιτούνται, το διάστημα των 20 ημερών δεν επαρκεί για να εκδοθεί απόφαση προέγκρισης. Επιπλέον, για όλους τους αιτούντες θα πρέπει να γίνει έλεγχος των προϋποθέσεων ενω δεν είναι σίγουρο ότι θα κριθούν με το απαιτούμενο ποσοστό αναπηρίας. Στον ήδη μεγάλο φόρτο εργασίας, αντί να απλουστεύσουμε τις διαδικασίες, θα προστέσουμε επιπλέον εργασία η οποία στο τέλος μπορεί να αποδειχθεί περιττή... Συνοψίζοντας, κάποιος πολίτης με την υπόννοια ότι μπορεί να δικαιούται επίδομα, θα καταφεύγει στις υπηρεσίες πρόνοιας, θα αιτείται για επίδομα θα γίνεται ολη η διαδικασία της προέγκρισης (ελεγχος, παραπομπή κτλ), και τελικά με το ποσοστό αναπηρίας μπορεί να μην δικαιώνεται... 4)Για πόσο χρονικό διάστημα η αίτηση θα παραμένει "παγωμένη" μέχρι ο αιτών να προσκομίσει την γνωμάτευση; Είναι φανερό ότι ο αριθμός αυτών των αιτήσεων θα είναι πολύ μεγάλος. Τέλος, αν και έχει γίνει ήδη γνωστό με αλλεπάλληλες επιστολές στις αρμόδιες υπηρεσίες, θα πρέπει να ληφθή υπόψη ότι οι υπηρεσίες πρόνοιας των δήμων δουλεύουν με πολύ λίγα άτομα σε σχέση με το εξυπηρετούμενο κοινό και η όποια αλλάγή θα έπρεπε να αποσκοπεί στην απλούστευση των διαδικασίών και όχι την επιφόρτιση τους με επιπλέον δουλειά. Επίσης, σκόπιμο θα ήταν πριν την οποιαδήποτε αλλάγη στην διαδικασία να ζητείται και η γνώμη των ανθρώπων εκείνων που δουλεύουν στην βάση και γνωρίζουν τα προβλήματα προκειμένου οι αλλάγες να είναι προς το καλύτερο.