Αρχική ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)Άρθρο 29Σχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΕΤΡΑΤΟΣ | 4 Φεβρουαρίου 2020, 11:11
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Κύριε Υπουργέ Με την παρούσα συμμετοχή μας στην διαβούλευση του σχεδίου νόμου του Ασφαλιστικού επωφελούμεθα την ευκαιρία μια που δεν μας την δώσετε , να σας γνωρίσουμε, ότι 35.000 Συνταξιούχοι διπλ. Μηχανικοί και άλλοι 120.000 διπλ. εν ενεργεία Μηχανικοί & ΕΔΕ, νιώθουν απαξιωμένοι και υποβαθμισμένοι, από τα κόμματα που κυβέρνησαν την Ελλάδα ,ειδικά μετά το 2009. Επλήγησαν βάναυσα στα χρόνια των μνημονίων, γιατί διέλυσαν ένα βιώσιμο ταμείο το ΤΣΜΕΔΕ, με τελική κινητή και ακίνητη περιουσία 7,0 δις ευρώ (2,5 δις τα κλεμμένα του PSI ,1 δις της ATTICA BANK, 0,8δις τριμερούς χρηματοδότησης , 2,3 δις δόθηκαν στον ΕΦΚΑ για αρχικό κεφάλαιο κίνησης, και 0,4 δις ακίνητη περιουσία), που σχηματίστηκε από τις ασφαλιστικές εισφορές ετών, των Μηχανικών & ΕΔΕ. Αυτή η αδικία, του κράτους προς τούς διπλ. Μηχανικούς και ΕΔΕ, μας ωθεί να προσφεύγουμε τώρα σε εσάς, μόνη μας ελπίδα, για να αποκατασταθεί η αξιοπρέπειά μας και κοινωνική μας παρουσία. Και ζητούμε να ικανοποιήσετε τα κατωτέρω αιτήματα των 6 θεμάτων, αιτήματα δίκαια, που έχουν συμπεριληφθεί στην υπ’ αριθ. 3712/2016 προσφυγή μας και του από 27/9/2017 υποβληθέντος υπομνήματος, του υπογραφόμενου , ως διαδίκου ,προς το Συμβούλιο της Επικρατείας και αναμένουμε ακόμη την απόφαση, και να τα συμπεριλάβετε στο παρόν σχέδιο νόμου. 1ο Αίτημα: Κύρια Σύνταξη (ΚΣ) Ο επανυπολογισμός της κύριας σύνταξης (ΚΣ) του Ν. 3518/2006 άρθρο 1, του ΤΣΜΕΔΕ, να υπολογίζεται, με βάση τον συντάξιμο μισθό, που ορίσθηκε με την υπ’ αριθ. οικ 52331/1861/ΦΕΚ Β΄ 2379/12-7-17 ΚΥΑ με το ποσό των 1.146,32 €, ως αρχικό κεφάλαιο, για 14 μήνες και όχι για 12,όπως στο νόμο του Κατρούγκαλου. 2ο Αίτημα: Ειδική προσαύξηση (ΕΠ) Ο επανυπολογισμός της ειδικής προσαύξησης (ΕΠ) του Ν. 3518/2006 άρθρο 2 , να υπολογίζεται ως αυτόνομη σύνταξη (καθόσον είναι μια αναδιανεμητική παροχή ως αποτέλεσμα ξεχωριστών ασφαλιστικών εισφορών που πληρώθηκαν από τους ασφαλισμένους στο ΤΣΜΕΔΕ), έτσι θα πρέπει να την επανυπολογίσετε ,με βάση το συντάξιμο μισθό, που ορίσθηκε με την ανωτέρω ΚΥΑ και με το ποσό των 1.524,60 € κεφάλαιο, για 14 μήνες όχι για 12 όπως στο νόμου του Κατρούγκαλου και όχι με βάση , του άρθρου 30 του Ν. 4387/16, ως πρόσθετη παροχή. Να επαναφέρεται την Ειδική Προσαύξηση του ν.3518/2006 που επι Ν.Δ ψηφίστηκε 3ο Αίτημα: Εξέλιξη Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) Οι ανωτέρω συντάξιμοι μισθοί (κεφάλαιο) με βάση των οποίων υπολογίζονται το ανταποδοτικό μέρος των συντάξεων, θα πρέπει να αναπροσαρμόζεται με την εξέλιξη του δείκτη τιμών του καταναλωτή (ΔΤΚ) μετά την 31/5/2016. 