Αρχική Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑΆρθρο 01: Ένταξη στα προνοιακά προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης Ατόμων με ΑναπηρίαΣχόλιο του χρήστη ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ | 9 Ιουνίου 2015, 08:39
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Μια νέα νομοθετική ρύθμιση περί της «ένταξης στα προνοιακά προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης Ατόμων με Αναπηρία» αποτελεί ένα μεγάλο βήμα και ταυτόχρονα μια σημαντική ευκαιρία για την επίλυση πολλών προβλημάτων που προκύπτουν καθημερινά στις πρόνοιες όλης της χώρας φέρνοντας, τους λιγοστούς υπαλλήλους, οι οποίοι ορίζονται υπόλογοι τεράστιων ποσών και οι οποίοι δεν διαθέτουν εξειδικευμένες νομικές και ιατρικές γνώσεις στα όρια τους από ψυχολογικής άποψης, καθώς και την ευπαθή ομάδα των πολιτών με αναπηρία σε τρομερή ταλαιπωρία, λόγο της ασάφειας και μη κωδικοποίησης του νομοθετικού πλαισίου που θα πρέπει να εφαρμόζεται στην περίπτωση των προνοιακών επιδομάτων, της ασάφειας των γνωματεύσεων ΚΕΠΑ, της ασάφειας που επικρατεί περί του θέματος των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών και της ασάφεια περί των δικαστικών συμπαραστάσεων και της συσχέτισής τους με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο των προνοιακών επιδομάτων και τον Αστικό κώδικα, καθώς, και την μη ολοκλήρωση του αρχικού σχεδίου δημιουργίας του εθνικού μητρώου με την δυνατότητα πρόσβασης των υπαλλήλων της πρόνοιας στις λοιπές υπηρεσίες χορήγησης επιδομάτων, συντάξεων κ.λ.π.. Ως εκ τούτου θεωρούμε αναγκαίο και προτείνουμε πριν την έκδοση του σχετικού νόμου την άμεση συνάντηση του Υπουργείου και με τις σχετικές υπηρεσίες πρόνοιας διότι χωρίς αυτό μια ακόμα νομοθετική ρύθμιση θα αποτελούσε μια απλή διόρθωση μικρού μέρους του τεράστιου προβλήματος που υπάρχει σήμερα στην χορήγηση των προνοιακών επιδόμάτων. Σας καταθέτουμε σχετικές παρατηρήσεις: 1) Η ασάφεια των γνωματεύσεων ΚΕΠΑ σε σχέση με τις διατάξεις που ισχύουν περί της χορήγησης προνοιακών επιδομάτων και τα προβλήματα που προκύπτουν σχετικά με την ερμηνεία κατηγοριοποίησης αυτών σε σχέση με το ισχύον διαφορετικό νομοθετικό πλαίσιο της κάθε πάθησης όπως κώφωσης, αιματολογικών νοσημάτων, παραπληγίας και κίνησης. Κατά την ίδια λογική πριν την σχετική γνωμάτευση η υπηρεσία δεν θα έχει γνώση για ποια κατηγορία επιδόματος θα πρέπει να εκδώσει προέγκριση. 2) Επίσης ο ορισμός των είκοσι ημερών περί της προέγκρισης από τις υπηρεσίες των απαιτούμενων δικαιολογητικών δεν πιστεύουμε ότι μπορεί να είναι εφικτή με τα σημερινά δεδομένα λαμβάνοντας υπόψη την σημερινή διαδικασία αυτεπάγγελτης αναζήτησης σχετικών βεβαιώσεων από τα ταμεία δεδομένου ότι αυτά καθυστερούν να απαντήσουν και σε πολλές περιπτώσεις (όπως στην περίπτωση του ΙΚΑ) κρίνεται απαραίτητη και η προσκόμιση συμπληρωματικής σχετικής βεβαίωσης για διασταύρωση στοιχείων και από τα τοπικά τμήματα συντάξεων. 3) Την αδυναμία των λιγοστών υπαλλήλων να ανταπεξέλθουν στην εφαρμογή των οριζόμενων από το νόμο προθεσμιών περί ενημέρωσης των επιδοτουμένων για την υποχρέωση τους να παρουσιάζονται στις υπηρεσίες προκειμένου να διαπιστωθεί εάν είναι εν ζωή, της ειδοποίησης των ενδιαφερομένων πριν την λήξη της σχετικής γνωμάτευσης τους κ.λ.π. 4) Η απλή αναφορά στο νόμο περί αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών δεν λύνει το πρόβλημα περί της οριοθέτησης της διαδικασίας των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών καθώς και του ορισμού του δόλου και της απαραίτητης διαδικασίας ελέγχου αυτών. 5) Συμπληρωματικά αναφέρουμε ότι μεγάλο πρόβλημα τόσο για τους δικαιούχους όσο και για τις υπηρεσίες είναι μεγάλο πρόβλημα εάν η εφαρμογή του αστικού κώδικα άρθρου 131 του Αστικού Κώδικα περί αδυναμίας υπογραφής μπορεί να εφαρμοστεί στα προνοιακά επιδόματα διότι κάτι τέτοιο θα σήμαινε την μη σύννομη χορήγηση μεγάλου πλήθους των προνοιακών επιδομάτων. Προτείνεται ο σαφής ορισμός από τις υπηρεσίες ΚΕΠΑ ως αρμόδιες υπηρεσίες περί αδυναμίας ή μη των δυνητικών δικαιούχων για δικαιοπραξία ή η σχετική σαφής οριοθέτηση μέσω του νομοθετικού πλαισίου ενός σαφούς ορίου κάτω του οποίου η δικαστική συμπαράσταση κρίνεται αναγκαία. Θα μπορούσαμε να γράψουμε μια τεράστια λίστα με προβλήματα που καθημερινά αντιμετωπίζουμε και καλούμαστε να λύσουμε προκειμένου να υπηρετήσουμε το ευπαθή κοινό των αναπηρών και παράλληλα να εφαρμόσουμε το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία η οποία θα πέσει στο κενό εαν δεν απλοποιηθεί η νομοθεσία και δεν κωδικοποιηθεί η σχετική περί της χορήγησης των προνοιακών επιδομάτων νομοθεσία γενικότερα. Οι υπηρεσίες πρόνοιας όλης της χώρας θα μπορούσαν ουσιαστικά να συμβάλλουν με την κατάθεση των σχετικών προτάσεων τους έχοντας την εμπειρία των προβλημάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου στην διαμόρφωση ενός νέου πιο ορθολογικού νομοθετικού πλαισίου το οποίο θα έδινε ουσιαστικές λύσεις στα πραγματικά μεγάλα προβλήματα περί χορήγησης ων προνοιακών επιδομάτων.