Αρχική ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)Άρθρο 24Σχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ | 30 Ιανουαρίου 2020, 09:23
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
ΕΝΩΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ Βορείου Ηπείρου 50, Γλυφάδα Αττικής ΤΗΛ. 210-9620840 FAX 210-9692996 Email : eaynaa@yahoo.com www.eaynaa.gr ΓΛΥΦΑΔΑ 28-01-2020 Αριθμός Πρωτ.:14/20 ΥΠΟΜΝΗΜΑ Της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Νοτιοανατολικής Αττικής σχετικά με το προς διαβούλευση Ασφαλιστικό Νομοσχέδιο. ΠΡΟΣ Τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Αξιότιμο κο. Βρούτση. Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, Η παρούσα επιστολή αποστέλλεται λόγω του νέου ασφαλιστικού νομοσχεδίου, το οποίο το Υπουργείο Σας εισήγαγε προς διαβούλευση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, και σκοπό έχει να σας επιστήσει την προσοχή σε συγκεκριμένες διατάξεις, οι οποίες θίγουν τα ασφαλιστικά δικαιώματα μελών μας Αστυνομικών και την συνεισφορά τους στο Ασφαλιστικό Σύστημα της Ελλάδας χωρίς να υφίσταται η δέουσα και δίκαιη ανταποδοτικότητα, όπως έχει εξαγγελθεί. Τα στελέχη μέλη μας, τα οποία υπηρετούν εδώ και δεκαετίες σε νευραλγικές και ιδιαίτερα επικίνδυνες θέσεις της «μάχιμης» «πρώτης γραμμής» υπηρεσίας εντός του Σώματος της Ελληνικής Αστυνομίας, αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο της εσωτερικής ασφάλειας της ελληνικής κοινωνίας. Τα στελέχη αυτά είναι: α) ανιχνευτές - εξουδετερωτές αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών – Τ.Ε.Ε.Μ., β) Συνοδοί εκπαιδευμένων σκύλων για την εξεύρεση εκρηκτικών μηχανισμών γ) υπηρετούντες στην Ειδική Κατασταλτική Αντιτρομοκρατική Μονάδα – Ε.Κ.Α.Μ. και δ) υπηρετούντες – Ιπτάμενους και Μηχανικούς ελικοπτέρων του Σώματος της Ελληνικής Αστυνομίας. Με ιδιαίτερη έκπληξη λάβαμε το Σχέδιο Νόμου αναφορικά με το νέο ασφαλιστικό σύστημα, το οποίο ουσιαστικά θίγει τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα. Όπως γνωρίζετε, λόγω του ειδικού καθεστώτος τους στη βάση της επικινδυνότητας των ειδικοτήτων τους, το ισχύον ασφαλιστικό σύστημα ρυθμίζει, στη βάση των Σαράντα (40) ετών προϋπηρεσίας, το δικαίωμα της αναπλήρωσης συνταξιοδοτικού χρόνου της τάξεως 42,8% επί του μέσου όρου των αποδοχών (το άθροισμα των αποδοχών από τις οποίες γίνονται κρατήσεις για το συνταξιοδοτικό τους δικαίωμα καθότι το μεν 6,67% γίνεται ατομικά από τους ίδιους και το δε 13,33% γίνεται από το Υπουργείο). Τονιστέον ότι για τους υπηρετούντες – εργαζομένους των ειδικοτήτων αυτών, οι οποίοι επιθυμούν να υπηρετήσουν επιπλέον των Σαράντα (40) ετών, το ισχύον ασφαλιστικό σύστημα τους δίνει το δικαίωμα αναπλήρωσης της τάξεως του 2,00% για κάθε επιπρόσθετο έτος υπηρεσίας – ασφάλισης. Εν αντιθέσει, με το νέο προς διαβούλευση ασφαλιστικό νομοσχέδιο αλλάζεται άρδην το ανωτέρω δίκαιο σύστημα ασφάλισης μειώνοντας τα ποσοστά αναπλήρωσης για τα οποία έχουν, αφενός, πραγματικά