Αρχική ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ` – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ – Άρθρο 28Σχόλιο του χρήστη ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ ΣΟΦΙΑΝΟΣ | 27 Ιανουαρίου 2020, 13:29
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Ο νέος νόμος τιμωρεί όσους παραμένουν στην εργασία τους για περισσότερα από 40 έτη, παρά τα αντίθετες διαβεβαιώσεις του Υπουργού και παρά τις σκόπιμες, για μένα, δημοσιεύσεις και τηλεοπτικές αναλύσεις ότι δεν υπάρχει καμία μείωση με το νέο ασφαλιστικό. Παραθέτω αναλυτικό πίνακα που δείχνει τις ποσοστιαίες μεταβολές από το 30 έτη και περισσότερα. Παρατηρήστε ότι, τα ποσοστά αυξάνουν σταδιακά μέχρι τα 40 έτη και μειώνονται από τα 41 και πάνω. Από τα δε 45 έτη και πάνω τα ποσοστά αναπλήρωσης είναι μικρότερα από τον Νόμο Κατρούγκαλου δηλαδή μικρότερα από ένα Νόμο που κρίθηκε αντισυνταγματικός επειδή ακριβώς έδινε χαμηλά ποσοστά αναπλήρωσης. Είναι απίστευτο ότι ο νέος Νόμος δίνει, σε κάποιον με 40 έτη για παράδειγμα, αύξηση στα ποσοστά αναπλήρωσης 16,85% και σε κάποιον ο οποίος δούλεψε 7 χρόνια επιπλέον πληρώνοντας 7 χρόνια επιπλέον εισφορές και γι’αυτόν το Κράτος θα πληρώσει 7 χρόνια λιγότερες συντάξεις, δίνει μείωση 5,79% σε σχέση με τον προηγούμενο αντισυνταγματικό ασφαλιστικό νόμο Κατρούγκαλου. Πραγματικά είναι απίστευτο. Τουλάχιστον ο Νόμος Κατρούγκαλου έδινε το ίδιο ποσοστό 2% για όσα έτη δούλεψες επιπλέον, το ίδιο τουλάχιστον έπρεπε να κάνει και ο νέος Νόμος. Για να γίνουν περισσότερο κατανοητά τα παραπάνω ακολουθούν αναλυτικοί πίνακες με τα ποσοστά αναπλήρωσης καθώς και με τις συντάξεις που θα προκύψουν με τον νέο Νόμο. Παρατηρείστε τις μειώσεις που προκύπτουν μετά τα 44 έτη. ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ ΕΤΗ ΝΟΜΟΣ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ ΝΟΜΟΣ ΒΡΟΥΤΣΗ ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ 30 26,37 26,37 0,00% 31 27,79 28,35 0,02% 32 29,21 30,33 3,83% 33 30,63 32,31 5,48% 34 32,22 34,81 8,04% 35 33,81 37,31 10,35% 36 35,40 39,81 12,46% 37 37,20 42,36 13,87% 38 39,00 44,91 15,15% 39 40,80 47,46 16,32% 40 42,80 50,01 16,85% 41 44,80 50,51 12,75% 42 46,80 51,01 9,00% 43 48,80 51,51 5,55% 44 50,80 52,01 2,38% 45 52,80 52,51 -0,55% 46 54,80 53,01 -3,27% 47 56,80 53,51 -5,79% 48 58,80 54,01 -8,15% Υπολογισμός σύνταξης με 1000€ Συντάξιμο Μισθό ΕΤΗ ΝΟΜΟΣ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ ΝΟΜΟΣ ΒΡΟΥΤΣΗ Μηνιαία διαφορά 30 647,70 647,70 0,00 31 661,90 667,50 5,60 32 676,10 687,30 11,20 33 690,30 707,10 16,80 34 706,20 732,10 25,90 35 722,10 757,10 35,00 36 738,00 782,10 44,10 37 756,00 807,60 51,60 