Αρχική Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑΆρθρο 01: Ένταξη στα προνοιακά προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης Ατόμων με ΑναπηρίαΣχόλιο του χρήστη Αλευρά Σταυρούλα | 8 Ιουνίου 2015, 22:14
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Καλησπέρα σας, Θεωρώ ότι η διαβούλευση για τόσο σοβαρά θέματα δεν θα έπρεπε να γίνεται σε τόσο πιεστικά χρονικά όρια και με αποσπασματική προσέγγιση του θέματος. Τα προνοιακά επιδόματα, συνιστούν βασική αρμοδιότητα της κοινωνικής πρόνοιας και και κατ'επέκταση της κοινωνικής πολιτικήςς του κράτους, με σοβαρές απαιτήσεις σχεδιασμού σε όλα τα επίπεδα και με αναγκαιότητα εκσγυχρονισμού του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.Δεν θα έπρεπε λοιπόν να κληθούν κάποια στιγμή όσοι από εμάς είμαστε στη πρώτη γραμμή και ζούμε καθημερινά τα προβλήματα, τα αδιέξοδα, τις εντάσεις ενώ υποχρεούμαστε να ανταποκριθούμε στην υλοποποίηση μιας αρμοδιότητας που σχετίζεται με την διαχείριση δημοσίου χρήματος, παράλληλα με την διαχείριση της ευαίσθητης ψυχολογιας των ενδιαφερόμενων πολιτών, υπερβαίνοντας την τυποποιημένη διοικητική διεκπεραίωση? Οι οποιες αλλαγές, προϋποθέτουν ευκρίνεια,σταθερότητα,σαφήνεια και ελαχιστοποίηση επαναλαμβανόμενων απαιτήσεων από τους δικαιούχους, που θα μπορούσαν να αποφεύγονται. Τα ερωτήματα που τίθενται είναι πολλά: Κατ´αρχήν,πως είναι δυνατόν να δίνεται διοικητική προέγκριση σε 20 μέρες, όταν μόνο για να απαντηθούν οι αυτεπάγελτες αναζητήσες στα ταμεία απαιτούν σημαντικά χρονικά διαστήματα και όταν οι αρμόδιες υπηρεσίες πρόνοιας είναι υποστελεχωμένες? Αναρωτήθηκε κανένας μετά την εφρμογή του Καλλικράτη ποιός υπάλληλος πήγε που (από τις υπηρεσίες πρόνοιας των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων προς τους δήμους ) και ποιοι υπηρέτησαν τελικά τις πρόνοιες και υπό ποιες συνθήκες? Φρόντισε ο Υπουργείο Εσωτερικών να ελέγξει την σωστή κατανομή και την επάρκεια των υπαλλήλων? Ποιος ασχολήθηκε με τους πρόνοιες στους μητροπολιτικούς δήμους που σήκωσαν και σηκώνουν δυσανάλογο βάρος εργασιακών καθηκόντων υποστηρίζοντας διοικητικά το σύνολο των δήμων της περιφερειακής ενότητας που εκπροσωπούν?Άκουσε κανένας τα αλλεπάλληλα ερωτήματα των υπαλλήλων πρόνοιας μέσω των εγγράφων τους, για τα οποία δεν λαμβάνουν απαντήσεις, με την αιτιολογία ότι πρόκειται για αυτονόητα θέματα? Αυτά επειδή όλα είναι σχετικά! Επί πλέον: - η διοικητική προέγκριση για ποιο ακριβώς επίδομα θα δίνεται αφού δεν θα είναι γνωστό το πόρισμα των ΚΕ.Π.Α? Τι θα γίνεται π.χ.αν έχει δοθεί προέγκριση για βαριά αναπηρία και εγκρίνεται κάποιος για παραπληγία ή κάτι άλλο? Και αν κάποιος παρά το γεγονός ότι δεν πληροί τις προϋποθέσεις για ένταξη σε κάποιο πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης και δεν μπορεί συνεπώς να πάρει την διοικητική προέγκριση, αλλά ωστόσο χρειάζεται γνωμάτευση ΚΕ.Π.Α για άλλους λόγους (φορολογική ελάφρυνση, κοινωνικά τιμολόγια ΔΕΚΟ κ.λ.π) τι γίνεται? -Τι γίνεται με τις επιτροπές ΑΣ.Υ.Ε ισχύουν? Και τι γίνεται όταν κάποιος πολίτης προσκομίζει δύο γνωματέυσεις ΚΕ.Π.Α και Α.Σ.Υ.Ε, οι οποίες φέρουν μάλιστα και ετερόκλητα στοιχεία, τόσο ως προς το ποσοστό όσο και ως προς την διάρκεια? -Τι θα γίνει με τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά? Μήπως πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την ελαχιστοποίηση τους (για να μην ζούμε δράματα και να φθάνουμε σε ακρότητες) καθώς και με τη διασαφήνιση της έννοιας "καλόπιστα"? Ο νόμος για την παράταση ας πούμε, δημιούργησε μεγάλο θέμα ως προς αυτό, όπως άλλωστε είχε επισημανθεί. Τα ερωτήματα είναι πολλά και είναι σκόπιμο οι όποιες μεταρυθμίσεις να μην κινούνται από την απόλυτη αυστηροποίηση στην απόλυτη χαλαρότητα, να λαμβάνουν σοβαρά υπόψιν την ανάγκη σαφών, σταθερών και ξεκάθαρων όρων και προυποθέσεων,να κατανούν την μάχη που δίνουμε όλοι εμείς που υπηρετούμε τις υπηρεσίες πρόνοιας και είμαστε λίγοι και εξοντωμένοι, δουλεύοντας υπό δυσχερείς συνθήκες, ενίοτε δεχόμενοι απειλές κατά της ζωής μας από πολίτες,γιατί οι όποιες μειονεξίες του νομοθετικού πλαισίου, επιστρέφουν εις βάρος μας. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι οι πρόνοιες λειτουργούν, γιατί κάποιοι έχουν φιλότιμο και συνείδηση, έχουν υποβάλλει σε κίνδυνο την υγεία τους, έχουν δουλέψει πολλές ώρες στα σπίτια τους, έχουν σηκώσει το βάρος της κοινωνικο-οικονομικής συγκυρίας, υπηρετώντας έναν επαγγελματικό χώρο, που οι συνάδελφοι άλλων υπηρεσιών αποφεύγουν ακόμη και να περάσουν εξωτερικά, Για τους ανωτέρω λόγους, πρέπει να ληφθούν σοβαρά τα σχόλια και να γίνει σαφές ότι δεν πρόκειται για ασφαλιστικό φορέα οπότε δεν μπορούν να εφαρμόζονται οι ίδιες λογικές. Τέλος απαιτείται η προώθηση των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για την άντληση στοιχείων, η ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ -ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ του νομοθετικού πλαισίου, το οποίο χαρακτηρίζεται από αντικρουόμενες διατάξεις και η πρόβλεψη ασφαλιστικών δικλείδων για τα φαινόμενα εξαπάτησης. -