εργαστεί και αφετέρου, έχουν εισφέρει ουσιαστικά δια των ασφαλιστικών χρηματικών καταβολών τους. Ειδικότερα, με το νέο Νομοσχέδιο, αλλάζεται το ποσοστό αναπλήρωσης από 42,8% σε 50% και παράλληλα, για κάθε επιπλέον έτος πλέον των 40 χρόνων υπηρεσίας, μειώνεται το ποσοστό αναπλήρωσης από 2.00% σε 0,5%. Ειδικότερα, όπως γνωρίζετε, οι υπηρεσίες αυτές, λόγω της ιδιαίτερα αυξημένης επικινδυνότητας του επαγγέλματός και δη των ειδικοτήτων αυτών, κάθε εργασιακό έτος ισοδυναμεί για 2 ασφαλιστικά έτη, ο διπλός χρόνος εργασίας λογίζεται ως πραγματικός χρόνος εργασίας τα οποία, όμως, πληρώνουν εις ολόκληρο δια των ασφαλιστικών τους εισφορών (καταβάλλονται 2 ασφαλιστικά έτη κάθε εργασιακό έτος). Ο σκοπός της προαναφερθείσας ρύθμισης αποτελεί ασφαλιστική νομοθέτηση πολλών δεκαετιών στη βάση της επικινδυνότητας και της σωματικής και ψυχολογικής πίεσης που χαρακτηρίζει τις ειδικότητές μας εντός του Σώματος της Ελληνικής Αστυνομίας και εξ αυτού του λόγου ο Νομοθέτης αναγνωρίζει κάθε εργασιακό έτος ως διπλό ασφαλιστικό έτος. Με τον τρόπο αυτό, ασφαλιστικά, συνεισφέρουν τα διπλάσια για κάθε εργασιακό έτος και έτσι αναμένουν και την ισόποση ανταποδοτικότητα στα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα. Εντούτοις, με το νέο Νομοσχέδιό μειώνεται το ποσοστό ανταποδοτικότητας από 2.00% σε 0,5% για τα επιπλέον των 40 ετών υπηρεσίας και εντέλει ουσιαστικά μειώνεται η σύνταξή τους από 30% έως 50% σε σχέση με το ισχύον συνταξιοδοτικό σύστημα. Σε οικονομικά μεγέθη παρατηρείται μείωση από 300 έως 600 ευρώ το μήνα μεσοσταθμικά. Επίσης, σύμφωνα με το προς διαβούλευση Ασφαλιστικό Νομοσχέδιο, δημιουργείτε ασφαλισμένους 2 ταχυτήτων εντός του κλάδου μας αναφορικά με το άρθρο 14 «Αναπροσαρμογή Συντάξεων – Προστασία Καταβαλλόμενων Συντάξεων» του νέου Νομοσχεδίου. Ειδικότερα, το νέο Νομοσχέδιο ορίζει ότι για εκείνους που έχουν συνταξιοδοτηθεί ή έχουν καταθέσει αίτηση προς συνταξιοδότηση πριν τις 01.10.2019 θα εξακολουθεί να καταβάλλονται τυχόν προσωπικές διαφορές που προκύψουν, ενώ για εκείνους που θα συνταξιοδοτηθούν ή έχουν αιτηθεί σύνταξη μετά τις 01.10.2019 δεν θα καταβάλλονται τυχόν προσωπικές διαφορές. Ως εκ τούτου, το Νομοσχέδιό Σας δημιουργεί το εξής παράδοξο: Ασφαλισμένοι – υπηρετούντες με τα ίδια χρόνια ασφάλισης, τις ίδιες ασφαλιστικές καταβολές, ίδια υπηρεσία, λαμβάνουν διαφορετικές συντάξεις καθιστώντας συναδέλφους δύο (2) ταχυτήτων (!). Η εγκύκλιος ΑΔΑ:7ΑΛ2465Θ1Ω-Α46 από 08-6-2018 έδινε συμπληρωματικές οδηγίες για τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών και σχετικών κρατήσεων δημοσίων υπαλλήλων και λειτουργών και προσδιόριζε και τις κρατήσεις για τον διπλό συντάξιμο χρόνο. Με την προτεινόμενη διάταξη του άρθρο 24 του παρόντος νόμου τροποποιούνται τα ποσοστά αναπλήρωσης, όπως προβλέπονται στην παράγραφο 5 του άρθρου 8 του ν.4387/2016 (Α’85) και αυξάνονται ανάλογα με την κλίμακα των ετών ασφάλισης, έτσι ώστε να ενισχυθεί η αρχή της αναλογικότητας στην ανταποδοτική