Αρχική ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)Άρθρο 29Σχόλιο του χρήστη Σταμέλος Κυριάκος | 5 Φεβρουαρίου 2020, 21:24
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
ΘΕΜΑ. ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ (τ.ΕΛΠΠ) ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ τ.ΤΣΜΕΔΕ/ΕΦΚΑ Εσφαλμένη εφαρμογή του υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης εκ του κλάδου ΕΛΠΠ – Ειδικής Προσαύξησης του πρώην ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ κατά τις διατάξεις του ν. 4387/2016 και των εφαρμοστικών του εγκυκλίων .Εξαιτίας της οποίας παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας και δημιουργείται καθεστώς άνισης μεταχείρισης μεταξύ των ασφαλισμένων του πρώην ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ.!!!! Κύριε Υπουργέ όλο αυτό το κομμάτι της σύνταξης που αφορά χιλιάδες Μηχανικούς ειδικά Ελεύθερους Επαγγελματίες και όχι μόνον τους αδικεί κατάφωρα αφού ο νόμος Κατρούγκαλου 4387/16 για το τμημα της ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗΣ σχεδιάστηκε με απόλυτη προχειρότητα και σειρά λαθών. Η ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ με χαρακτηριστικά αυτόνομης σύνταξης , που πέραν των εισφορών μας , μάζευε και τις εισφορές 2% υπερ ΤΣΜΕΔΕ από τις μελέτες καθώς και αποθεματικά του Ταμείου μας , εντάχθηκε στο άρθρο 30 σαν πρόσθετη εισφορά στον 4387/16 και στη συνέχεια με μία σειρά εγκυκλίων και ΚΥΑ δημιούργησε τον εσφαλμένο ασφαλιστέο συντάξιμο μισθό για την Ειδική που για μεν α) τους Παλαιούς είναι 1524,60 β) για τους Ελ.Επ είναι κατά μέσον όρο 950 ευρώ και γ) για τους Μισθωτούς τελείως εσφαλμένα λαμβάνει υπόψη τον συντάξιμο μισθό της Κύριας σύνταξης 1800 -2000-2500 ευρώ που δεν έχει καμία σχέση με τον συντάξιμο μισθό της Ειδικής και επιβαρύνει τον ΕΦΚΑ και τον κρατικό Προυπολογισμό εσφαλμένα. Να τονισθεί ότι η ΕΙΔΙΚΗ έληξε 31/12/2015 προ του Ν. Κατρούγκαλου και ότι όλοι μας ανεξαιρέτως πληρώναμε εισφορές επί του ιδίου Συντάξιμου Μισθού υποχρεωτικά ασφαλισμένοι, διέφεραν οι εισφορές (12%,14%,19,33%). Το άρθρο 30 του ν. 4387/2016 και η Εγκύκλιος Φ.80000/οικ.51391/1153/11.10.2018 «Εφαρμογή του άρθρου 30 του ν. 4387/2016 για την προσαύξηση σύνταξης όσων κατέβαλλαν αυξημένες εισφορές (συμπληρωματικής της Εγκυκλίου ΕΦΚΑ αρ. 24/2017 (Φ.80000/οικ.60271/2195/23.12.2016) και Η ΚΥΑ με αριθ. οικ. 52331/1861 «Συμπλήρωση της αριθ. 26083/887/7.6.2016 Υπουργικής Απόφασης «Αναπροσαρμογή κύριων συντάξεων – Προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων» (ΦΕΚ Β’ 2379/12.07.2017). Η έννοια του μέσου τεκμαρτού ασφαλιστέου μισθού εμφανίζεται -και θεσπίζεται για πρώτη φορά με την παραπάνω ΚΥΑ 52331/1861 (ΦΕΚ Β’ 2379/12.07.2017). Αναφέρεται επίσης στο παρόν ασφαλιστικό νομοσχέδιο στο Αρθρο 29 με αναφορά στο Αρθρο 33 , όπου αναφέρει ότι ο συντάξιμος μισθός μπορεί να υπολογίζεται … με τεκμαρτά ποσά. Αποτέλεσμα αυτών των λαθών είναι για τους Μηχανικούς Ελεύθερους Επαγγελματίες αλλά και για Μισθωτούς που την περίοδο 2007-2015 ησαν Ελ.Επ. να προκύπτουν ολέθριες περικοπές του 75% και για να γίνει αντιληπτό για 40 χρόνια στην ΕΙΔΙΚΗ αντί 1300 ευρώ να δίνονται σαν σύνταξη 300 ευρώ , 290 κοκ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ. 1. Ο πολλαπλασιασμός επί ενός σταθερού συντάξιμου ασφαλιστέου τεκμαρτού ποσού (1524,60) για όλους ανεξαιρέτως τους Μηχανικούς Παλαιούς και Νέους για μία συνταξιοδοτική παροχή που έχει λήξει προ του ν. 4387/16 , είναι στη σωστή λογική , σε συμφωνία με το σκεπτικό του ΣΤΕ , κατανέμει τίμια την παροχή της Ειδικής , αφού να λεχθεί ότι ο μισθωτός συλλέγει περισσότερες μονάδες ανταποδοτικής εισφοράς δηλαδή τον δεύτερο συντελεστή του γινομένου στη ρουτίνα υπολογισμού αφού αυτό γίνεται με 19,33% συντελεστή για τους μισθωτούς και όχι 12% συντελεστή που έχουν οι ΕΕ. Να τονισθεί ότι οι εισφορές υλοποιούνταν επί του ιδιου υποτιθέμενου (συντάξιμου) μισθού για όλους ανεξαιρέτως με το ίδιο ακριβώς σύστημα .Επαναλαμβάνεται ότι η εν λόγω συνταξιοδοτική παροχή δεν έχει καμία σχέση με τον 4387/16 αφού ξεκίνησε το δεύτερο εξάμηνο του 1979 και ολοκληρώθηκε στις 31/12/2015. Με αυτήν την έννοια ως προς αυτήν την σύνταξη δεν υπάρχουν παλαιοί ασφαλισμένοι προ του 4387/16 (13/05/2016) και νέοι ασφαλισμένοι μετά τον 4387/16/. 2. Η οδυνηρή περικοπή του 75% στην Ειδική Προσαύξηση , συνιστά ανεπίτρεπτη μείωση και όχι προστασία της σύνταξης, αντίθετη στο αίσθημα της προσδοκίας που είχε ο Μηχανικός πληρώνοντας τις εισφορές του επι 40 χρόνια. 3. Η έκδοση μεταβατικών Συνταξιοδοτικών αποφάσεων για αυτήν την περίπτωση θα ήταν πιθανόν στο σωστό δρόμο. 4. Οποιαδήποτε εναλλακτικά σκέψη του Υπουργείου για διαφορετική μαθηματική λύση που θα βελτίωνε την κατάσταση που με προχειρότητα και ολέθρια λάθη δημιούργησε το προηγούμενο καθεστώς θα ήταν ευρέως αποδεκτή στον Επιστημονικό Χώρο των Μηχανικών.