Αρχική ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 07 – Κατηγορίες δικαιούχωνΣχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ | 30 Δεκεμβρίου 2019, 22:19
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Με βάση το άρθρο 21 παρ. 1 του Συντάγματος, ορίζεται ότι, η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και της προαγωγής του Έθνους, τελεί υπό την προστασία του κράτους. Η συγκεκριμένη διάταξη αναφέρεται καταφανέστατα στο Ελληνικό Έθνος. Επί της διάταξης αυτής υποστηρίζεται (ΠΑΡΑΡΑΣ 2011, σελ. 131, ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΟΝΤΙΑΔΗΣ, ΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ και ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ 2017, σελ. 530) και ορθώς κατά την άποψή μου, ότι αφορά μόνο τους ημεδαπούς, συμπεριλαμβανομένου και των ομογενών, και όχι τους αλλοδαπούς αλλογενείς. Το κράτος, βέβαια, μπορεί να επεκτείνει την εφαρμογή προστατευτικών μέτρων που ήδη λαμβάνει ή πρόκειται να λάβει και σε αλλοδαπούς αλλογενείς. Ωστόσο, η συγκεκριμένη επέκταση θα ήταν ιδιαίτερα οξύμωρη, λαμβάνοντας υπόψη τη στόχευση του προτεινόμενου σχεδίου νόμου, ακατανόητη και εν πολλοίς προκλητική την παρούσα περίοδο και θα δημιουργούσε (δημιούργησε ήδη αν κρίνω από τα ήδη διατυπωθέντα σχόλια) αφενός την έντονη και απολύτως, αν μη τι άλλο, δικαιολογημένη δυσαρέσκεια των Ελλήνων πολιτών και αφετέρου περαιτέρω κλονισμό της εμπιστοσύνης τους προς το κράτος τους, λόγω του βαθμού της έντασης του δημογραφικού προβλήματος, για την αντιμετώπιση του οποίου προτείνεται, εξάλλου, σύμφωνα με την αιτιολογική του έκθεση, το υπόψη σχέδιο νόμου, υπό συνθήκες μάλιστα όξυνσης των μεταναστευτικών ροών και πολύχρονης οικονομικής δυσπραγίας των Ελλήνων, ιδιαίτερα των νέων και ικανών προς τεκνοποιία. Εξάλλου, το πρόβλημα της ατεκνίας ή της ολιγοτεκνίας εντοπίζεται, κατά κανόνα, στις ημεδαπές οικογένειες, στις οποίες το Ελληνικό κράτος οφείλει, ένεκα της παραπάνω συνταγματικής του υποχρέωσης, και πρέπει πλέον, λόγω και της οικονομικής κρίσης, να εστιάσει επιτέλους, και όχι στις αλλοδαπές. Συνεπώς, προτείνεται η χορήγηση του υπόψη επιδόματος να αφορά μόνο τα πρόσωπα που μνημονεύονται στις περιπτώσεις (α) και (β) της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του σχεδίου του προτεινόμενου νόμου. Εφόσον υιοθετηθεί η εν λόγω πρόταση, λόγω περιορισμού του αριθμού των δικαιούχων, θα μπορεί και πρέπει να υπάρξει δυνατότητα αύξησης του υπό νομοθέτηση επιδόματος. Περαιτέρω, εφόσον τελικά αποφασισθεί, κακώς επαναλαμβάνω κατά την άποψή μου, η χορήγηση του υπόψη επιδόματος και σε πολίτες τρίτων χωρών, αποτελεί δυσάρεστη έκπληξη και προκαλεί πραγματικά αλγεινή εντύπωση ο τρόπος υπολογισμού της δωδεκαετούς μόνιμης και νόμιμης διαμονής των συγκεκριμένων προσώπων στην Ελλάδα. Το γεγονός ότι ένας πολίτης τρίτης χώρας υποβάλλει επί δώδεκα συνεχόμενα χρόνια δήλωση φορολογίας εισοδήματος στην Ελλάδα, σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί απόδειξη της μόνιμης και νόμιμης διαμονής του στη χώρα μας. Καταρχήν, το νόμιμο της διαμονής του πολίτη τρίτης χώρας ελέγχεται, στην πράξη, μόνο κατά την υποβολή δήλωσης απόδοσης ΑΦΜ. Ακολούθως, μπορεί αυτός να υποβάλλει τη δήλωση φορολογίας εισοδήματός του χωρίς κανένας, παρά τη σχετική νομοθετική υποχρέωση, να του ζητήσει να αποδείξει τη νομιμότητα της διαμονής του στη χώρα μας, πέραν του ότι η εν λόγω υποβολή γίνεται πλέον, κατά τα τελευταία χρόνια, διαδικτυακά, χωρίς δηλαδή τη φυσική παρουσία του αλλοδαπού δηλούντος, ο οποίος μπορεί να υποβάλλει τη σχετική δήλωσή του, ευρισκόμενος στη χώρα καταγωγής του, δηλώνοντας όμως ψευδώς ότι κατοικεί μόνιμα (δηλαδή για πάνω από εκατόν ογδόντα πέντε ημέρες το έτος) στην Ελλάδα. Παρόλο που η δήλωση φορολογίας εισοδήματος υποβάλλεται πλέον διαδικτυακά, δεν υπάρχει καμία απολύτως δυνατότητα αυτοματοποιημένης διαδικασίας ελέγχου της νομιμότητας της διαμονής του δηλούντος, κατά το χρόνο υποβολής της σχετικής δήλωσής του, μέσω του ηλεκτρονικού αρχείου των υπηρεσιών έκδοσης των οικείων νομιμοποιητικών τίτλων. Εξάλλου, η φορολογική διοίκηση μόλις τους τελευταίους μήνες απέκτησε τη δυνατότητα απευθείας ηλεκτρονικής πρόσβασης προς άμεση εξακρίβωση της γνησιότητας των τίτλων που της κατατίθενται προς απόδειξη του νομίμου της διαμονής των πολιτών τρίτων χωρών και μόνο σε ότι αφορά τις άδειες διαμονής και όχι και τους λοιπούς προς τούτο τίτλους. Αυτή την, έστω και περιορισμένη, δυνατότητα πρόσβασης δεν διαθέτει ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων Κοινωνικής Αλληλεγγύης, μέσω του οποίου προβλέπεται, στο άρθρο 9 του προτεινόμενου σχεδίου νόμου, να χορηγείται το εν λόγω επίδομα. Υπάρχουν ουκ ολίγες περιπτώσεις, που εκτείνονται σε διάστημα και πέραν της δεκαετίας, ιδιαίτερα στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες της Αττικής, και είναι πράγματι άγνωστος ο ακριβής αριθμός του συνόλου αυτών των περιπτώσεων, που διαπιστώθηκε ότι πολίτες τρίτων χωρών απέκτησαν ΑΦΜ με την κατάθεση πλαστών τίτλων νόμιμης διαμονής. Συνεπώς, προτείνεται άλλος τρόπος υπολογισμού της δωδεκαετούς μόνιμης και νόμιμης διαμονής.