4ο Αίτημα: Ανταποδοτικές Συντάξεις Το ανταποδοτικό μέρος των ανωτέρω συντάξεων ΚΣ και ΕΠ, θα πρέπει να υπολογίζεται ξεχωριστά , από τον πίνακα των ποσοστών αναπλήρωσης, όχι κλιμακωτά αλλά οριζόντια, (παράλειψη Νομοθέτη, στο ν. 4387/16),π.χ. για 40 χρόνια ασφάλισης, ο πίνακας των άρθρων 8 και 28 του ν. 4387/2016 δίδει με τον κλιμακωτό προσδιορισμό ποσοστό αναπλήρωσης 42,8%, ενώ με το οριζόντιο 40 Χ 2% = 80%. Έτσι δεν θα διαφέρουν πολύ τα ποσοστά αυτά με τα ποσοστά, του πίνακα του Ν. 3863/2010 (ΦΕΚ 115 Α΄/15-7-2010), που υπολογίζονταν οι παλαιές συντάξεις από το ΤΣΜΕΔΕ. Η αύξηση των συντελεστών αναπλήρωσης που νομοθετείτε, είναι ελάχιστη, και δεν ικανοποιεί, το περί δικαίου αίσθημα, των Συνταξιούχων. 5ο Αίτημα: Κοινωνικοί Πόροι Βάσει του άρθρου 28 παρ. 2 β Ν. 4387/2016, που ισχύει για τους νέους συνταξιούχους μετά τις 12/5/2016, οι χαρακτηρισμένοι από την Διοίκηση κοινωνικοί πόροι, (για μας πρόσθετες ασφαλιστικές εισφορές με παρακράτηση 1%, 1,5,2%, 3% επί των εκτελούμενων δημοσίων και ιδιωτικών έργων και μελετών. των Μηχανικών), θα πρέπει να συνυπολογίζονται ,για την αύξηση της ανταποδοτικής ΚΣ σύνταξης . Πλην όμως μέχρι τώρα δεν έχουν συνυπολογισθεί στα νέα ενημερωτικά συντάξεων του ν. Κατρούγκαλου που έχετε αναρτήσει. Η διάταξη αυτή θα πρέπει, να εφαρμοσθεί και για τους παλαιούς συνταξιούχους, για λόγους ισονομίας, οι οποίοι ήταν οι μεγαλύτεροι καταθέτες ,των κοιν.πόρων, στις παλαιές χρονιές ,που εκτελούνταν έργα. Κριτήριο για να ευρεθούν οι παρακρατηθέντες κοινωνικοί πόροι είναι οι δηλώσεις φορολογικών ετών κατά τον εργάσιμο βίο των συνταξιούχων. Π.χ. εάν ένας Εργ. Δημ. Έργων στη φορολογική χρήση 2010 έκανε τζίρο ετήσιο 100.000 ευρώ Χ 1% η παρακράτηση του ΤΣΜΕΔΕ κατέβαλλε 1.000 ευρώ κοινωνικούς πόρους (ασφαλιστικές εισφορές) Χ 5 = 5.000 : 12 = 417 ευρώ ο συντάξιμος μισθός Χ ποσοστό αναπλήρωσης δίδει το ανταποδοτικό μέρος της πρόσθετης ΚΣ από τους κοινωνικούς πόρους. 6ο Αίτημα: Επανασύσταση του ΦΚΑ ΤΣΜΕΔΕ ως τομέα του ΕΤΑΑ Η απόφαση 1882/2019 του ΣτΕ δεν είναι ισχυρά, καθ’ όσον ελήφθη με ισχνή πλειοψηφία(13 έναντη12 ) και για βασικούς δικονομικούς λόγους, της μειοψηφίας , ότι αντίκειται στο Σύνταγμα, η δημιουργία του ΕΦΚΑ μισθωτών και ελεύθερων επαγγελματιών, υπό ενιαίους κανόνες εισφορών και παροχών με τη συγχώνευση των ΦΚΑ,(ΝΑΤ,ΟΓΑ.ΟΑΕΕ,ΙΚΑ,ΕΤΑΑ κ.λ.π) με διαφορετικό επίπεδο βιωσιμότητας, και βασικότερο ότι η προσκομισθείσα αναλογιστική μελέτη στο ΣτΕ, ήταν ανεπαρκής, και ελλειμματική γιατί δεν είχε συμπεριλάβει στην μελέτη ,την υπαγωγή στο ΕΦΚΑ, του ΕΤΑΑ και τον τομέα ΤΣΜΕΔΕ. Με εκτίμηση Νικόλαος Πετράτος Πρόεδρος Σωματείου Συνταξιούχων διπλ.Μηχανικών &Ε.Δ.Ε