38 774,00 833,10 59,10 39 792,00 858,60 66,60 40 812,00 884,10 72,10 41 832,00 889,10 57,10 42 852,00 894,10 42,10 43 872,00 899,10 27,10 44 892,00 904,10 12,10 45 912,00 909,10 -2,90 46 932,00 914,10 -17,90 47 952,00 919,10 -32,90 48 972,00 924,10 -47,90 ================================ Από τους παραπάνω πίνακες προκύπτει σαφώς η αναντιστοιχία κρατήσεων και ποσοστών αναπλήρωσης διότι οι ίδιες ή μεγαλύτερες, κρατήσεις εξακολουθούν να γίνονται και μετά τα σαράντα χρόνια ενώ δεν δίνονται τα αντίστοιχα ποσοστά αναπλήρωσης. Η κράτηση σε μισθό 2000€ (6,33% για τον εργαζόμενο) είναι 126,60€, χωρίς να υπολογιστούν οι εισφορές που βαρύνουν τον εργοδότη, ενώ η διαφορά της σύνταξης μεταξύ των 40 και π.χ. 47 ετών είναι 70€. Κοντολογίς για επτά έτη εργαζόμενος θα έχει καταβάλλει εισφορές 10634,40€ (126,6 * 12 * 7) και τα χρήματα αυτά θα του επιστραφούν μετά από 12,66 έτη και αυτό φυσικά αν ζεί. Αυτά φυσικά χωρίς να υπολογιστούν οι εισφορές που βαρύνουν τον εργοδότη και φυσικά τροφοδοτούν το σύστημα, πράγμα που θα σήμαινε τριπλασιασμό των παραπάνω ποσών και ετών. Δηλαδή καταβάλλονται εισφορές που ποτέ δεν πρόκειται να επιστραφούν. Απίστευτο ! Αν σκοπός του νέου ασφαλιστικού είναι τα ποσοστά αναπλήρωσης να έχουν οροφή και πάνω από την οποία δεν θα δίνεται παρά ελάχιστη ανταπόδοση τότε ας μη γίνονται κρατήσεις. Παραθέτω ακόμη ένα παράδειγμα που δείχνει και τις αντιφάσεις που υπάρχουν στον νέο Νόμο: Ένας ήδη συνταξιούχος που έχει συνταξιοδοτηθεί με ημερομηνία έναρξης συνταξιοδότησης την 1/11/2019, δηλαδή μετά από την ημερομηνία ισχύος του νόμου, με μέσο συντάξιμο μισθό 1.000€ και 47 έτη ασφάλισης λαμβάνει σύνταξη 952€ (384€ + (1000 * 56,8%). Μετά την ψήφιση του νέου νόμου επαναϋπολογίζεται η σύνταξη του και προκύπτει νέα σύνταξη 919,10€ (384 + (1000 * 53,51%). Επειδή το ποσό της νέας σύνταξης είναι μικρότερο από το ήδη καταβαλλόμενο η σύνταξη του θα παραμείνει 952€. Ένας νέος συνταξιούχος με τα ίδια ακριβώς συνταξιοδοτικά δεδομένα δηλαδή 1000€ μέσος συντάξιμος μισθός, 47 έτη ασφάλισης και έναρξη συνταξιοδότησης την 1/11/2019, συνταξιοδοτείται μετά την ψήφιση του νέου νόμου λαμβάνει σύνταξη 919,10€ (384 + (1000 * 53,51%). Βλέπουμε λοιπόν την αντίφαση του νόμου όπου 2 συνταξιούχοι με τα ίδια ακριβώς συνταξιοδοτικά δεδομένα με ημερομηνία έναρξης συνταξιοδότησης μετά την ημερομηνία που ισχύει ο νέος νόμος, να λαμβάνουν διαφορετικές συντάξεις 952,00€ και 919,10€. Στην περίπτωση που για τον πρώτο συνταξιούχο ή σύνταξη δεν παραμείνει 952,00€ τότε θα έχουμε ευθεία μείωση σύνταξης στα 919,10€ παρά τις διαβεβαιώσεις ότι δεν θα συμβεί αυτό και φυσικά θα πρέπει να επιστραφούν οι διαφορές.