Αρχική Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»Άρθρο 11. Αποθεματικά – διανομή κερδώνΣχόλιο του χρήστη Μιτάκης Γεώργιος | 20 Ιουλίου 2016, 20:17
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Μάλλον μας εκπλήσσουν τα ισχυρά φορολογικά κίνητρα του παρόντος άρθρου γι` αυτό και ορθώς αναρωτιόμαστε… Προσωπικά δεν τα βλέπω τόσο δυσνόητα και τα ερμηνεύω ως εξής: Ο όρος ‘φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων’ είναι μοναδικός ως αναφέρεται στον ΚΦΕ (αρθ. 44 ν.4172/13) και είναι πράγματι και αυτός του συντελεστή 29% . Ο όρος ‘διανεμόμενων κερδών από νομικά πρόσωπα’ εμπεριέχεται στον ΚΦΕ (αρθ. 36 ν.4172/13) παραπέμποντας στον γενικότερο όρο μερίσματα και πράγματι ο αντίστοιχος συντελεστής φόρου είναι αυτός του 15%. Ως εκ τούτων θεωρώ ότι πράγματι είναι ορθό προηγούμενο σχόλιο, ότι η παρ. 2γ του άρθ. 11 σημαίνει ότι η ΚοινΣΕπ, διανέμει μέρισμα χωρίς το 15% άλλα και χωρίς να έχει φορολογηθεί ως εισόδημα Ν.Π. με 29%. Παράλληλα, διαβάζοντας ολόκληρο το άρθρο 11 και ειδικότερα τη παρ. 6, συμπεραίνω ότι δεν είναι ορθό προηγούμενο σχόλιο ‘ότι η παρ. 11.2.α δεν είναι συμβατή με την παρ. 11.2.γ’. Υπάρχει απόλυτη συμβατότητα ειδικά και μετά την διευκρίνιση της παρ. 6. Αντιλαμβάνομαι, επίσης, ότι η διάταξη της παρ. 2 του αρθ. 11 για τα κέρδη που θα λαμβάνουν οι εργαζόμενοι (μέχρι 35%), δίνει πλήρη απαλλαγή φορολογίας σε επίπεδο νομικού προσώπου τόσο από φόρο εισοδήματος όσο και από φόρο μερισμάτων. Ο όρος ‘διανεμόμενων κερδών από νομικά πρόσωπα’ όπως προανέφερα υπάρχει διακριτός στον ΚΦΕ (αρθ. 36 ν.4172/13), ως εκ τούτου είναι καθαρό ότι αποτελεί μέρισμα για τους εργαζόμενους και όχι επιπρόσθετη αμοιβή, ως εκ τούτου δεν νομίζω ότι προκύπτει θέμα ασφαλιστικών εισφορών. Πάρα ταύτα θα μπορούσε το υπουργείο να προσθέσει στον όρο το: ‘ – μέρισμα’ για να μην υπάρχει η παραμικρή παρανόηση. Η διάταξη δεν αναφέρει τίποτα για φορολογία του μερίσματος σε επίπεδο φυσικού προσώπου, άρα θεωρώ ότι θα εφαρμοστούν οι υφιστάμενες φορολογικές διατάξεις περί εισοδήματος από μερίσματα που λαμβάνουν φυσικά πρόσωπα. Δεν θεωρώ ότι προκύπτει θέμα χρόνου διανομής του μερίσματος, ειδικά από την στιγμή που είναι αφορολόγητο, άρα δεν υφίσταται παρακράτηση φόρου μερισμάτων… Σε κάθε περίπτωση θα εφαρμοστεί ο προβλεπόμενος χειρισμός από την φορολογική νομοθεσία σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 4172/13. Επίσης οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν ορίζουν κάτι διαφορετικό από τις διαδικασίες αποτύπωσης και ορισμού του οικονομικού αποτελέσματος, όπως ορίζεται στον σχετικό νόμο 4308/14, ως εκ τούτου όλα τα προβλεπόμενα του παρόντος άρθρου 11 θα εφαρμοσθούν με βάση τους ορισμούς περί ‘αποτελέσματος προ φόρων’ και ‘αποτελέσματος μετά φόρων’ του ν. 4308/14, σε συνδυασμό πάντα με την παρ. 6 του παρόντος άρθρου 11. Άλλωστε η παρ. 6 αναφέροντας ‘… με βάση τα καθαρά προ φόρων κέρδη …’ ταυτίζεται στον ορισμό της, με τον ν. 4308/14. Με βάση αυτά πιστεύω ότι υπερκαλύπτεται το σχόλιο για ‘αφορολόγητα τυχόν κέρδη που θα δημιουργήσει μια ΚοινΣΕπ, εφόσον θα έχει δημιουργήσει τουλάχιστον μια θέση μισθωτής εργασίας μέλους της, για να υπάρχει το κίνητρο δημιουργίας θέσεων εργασίας’ από την στιγμή που είναι αφορολόγητα όλα τα κέρδη μιας ΚοινΣεπ, που διανέμονται στους εργαζόμενους – μέλη της αλλά ακόμα περισσότερο είναι αφορολόγητα και τα κέρδη που προορίζονται για δράσεις Κοινωνικής Ωφέλειας.