Αρχική ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)Άρθρο 27Σχόλιο του χρήστη ΦΡΟΥΞΥΛΙΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ | 3 Φεβρουαρίου 2020, 02:13
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Αξιότιμε Κε Υπουργέ • Θεωρώ ότι ο νόμος Κατρούγκαλου (ν.4387/2016) ρύθμιζε με άδικο τρόπο τα θέματα απασχόλησης των συνταξιούχων, εφόσον δεν διακρίνονταν για ίση μεταχείριση των συνταξιούχων παλιών και νέων • Θεωρώ άδικο συνταξιούχοι, που εργάζονταν πριν τον ν.4387/2016 να μην έχουν καμία περικοπή της σύνταξής τους και άλλοι συνταξιούχοι που για κάποιο λόγο δεν εργάζονταν την περίοδο, που ψηφίστηκε ο νόμος, και άλλοι που συνταξιοδοτήθηκαν ή θα συνταξιοδοτηθούν μετά τον ν.4387/2016, να έχουν μια τεράστια περικοπή 60% της σύνταξής τους, εφόσον εργαστούν • Με τον καθορισμό του 30% μείωσης σε όλους του συνταξιούχους τουλάχιστον τους αντιμετωπίζετε όλους ισόνομα Όμως πρέπει να σεβαστείτε κατά την ταπεινή μου γνώμη και κάποια θετικά, που είχε ο εν λόγω νόμος όπως : 1) Η περικοπή της σύνταξης - αν κάποιος συνταξιούχος αναλάμβανε εργασία μετά την ψήφιση του εν λόγω νόμου -, ήταν αναλογική δηλ. αφορούσε μόνο το χρονικό διάστημα και τις αντίστοιχες μέρες που εργάστηκε ο συνταξιούχος π.χ εργαζόταν 10 μέρες στον μήνα είχε περικοπή μόνο για αυτές τις μέρες και όχι για όλο τον μήνα. Το δικαιότερο εδώ βέβαια είναι η περικοπή να λαμβάνει υπόψη και την μερική απασχόληση και να περικόπτει αντίστοιχες ώρες που πραγματικά εργάζεται κάποιος σε σχέση με τις 40 ώρες την βδομάδα με καθεστώς πλήρους απασχολήσεως δηλ. αν εργάζεται 20 ώρες εβδομαδιαίως να υπολογιστεί περικοπή (20/40 χ 30%) της σύνταξης για το αντίστοιχο διάστημα. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται ότι η περικοπή δεν θα είναι μεγαλύτερη του εισοδήματος από την απασχόληση του συνταξιούχου 2) Συνταξιούχοι που απασχολούνταν στα αγροτικά είχαν εξαίρεση από την περικοπή, μέχρι του καθαρού ποσού αγροτικού εισοδήματος 4.923,00 ευρώ. Είναι απαρααίτητο να τηρηθεί η εξαίρεση αυτή, διότι πολλοί συνταξιούχοι κληρονομούν από αγρότες γονείς, χωράφια, δικαιώματα ενισχύσεων, πάγιο εξοπλισμό, δενδρώδεις καλλιέργειες, ζώα κλπ.- Δεν είναι εύκολη στις μέρες μας η άμεση μεταβίβαση όλων αυτών – παρά μόνο σε εξευτελιστικές τιμές. Εξάλλου απαιτείται ανάπτυξη του γεωργικού τομέα – εφόσον και εδώ έχουμε καταστεί «ελλειμματικοί» σαν χώρα, άρα απαιτούνται κίνητρα για παραγωγή και όχι επιπλέον περιορισμοί 3) Επειδή υπήρχε εξαίρεση στους παλιούς συνταξιούχους, που εργάζονταν –από την περικοπή της σύνταξής τους με τον ν.4387/2016, για να μην ανατραπεί βίαια ο προγραμματισμός της ζωής τους, θα πρέπει να υπάρξει μια μεταβατική περίοδος π.χ. 2 ετών για να μπορέσουν να απ’ εμπλακούν με ήπιο τρόπο από την απασχόλησή τους, εφόσον κρίνουν ότι δεν τους συμφέρει να εργάζονται λόγω περικοπής της σύνταξής τους Θα επιθυμούσα βέβαια σαν συνταξιούχος, η περικοπή αντί για 30% να ήταν ακόμα μικρότερη, ή και καθόλου, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Όσο για το πρόβλημα ανεργίας των νέων που προσπαθεί προφανώς να θεραπεύσει η εν λόγω περικοπή, δεν είναι βέβαιο ότι θα το πετύχει, διότι πολλές φορές οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι με την εξειδίκευσή τους και την εμπειρία τους σε κάποια θέματα, είτε σαν μισθωτοί, είτε σαν επιχειρηματίες, θα μπορούσαν να συμβάλλουν κατά τι στην ανάπτυξη αυτής της χώρας και όχι να αποτελούν ένα «άχρηστο δυναμικό»