σχέση μεταξύ εισφορών και παροχών και τελικά να επιτευχθεί η συνολική αύξηση του ποσού της ανταποδοτικής σύνταξης, όπως αυτή εμφαίνεται χαρακτηριστικά στους παρακάτω πίνακες: Έως 30-09-2019 τα ποσοστά αναπλήρωσης για κάθε επιμέρους περίοδο ασφάλισης αποτυπώνονται στον ακόλουθο πίνακα 1: ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΕΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ ΑΠΟ ΕΩΣ 0 15 0,77% 15,01 18 0,84% 18,01 21 0,90% 21,01 24 0,96% 24,01 27 1,03% 27,01 30 1,21% 30,01 33 1,42% 33,01 36 1,59% 36,01 40 1,80% 39,01 42 και περισσότερα 2,00% Από 01-10-2019 τα ποσοστά αναπλήρωσης για κάθε επιμέρους περίοδο ασφάλισης αποτυπώνονται στον ακόλουθο πίνακα 2: ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΕΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ ΑΠΟ ΕΩΣ 0 15 0,77% 15,01 18 0,84% 18,01 21 0,90% 21,01 24 0,96% 24,01 27 1,03% 27,01 30 1,21% 30,01 33 1,98% 33,01 36 2,50% 36,01 40 2,55% 40,01 ΚΑΙ ΑΝΩ ΚΑΤ ΕΤΟΣ 0,50% Τα ποσοστά αναπλήρωσης αυξάνονται προοδευτικά ανά κλίμακα ετών ασφάλισης και δημιουργεί κίνητρα για την παραμονή στην εργασία πέρα από τα Τριάντα (30) έτη ασφάλισης. Όμως, όσο αφορά την περίπτωσή μας και όπως αυτό αποτυπώνεται στους ανωτέρω πίνακες δεν εφαρμόζονται αναλογικά τα ποσοστά αναπλήρωσης και παρατηρείται μείωση των συντάξιμων αποδοχών όσων στελεχών εκτελούν επικίνδυνη εργασία και ο χρόνος υπηρεσίας τους προσμετράται διπλάσιος, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, άρα και διπλάσιος συντάξιμος χρόνος. Πάνω από τα Σαράντα (40) έτη υπηρεσίας στον πίνακα 2 παρατηρείται μείωση του ποσοστού αναπλήρωσης ανά έτος από 2% σε 0,5% καίτοι έχουν πληρώσει ασφαλιστικές εισφορές ή πρόκειται να πληρώσουν για την αναγνώριση των συντάξιμων αυτών χρόνων. Παράδειγμα 1 με Νόμο Κατρούγκαλου Αστυνομικός με 40 χρόνια υπηρεσίας από τα οποία τα 25 τελευταία ως πυροτεχνουργός που υπηρετεί στο ΤΕΕΜ (διπλάσιος χρόνος), έχει έως σήμερα 40χρόνια + 25 διπλα=65 χρόνια συντάξιμης υπηρεσίας. Έτσι εάν αποφασίσει να συνταξιοδοτηθεί πριν την 30-9-2019, σύμφωνα με τον νόμο ν.4387/2016 ( Κατρούγκαλου πίνακας 1) θα πάρει ποσοστό αναπλήρωσης 42,8% για τα πρώτα 40 χρόνια και 25 *2%=50% για τα υπόλοιπα 25. Δηλαδή 42,8% + 50% = 92,8% αναπλήρωση επί των συντάξιμων αποδοχών. Αν δηλαδή ο Μ.Ο. συντάξιμων αποδοχών είναι 2000 ευρώ θα λάβει 2000*92,8%=1856,00 ευρώ. Παράδειγμα 2 με Νέο Νόμο Βρούτση Στην αντίθετη περίπτωση με υπολογισμό και σύμφωνα με το προς ψήφιση νομοσχέδιο (πίνακας 2) θα πάρει ποσοστό αναπλήρωσης 50,01% για τα πρώτα 40 χρόνια και (25 χρόνια *0,5% ) =12,5% για τα υπόλοιπα 25. Δηλαδή 50%+12,5%= 62,5% αναπλήρωση επί των συντάξιμων αποδοχών. Αν δηλαδή ο Μ.