Αρχική ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)Άρθρο 29Σχόλιο του χρήστη ΚΑΡΑΠΕΤΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ | 4 Φεβρουαρίου 2020, 13:52
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Ο νόμος Κατρούγκαλου προσπάθησε να δημιουργήσει ένα ταμείο για όλους , ενοποιώντας όλα τα Ταμεία, άσχετα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε επαγγέλματος και τις εισφορές που είχαν πληρώσει οι εργαζόμενοι και εργοδότες, σύμφωνα με τις οποίες είχαν προσαρμοσθεί και εκδίδονταν οι προ μνημονίων συντάξεις. Ένα από τα πολύ ιδιαίτερα Ταμεία είναι και αυτό των ναυτικών, πρώην ΝΑΤ, το παλαιότερο και οικονομικά ισχυρότερο ταμείο, και ήταν μεγάλο λάθος η ένταξη του ταμείου αυτού μαζί με όλα τα άλλα, κρίνοντας από την πλευρά των ασφαλισμένων του, διότι πλήρωναν μεγάλες εισφορές και έπαιρναν ικανοποιητικές συντάξεις ενώ σήμερα παρόλο που πληρώνουν τις ίδιες εισφορές, παίρνουν ψίχουλα. Το επάγγελμα του ναυτικού είναι ένα τελείως διαφορετικό και ιδιαίτερο επάγγελμα, λόγω των ιδιαιτέρων και αντίξοων συνθηκών που ζει και εργάζεται ο ναυτικός. Ο ναυτικός μπορεί να εργάζεται οκτάωρο, αλλά μετά την εργασία του δεν μπορεί να πάει στο σπίτι του, να ξεκουραστεί, να παίξει με τα παιδιά που, να διασκεδάσει και διεξάγεται υπό άκρως διαφορετικές και ιδιαίτερες συνθήκες , ιδιαίτερα για τους ποντοπόρους. Πληρώνει ή πλήρωσε για την σύνταξη του επί 30 μέρες το μήνα αντί 25 των στεριανών, 360 μέρες το χρόνο αντί 300 των στεριανών, πληρώνει για τα σαββατοκύριακα, πληρώνει για την αδεία που παίρνει και στο τέλος δεν είναι δυνατόν με καμία δύναμη να συμπληρώσει 37 χρόνια υπηρεσία για να συγκριθεί με τους εργαζομένους στη στεριά. Σημειωτέον ότι ένας καπετάνιος δεξαμενοπλοίου πληρώνει μαζί με τις εισφορές του εργοδότη του 2.400€ το μήνα για σύνταξη και επικουρικό, (ενώ μπορούσε να τις εισπράττει), έναντι ενός ελεύθερου επαγγελματία ο οποίος πλήρωνε 400 €. (εννοείτε ότι ο ελεύθερος επαγγελματίας πληρώνει τις δικές του εισφορές και του εργοδότη του). Και τελικά παίρνουν και οι δύο την ίδια περίπου σύνταξη. Ποιος εργαζόμενος πληρώνει 2400€, το μήνα όσο ο καπετάνιος; Και αυτό συμβαίνει γιατί η εισφορά υπολογίζεται όχι επί του καταβαλλομένου μηνιαίου μισθού, αλλά επί (1,8 χ Μηνιαίος μισθός), ώστε να καλυφθεί η διαφορά της αδείας, των σαββατοκύριακων, του είδους του πλοίου κλπ. Φαινομενικά ο ναυτικός έχει μεν μικρή υπηρεσία, είκοσι περίπου χρόνια για πλήρη σύνταξη, αλλά εάν το πολλαπλασιάσουμε με το 1,8 , έχει πληρώσει σαν να είχε 38 χρόνια. Αυτό θα ληφθει υπ’ ‘όψιν κατά τον υπολογισμό των παροχών; Γιατί να πάρουν αύξηση μόνο αυτοί που έχουν πάνω από 30 έτη και 1 μέρα. Δεν είναι σίγουρο ότι αυτοί έχουν πληρώσει περισσότερα, αν οι εισφορές είναι μικρότερες, ως επίσης μπορεί να συμβεί το αντίθετο. Ποιος πληρώνει είσφορές όσο οι ναυτικοί, καπετάνιος δεξ/πλοίου 2.400€ μηνιαίως. Αποτέλεσμα αυτού του μπάχαλου που επακολούθησε, ενώ για τους συνταξιούχους άλλων ταμείων έχει γίνει επανυπολογισμός των συντάξεων από τον Οκτώβριο, για εμάς τους ναυτικούς ακόμη δεν έχει γίνει τίποτε. Διερωτώμαι πως υπολογίζουν τις εισφορές για παρακράτηση φόρου κλπ. επί ένα χρόνο . Μέχρι την 31 Δεκεμβρίου 2018, γνωρίζαμε την σύνταξη παίρναμε, τώρα δεν γνωρίζουμε τίποτε. Πλήρης απαξίωση των συνταξιούχων ναυτικών. Εγώ σαν συνταξιούχος ναυτικός, με εισφορές 2400 € το μήνα, παίρνω κύρια σύνταξη μεγαλύτερη κατά 100 € από έναν ελεύθερο επαγγελματία (ο οποίος εννοείτε πλήρωνε εισφορές εργαζομένου και εργοδότη), που πλήρωνε 400 € το μήνα. Τι σύνταξη περιμένει να πάρει αυτός ο επαγγελματίας που θα πληρώνει περίπου 250 € το μήνα; Κατά τον κύριο Βούρτση θα βγάλει 750 €. Τότε εγώ θα πρέπει να πάρω 5000. Ευχαριστώ για την φιλοξενία ΓΕΩΡΙΟΣ ΚΑΡΑΠΕΤΡΟΣ Συχ/χος πλοίαρχος Ε.Ν.