Αρχική ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)Άρθρο 27Σχόλιο του χρήστη ΔΟΥΛΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ | 25 Ιανουαρίου 2020, 12:09
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: 1. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Ή ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ): α. Για την κατηγορία αυτή η ρύθμιση είναι απαγορευτική, καθότι εκτός από την περικοπή στη σύνταξη, ο αυτοαπασχολούμενος καταβάλει και μηνιαία εισφορά 220 ευρώ στον ασφαλιστικό φορέα (ΟΑΕΕ, ΤΣΑΥ, κλπ), καθώς και επιπλέον φόρο και εισφορά αλληλεγγύης από την προσαύξηση του εισοδήματός του. β. Για τους αυτοαπασχολούμενους πριν την 13/5/16, το μέτρο είναι καταστροφικό, καθότι πρακτικά εφαρμόζεται περικοπή στη σύνταξή τους για πρώτη φορά από τότε που έχουν αναλάβει εργασία και καλούνται ενδεχομένως μετά από πολλά χρόνια να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους, με ότι αυτό συνεπάγεται. γ. Πέραν όλων των άλλων, οι αυτοαπασχολούμενοι συνταξιούχοι διαθέτουν προσωπική περιουσία για παραγωγικές επενδύσεις, δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, δεν καταλαμβάνουν τη θέση κάποιου νεαρού που ενδεχομένως επιθυμεί να εργασθεί ως υπάλληλος, καταβάλουν ασφαλιστικές εισφορές, και κυρίως, ασκούν μια δραστηριότητα το αποτέλεσμα της οποίας είναι αμφίβολης κερδοφορίας. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Έστω δύο συνταξιούχοι διαθέτουν κεφάλαιο 50.000 ευρώ έκαστος. Ο πρώτος αγοράζει ένα ακίνητο και το εκμισθώνει λαμβάνοντας 300 ευρώ μηνιαίο μίσθωμα. Δεν παράγει, δεν δημιουργεί θέσεις εργασίας, δεν συνεισφέρει στην ανάπτυξη. Ο δεύτερος, επενδύει το ίδιο ποσό δημιουργώντας μια επιχείρηση. Παράγει, δημιουργεί θέσεις εργασίας, συνεισφέρει στην ανάπτυξη. Ο μεν πρώτος δεν υφίσταται περικοπή στη σύνταξή του, δεν καταβάλει ασφαλιστικές εισφορές και φορολογείται με συντελεστή 15%, ο δε δεύτερος, υφίσταται περικοπή 30% στη σύνταξή του, καταβάλει ασφαλιστικές εισφορές, τέλος επιτηδεύματος και φορολογείται με συντελεστή φορολογίας 22% (καθότι η πρώτη κλίμακα φορολογίας με συντελεστή 9% υπερκαλύπτεται από το εισόδημα της σύνταξης). Από το παραπάνω παράδειγμα, σαφέστατα προκύπτει ότι όποιος συνταξιούχος τολμά να σκεφτεί να επιχειρήσει και να επενδύσει από την προσωπική του περιουσία, τιμωρείται με περικοπή της σύνταξής του! δ. Κατόπιν των παραπάνω, εύκολα γίνεται κατανοητό, ότι η διάταξη της περικοπής της σύνταξης στους αυτοαπασχολούμενους, είναι ΤΙΜΩΡΗΤΙΚΗ, αντιπαραγωγική, αντιεπενδυτική, αντιαναπτυξιακή και δεν αρμόζει στο σύγχρονο χρηματοοικονομικό σύστημα της ελεύθερης πρόσβασης στην επένδυση και στην καινοτομία. 2. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ: Έστω συνταξιούχος με σύνταξη π.χ 1000 ευρώ αποφασίσει να εργασθεί στον ιδιωτικό τομέα ως μισθωτός λαμβάνοντας τον βασικό μισθό. Θα λαμβάνει καθαρή αμοιβή από την εργασία του 550 ευρώ περίπου και θα του περικόπτεται η σύνταξη κατά 300 ευρώ. Αν συνυπολογίσουμε τον επιπλέον φόρο και εισφορά αλληλεγγύης που θα καταβάλει από το εισόδημα της εργασίας του καθώς και τα επιδόματα που ενδεχομένως απολέσει από την αύξηση του εισοδήματός του (οικογενειακό, στέγασης, κοινωνικό τιμολόγιο ΔΕΗ, κλπ) πρακτικά δεν θα ωφεληθεί οικονομικά και επομένως η διάταξη καθίσταται ασύμφορη και αναποτελεσματική. Η διάταξη θα τύχει εφαρμογής μόνο από μια πολύ μικρή κατηγορία συνταξιούχων που είτε λαμβάνουν πολύ χαμηλή σύνταξη (οπότε και η περικοπή θα είναι ανάλογη), είτε από όσους θα λάβουν πολύ μεγάλη αμοιβή από την εργασία τους (άνω το 1000 ευρώ). Τέλος, για όσους έχουν αναλάβει εργασία πριν την 13/5/16 και σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν, το μέτρο είναι επαχθέστερο, καθότι η περικοπή του 30% της σύνταξης από το πρώτο ευρώ είναι μεγαλύτερη της περικοπής του 70% του ποσού που υπερβαίνει τα 1000 ευρώ. 3. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ (ΦΟΡΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ): Η παραπάνω ρύθμιση-ευεργέτημα καταλαμβάνει μια πάρα πολύ μικρή κατηγορία συνταξιούχων, με κίνδυνο να χαρακτηριστεί ‘’φωτογραφική’’. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: 1. Βασικά, καμία αναστολή ή περικοπή της σύνταξης στους συνταξιούχους που εργάζονται. Η σύνταξη είναι συνταγματικό δικαίωμά, κατοχυρωμένο από την εργασία τους, είναι συνάρτηση των χρόνων που εργάσθηκαν και των εισφορών που κατέβαλαν και σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί ‘’δώρο’’ του Κράτους. Επιτρέποντας την εργασία στους συνταξιούχους, το Κράτος κερδίζει σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές, ενώ εκμηδενίζεται η ‘’μαύρη εργασία’’. 2. Να εξαιρεθούν των περικοπών ειδικά οι αυτοαπασχολούμενοι, για τους λόγους που αναφέρθηκαν. 3. Να διατηρηθεί το προηγούμενο καθεστώς και οι ευνοϊκές εξαιρέσεις των προηγούμενων νόμων για όσους έχουν αναλάβει εργασία πριν την 13/5/16, ώστε να μη παύσουν τη δραστηριότητά τους. 4. Το ύψος της περικοπής να είναι ανάλογο της λαμβανόμενης σύνταξης, των ωρών εργασίας του εργαζομένου, του λαμβανόμενου εισοδήματος από την εργασία, τυχόν αναπηρίας, της οικογενειακής κατάστασης του συνταξιούχου (π.χ πολύτεκνοι, συνταξιούχοι τα τέκνα των οποίων σπουδάζουν μακριά από την κατοικία τους).