Αρχική Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»Κεφάλαιο Α’ Προοίμιο – Άρθρο 1. ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Αντώνης Πολίτης | 27 Ιουλίου 2016, 11:00
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Το Σχέδιο Νόμου είναι ένα σημαντικό βήμα σε σωστή κατεύθυνση. Κάποιες επισημάνσεις: 1. Και ο 4019 είχε θετικές μέριμνες αλλά δεν υλοποιήθηκαν. 2. Ο νέος νόμος προσπαθεί με κάποιες προϋποθέσεις/απαγορεύσεις να ρυθμίσει το τοπίο, να διαχωρίσει την ήρα από το στάρι. 3. Επειδή πάντα οι απαγορεύσεις ισχύουν άμεσα ενώ οι θετικές μέριμνες ενός νόμου εφαρμόζονται αποσπασματικά, καθυστερημένα ή τελικά αναβάλλονται επ αόριστο υπάρχει ο κίνδυνος να μείνουμε μόνο με τις απαγορεύσεις. 4. Υπάρχει ανάγκη να στραφούν οι νέοι στον συνεταιριστικό τομέα μέσα από την ενδυνάμωση συνεταιριστικής νομικής μορφής start-ups. 5. Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσω των Συνεταιρισμών Εργαζομένων υπό πολλές προϋποθέσεις. Γενικά απαιτείται στήριξη σε όλες τις υποχρεώσεις απέναντι στο Κράτος και συμβουλευτική/χρηματοδότηση (μείωση γραφειοκρατίας, θερμοκοιτίδες, βοήθεια για εύρεση χρηματοδότησης, παροχή στήριξης λογιστικής/συμβουλευτικής, βοήθεια στην κατάρτιση business plan κλπ) 6. Να αποκεντρωθούν οι αρμοδιότητες του Μητρώου υποστήριξης/ελέγχου ανά περιφέρεια 7. Η εμπλοκή του ΓΕΜΗ στη διαδικασία υπάρχει κίνδυνος να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα και να αυξήσει τη γραφειοκρατία 8. 100 € για ΚΟΙΝΣΕΠ (παρ 6.3) με πολλά μέλη κοινωφελούς χαρακτήρα ίσως να είναι πολλά. 9. Ειπώθηκε και αλλού στα σχόλια. Είναι κάπως ασαφές το τοπίο: εξαρτημένη εργασία, εργασία μελών/μη μελών, εθελοντική εργασία, 16 ώρες, περιορισμοί. Στην πράξη κάποια πράγματα ίσως να μην είναι εφαρμόσιμα. Επίσης, πράγματι χρειάζεται ένα διαυγές νομικό πλαίσιο για την εθελοντική συνεισφορά. Ίσως να παραπέμπονταν σε άλλο νόμο η ρύθμιση των ζητημάτων της εθελοντικής εργασίας. 10. Σύγχυση όρων πλεονάσματος/κέρδους. Να μπει στους ορισμούς του Άρθρου 2. 11. Συνολικά πρέπει να γίνει προσπάθεια η νομική μορφή του Συνεταιρισμού Εργαζομένων να είναι απ όλες τις πλευρές πιο ελκυστική από μια ΙΚΕ για παράδειγμα. Διαφορετικά πώς θα γίνει η διάχυση της ΚΑΛΟ σε όλους τους τομείς; 12. Πόσο θα κοστίζει κατ ελάχιστο η ασφάλιση ανά μήνα για το Συνεταιρισμό Εργαζομένων; Υπολογίζω 473 €. Μήπως είναι απαγορευτικό το ποσό; 13. Οι παράγραφοι 16.7 και 7.9 νομίζω θα δημιουργήσουν προβλήματα χώρια ότι είναι ακατανόητοι οι λόγοι που εισάγονται. 14. Προγραμματικές συμβάσεις (26.6) vs Ελεγκτικό Συνέδριο. Να διευκρινιστούν τα ζητήματα ώστε να μην έχουμε ξανά μια ανενεργή διάταξη. 15. Η διαβούλευση να συνεχίζεται και μετά την ψήφιση του νόμου. Ο νόμος είναι μονάχα η βάση. Όλη η ουσία βρίσκεται στο πώς θα εφαρμοστεί. 16. Καλή δύναμη σε όλους! Περισσότερα εδώ: http://www.neriki.gr/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%BB/