Ο. συντάξιμων αποδοχών είναι 2000 ευρώ θα λάβει 2000*62,5%=1250,00 ευρώ. Παρατηρούμε δηλαδή ότι για τον ίδιο άνθρωπο υπάρχει μια πολύ μεγάλη μείωση της τάξεως των 606,00 ευρώ παρότι έχει καταβάλει πολύ μεγάλες εισφορές δηλαδή 25χρονια *12 μήνες* 6,67% επί των μεικτών αποδοχών. Αρκετά μεγάλο ποσόν συν το 13,33% του εργοδότη. Πέρα δε, του ότι τελικά θα υπάρξουν άνθρωποι που ενώ έχουν παράξει το ίδιο έργο και για ίδιο χρονικό διάστημα θα λαμβάνουν διαφορετικές συντάξιμες αποδοχές, εννοώντας αυτούς που συνταξιοδοτήθηκαν πριν την 01.10.2019 και αυτούς που θα συνταξιοδοτηθούν μελλοντικά. Παράλληλα θεωρούμε ότι αν υιοθετηθεί και ψηφιστεί η συγκεκριμένη διάταξη για τα ποσοστά αναπλήρωσης που αφορούν την κλίμακα για 40 ασφαλιστικά έτη και άνω, εγκυμονεί κίνδυνο να δημιουργηθεί κοινωνική ομάδα συνταξιούχων μικρών σε ηλικία. Ο λόγος που δύναται να συμβεί κάτι τέτοιο είναι ότι οι περισσότεροι που υπηρετούν σε υπηρεσίες που δικαιολογούν διπλούς συντάξιμους χρόνους, από την στιγμή που τους δίνεται η δυνατότητα να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα και κάνοντας χρήση των διπλών συντάξιμων ετών θα βρίσκονται πλησίον αν όχι όλοι στην τελευταία κλίμακα ποσοστών αναπλήρωσης (δηλαδή 40 ετών και άνω). Λαμβάνοντας λοιπόν, το 50,1% των συντάξιμων αποδοχών τους, σύμφωνα με την προτεινόμενη διάταξη, μη προσδοκώντας από εκεί και πέρα σημαντική βελτίωση εφόσον το ποσοστό αναπλήρωσης θα προσαυξάνεται κατά 0,5 ανά έτος, που λογιστικά δεν θα τους αποφέρει ούτε το κόστος των ασφαλιστικών εισφορών που καταβάλλουν, θα επιλέξουν την συνταξιοδότηση. Για να προκύψει ποσό ίσο με το 100% των ακαθάριστων συντάξιμων αποδοχών θα πρέπει κάποιος να έχει συμπληρώσει 140 συντάξιμα έτη!!!! Ακόμη και όλα να ήταν διπλός συντάξιμος χρόνος, θα απαιτούντο 70 έτη πραγματικής υπηρεσίας, 50,01% για τα πρώτα 40 χρόνια + 50% για τα υπόλοιπα 100 έτη ( 100Χ0,5% = 50%). Φύσιν αδύνατο. Επιπλέον ο αριθμός στελεχών που δικαιούνται διπλό συντάξιμο χρόνο πυροτεχνουργοί-συνοδοί είναι: Πυροτεχνουργοί:110 Συνοδοί αστυνομικών σκύλων ανίχνευσης εκρηκτικών: 80 ΕΚΑΜ: 170 Ιπτάμενοι-Μηχανικοί ΕΛ.ΑΣ: 15 Σύνολο: 380-400 άτομα τα οποία δεν βρίσκονται σε ηλικία συνταξιοδότησης. Μεσοσταθμικά υπολογίζεται ότι εξ αυτών ετησίως να συνταξιοδοτούνται το πολύ 15 άτομα, δηλαδή εντός 20ετίας. Αριθμός αμελητέος δημοσιονομικά για το μέγεθος του ασφαλιστικού συστήματος. Εμείς αιτούμαστε το ποσοστό αναπλήρωσης για 40 έτη και άνω να παραμείνει ως έχει, με ξεχωριστή παραπομπή στον νέο νομοσχέδιο, για τις ειδικές κατηγορίες των υπαλλήλων α) ανιχνευτών εξουδετερωτών αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών (ΠΥΡΟΤΕΧΝΟΥΡΓΩΝ)-Τ.Ε.Ε.Μ., β) Συνοδών αστυνομικών σκύλων ανίχνευσης εκρηκτικών –Τ.Σ.Α.Σ. γ) υπηρετούντων στην ειδική κατασταλτική αντιτρομοκρατική μονάδα-Ε.Κ.Α.Μ. και δ) για τους ιπτάμενους χειριστές και μηχανικούς ελικοπτέρων δηλαδή στο 2% αναπλήρωσης για κάθε χρόνο που αναγνωρίζεται μετά τα 40 έτη. Παρακαλούμε για την επανεξέταση των διατάξεων του νέου Νομοσχεδίου τα οποία επηρεάζουν υπηρετούντες σε ειδικές και νευραλγικές θέσεις της Ελληνικής Αστυνομίας με θετική απόκριση στο δίκαιο αίτημά μας. Γλυφάδα, 28.01.2020 Μετά Τιμής ο Προεδρος ο Γενικός Γραμματέας Γιώργος Καλλιακμάνης Γίωργος Τσαπάρας