Αρχική Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και ΥιοθεσίαςΆρθρο 05 – Εθνικό Μητρώο Ανηλίκων και Ειδικά Μητρώα ΑνηλίκωνΣχόλιο του χρήστη Γιώτα Μάνθου | 5 Δεκεμβρίου 2017, 15:36
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Το ήδη θεσμοθετημένο Εθνικό Μητρώο Παιδικής Προστασίας [ΚΥΑ με αριθ. 49540/04-05-2011, (ΦΕΚ 877/τ.Β/17.05.2011), «Συντονισμός δράσεων και υπηρεσιών παιδικής προστασίας» & Άρθρο 8 του Νόμου 3961/2011 (ΦΕΚ97/τ.Α΄/29-04-2011)] είναι σαφέστατα πληρέστερο από το περιγραφόμενο στο νύν άρθρο. Ειδικότερο, στο υπάρχον εν ισχύ πλαίσιο αναφέρεται ότι: «3. Το Ε.Κ.Κ.Α. τηρεί Εθνικό Μητρώο Παιδικής Προστασίας στο πλαίσιο του οποίου τηρούνται ειδικά μητρώα, στα οποία καταχωρούνται στοιχεία των ανηλίκων σύμφωνα με διάφορα χαρακτηριστικά τους που σχετίζονται με τα αιτήματα για κοινωνική φροντίδα, προστασία ή αρωγή, τις αναφορές και τις εισαγγελικές εντολές που αφορούν ανηλίκους, τα πορίσματα διερεύνησης συμβάντων έκθεσης ανηλίκων σε κίνδυνο ή διάπραξης παράνομων πράξεων (κακοποίηση, παραμέληση, εμπορία, εκμετάλλευση, κ.ά.), των προστατευομένων ανηλίκων από τις υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας, προστασίας και αλληλεγγύης (ιδρυματική φροντίδα, αναδοχή, κ.ά.) και των επωφελούμενων ανηλίκων από τις παροχές πρόνοιας και να παρακολουθεί τις μεταβολές που τα αφορούν έως την ενηλικίωση τους ή τη διακοπή του καθεστώτος παροχής υπηρεσιών ή παροχών. Όλοι οι φορείς που χορηγούν παροχές πρόνοιας και παρέχουν υπηρεσίες κοινωνικής μέριμνας, φροντίδας, αλληλεγγύης και προστασίας υποχρεούνται να συνδέονται με το παραπάνω σύστημα.» Είναι κατανοητό λοιπόν ότι στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο υπάρχει μέριμνα για την καταγραφή στοιχείων και για την παιδική κακομεταχείριση, κλπ. Σημειώνεται ότι πολλάκις η χώρα έχει δεχθεί παρατηρήσεις από την Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Παιδιού για την απουσία στοιχείων στον εν λόγω τομέα (βλ έκθεση της Επιτροπής με καταληκτικές παρατηρήσεις για την Ελλάδα). Αυτό που δεν υπάρχει στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο είναι οι κυρώσεις για τους Φορείς, οι οποίοι δεν συμμορφώνονται με τις θεσμικές υποχρεώσεις, (πολλοί δε εξ αυτών είναι και κρατικοί), ενώ κυρώσεις δεν προβλέπονται και στο παρόν άρθρο του σχεδίου νόμου. Επίσης, δεν είναι κατανοητή η φράση «Ο αριθμός κατάθεσης της αίτησης», σε ποια αίτηση αναφέρεται; Ακόμη, ποια η χρησιμότητα συλλογής στο Μητρώο της αίτησης υιοθεσίας κατά άρθρο 1549 ΑΚ, από το αρμόδιο δικαστήριο; Σύγχυση προκαλεί και η αναφορά στο ότι το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής γνωστοποιεί με τη σειρά του στον εκάστοτε αρμόδιο φορέα εποπτείας (φράση που αναγράφεται και σε άλλα άρθρα) τις μεταβολές, ποιος είναι αυτός ο φορέας; Καταργείται δηλαδή η μεταξύ των φορέων επικοινωνία ή πχ το ΚΚΠ που υλοποιεί την αναδοχή και την εποπτεύει αναλώνεται σε μια ανταλλαγή των ίδιων εγγράφων με το ΕΚΚΑ; Τέλος, το περιεχόμενο των Μητρώων, ρυθμίζεται με ΚΥΑ και όχι με νόμο. Ένας νόμος προβλέπει την δημιουργία ενός Μητρώου, το περιεχόμενο του οποίου εξειδικεύεται με ΚΥΑ, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στην τροποποίησή τους με βάση ευρύτερες αλλαγές, ευρωπαϊκές οδηγίες, κλπ.