Αρχική ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 07 – Κατηγορίες δικαιούχωνΣχόλιο του χρήστη Γιάννης Γκιτσάκης | 29 Δεκεμβρίου 2019, 12:41
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, σκοπός του επιδόματος είναι η αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος (της Ελλάδας προφανώς), η αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας (των ελληνικών οικογενειών προφανώς), σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 1 του Συντάγματος, για την προστασία της ελληνικής οικογένειας. Συνεπώς, ως προς τους δικαιούχους, αρκούν οι πρώτες δύο κατηγορίες, του Έλληνα πολίτη (α) και του ομογενούς (β). Στην πρώτη περίπτωση υπάγονται και όσοι αλλοδαποί έχουν αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια με πολιτογράφηση. Άρα δεν υπάρχει καμία διάκριση σε σχέση με την ιθαγένεια της χώρας καταγωγής. Η πρόβλεψη για τους πολίτες της ΕΕ (γ) και του ΕΟΧ (δ) είναι περιττή, γιατί εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα κοινωνικό επίδομα, που αποσκοπεί να εξυπηρετήσει συγκεκριμένους εθνικούς λόγους, συνεπώς αποτελεί ζήτημα καθαρά εθνικού δικαίου σε τομέα που δεν ρυθμίζεται από το ενωσιακό δίκαιο. Συνεπώς δεν τίθεται ζήτημα παραβίασης της αρχής της ίσης μεταχείρισης των πολιτών της ΕΕ. Αν παραμείνει η διάταξη, τότε πολίτες γειτονικών χωρών της ΕΕ (λ.χ. Βουλγαρία, Ρουμανία κλπ.) θα έρχονται να γεννούν στην Ελλάδα για να λάβουν το επίδομα. Αν παρά ταύτα παραμείνει η διάταξη, τότε θα πρέπει να τεθεί πρόβλεψη για μόνιμη διαμονή τους στην Ελλάδα, τουλάχιστον για μία 12ετία, για να αποφευχθεί η καταχρηστική εφαρμογή της διάταξης. Όσον αφορά στους αλλοδαπούς πολίτες (ε), όπως προανέφερα, λόγω του σκοπού του νόμου και του συγκεκριμένου επιδόματος, αυτό θα πρέπει να χορηγείται μόνο σε όσους έχουν την ελληνική ιθαγένεια. Και με τον τρόπο αυτό καλύπτονται και οι αλλοδαποί που αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια με πολιτογράφηση. Τέλος, θα πρέπει να προβλεφθεί και όριο τέκνων (λ.χ. 3 ή 4) για τα οποία θα χορηγείται το επίδομα, άλλως υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθεί μία "βιομηχανία" γεννήσεων για την είσπραξη του επιδόματος, από γονείς που θα αποβλέπουν μόνο στην είσπραξη των επιδομάτων και στη συνέχεια θα εγκαταλείπουν τα παιδιά τους, είτε κυριολεκτικά, είτε αδιαφορώντας να τα μεγαλώσουν και να τα φροντίσουν σωστά. Για τον ίδιο λόγο, θα πρέπει να προβλεφθεί και ότι οι δικαιούχοι του επιδόματος δεν θα πρέπει κατά το παρελθόν να έχουν κρούσματα κακής άσκησης της επιμέλειας όπως λ.χ. παράλειψη να στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, παράλειψη εμβολιασμών κλπ.