Αρχική «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΤΜΗΜΑ Ι Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Ατόμων με Αναπηρία Άρθρο 1 Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης ΠαιδιώνΣχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΔΑΠ | 29 Οκτωβρίου 2020, 10:09
Παράγραφος 1 Είναι σημαντικό να προστεθεί στην παράγραφο ότι τα ΚΔΑΠ έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα. Η απόδειξη του παιδαγωγικού χαρακτήρα είναι το γεγονός ότι στο ΚΔΑΠ απασχολούνται εκπαιδευτικοί με παιδαγωγική κατάρτιση. Να αλλάξει η ηλικία των παιδιών και από 5 έως 12 να γίνει 4 έως 12. Έτσι τα παιδιά ηλικίας 4 ετών δε θα συνεχίσουν να είναι αποκλεισμένα από τις δομές και θα μπορέσουν οι γονείς τους να διευκολυνθούν. Παράγραφος 2 Να συμπληρωθεί στην παράγραφο ότι η δημιουργική απασχόληση λαμβάνει χώρα αποκλειστικά στους αδειοδοτημένους χώρους του ΚΔΑΠ. Επιβάλλεται η συγκεκριμένη προσθήκη, για να τερματιστούν τα φαινόμενα που μέχρι σήμερα παρατηρούνται και συνεχίζονται ανεξέλεγκτα. Τέτοια φαινόμενα είναι η συνεργασία των ΚΔΑΠ (δημοτικών και ιδιωτικών) με αθλητικούς φορείς, με φροντιστήρια ξένων γλωσσών, σχολές χορού, κολυμβητήρια κ.α. Να αφαιρεθεί ο σκοπός του ΚΔΑΠ που προβλέπει την υποστήριξη της σωματικής ανάπτυξης των παιδιών. Έχουμε επισημάνει δεκάδες φορές στο υπουργείο Εργασίας και σε όλους τους αρμόδιους φορείς με επιστολές μας ότι το πρόγραμμα «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής ζωής» έχει τιναχτεί στον αέρα λόγω της σύνδεσης των ΚΔΑΠ με τον αθλητισμό. Ως σύλλογος επισημάναμε το γεγονός από τον Μάιο του 2020 και παρόλες τις διαμαρτυρίες μας δεν μπήκε φρένο στην ανεξέλεγκτη συνεργασία των αθλητικών συλλόγων με τα ΚΔΑΠ. Η αδράνεια των ελεγκτικών μηχανισμών οδήγησε στο διπλασιασμό των αιτήσεων (127.000 αιτήσεις το 2020 από 67.000 αιτήσεις το 2019) με αποτέλεσμα εκατοντάδες ΚΔΑΠ που ήταν νόμιμα να πληγούν οικονομικά και να οδηγηθούν σε λουκέτο, καθώς δεν προχώρησαν σε παράνομη συνεργασία με αθλητικούς συλλόγους. Από την άλλη μεριά ενισχύθηκαν τα ΚΔΑΠ που προχώρησαν σε παράνομες συνεργασίες. Επίσης ο χώρος του ΚΔΑΠ δεν υποστηρίζει τη σωματική ανάπτυξη των παιδιών, καθώς δεν υπάρχει ο αντίστοιχος εξοπλισμός και οι ανάλογες αίθουσες και χώροι. Πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να διαχωριστεί και να ξεκαθαριστεί η απασχόληση από την εξειδίκευση. Το ΚΔΑΠ πρέπει να ανοίγει ορίζοντες και να δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να εξερευνήσει τα ταλέντα του. Αν όμως θέλει να τα αναπτύξει, θα πρέπει να πάει στην αντίστοιχη σχολή. Παραδείγματα: Σε ένα ΚΔΑΠ μπορεί να υπάρχουν και δραστηριότητες μουσικής ή χορού, αλλά σε πρωταρχικό στάδιο, γνωριμίας με την όποια δράση. Αν το παιδί διαπιστώσει ότι έχει ταλέντο σε κάτι από αυτά, μπορεί να ακολουθήσει την κλίση του σε μία σχολή μπαλέτου ή ένα ωδείο. Αντιστοίχως, ο αθλητισμός είναι απασχόληση όταν γίνεται σε πρωταρχικό στάδιο βασικών γυμναστικών ασκήσεων ή παιχνιδιών. Όμως μία ακαδημία ποδοσφαίρου, μπάσκετ ή tae-kwon-do κ.λπ. είναι ξεκάθαρα εξειδίκευση πάνω σε ένα συγκεκριμένο άθλημα κι όχι απασχόληση. Δε μπορεί να κρύβεται η κάθε ακαδημία πίσω από το μανδύα της απασχόλησης και να μεταποιείται παρανόμως σε ΚΔΑΠ. Ταυτοχρόνως, έτσι προστατεύονται και οι σοβαροί επιχειρηματίες αυτών των κλάδων που κάποιοι επλήγησαν από επιτήδειους που πάτησαν στην έλλειψη ξεκάθαρου νομοθετικού πλαισίου και αυτή τη στιγμή απειλούν με καταστροφή το θεσμό. Παράγραφος 3 Καταλαβαίνουμε ότι θα πρέπει να βρεθεί τρόπος αντιμετώπισης των Μονοθεματικών ΚΔΑΠ, αλλά με τον τρόπο που είναι γραμμένη δεν έχει λόγο ύπαρξης η φράση «ισομερώς κατανεμημένες». Ο λόγος είναι προφανής: δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε αυτό, διότι δεν έχει οριστεί το περιεχόμενο των υπηρεσιών δημιουργικής απασχόλησης. Πρώτα ορίζεται το αντικείμενο των υπηρεσιών και στη συνέχεια γίνεται η κατανομή τους στο πρόγραμμα. Για παράδειγμα, στα σχολεία της Γενικής Εκπαίδευσης πρώτα ορίζονται τα μαθήματα που θα διδαχθούν και στη συνέχεια γίνεται η κατανομή τους στο πρόγραμμα. Είναι αδύνατον να κατανείμεις ισομερώς υπηρεσίες που δεν έχεις ορίσει το περιεχόμενό τους. Συνεπώς είναι άκαιρη και παράλογη η ισομερής κατανομή τη δεδομένη χρονική στιγμή. Στην παράγραφο 5 αναπτύσσουμε και άλλα επιχειρήματα για τους λόγους της αλλαγής ή της πλήρους απαλοιφής της φράσης της ισομερούς απασχόλησης. Η δική μας πρόταση μας όσον αφορά το κομμάτι της απασχόλησης και της ποικιλίας των δραστηριοτήτων, είναι να βασιστεί σε τρεις πυλώνες: το καλλιτεχνικό (εικαστικά, μουσική, κατασκευές, θεατρικά κ.α.), το εκπαιδευτικό-παιδαγωγικό (εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, κοινωνική και συναισθηματική αγωγή, ρομποτική), το κινητικό-αθλητικό (χορός, παιχνίδια, διαγωνιστικά, μουσικοκινητική). Είναι αυτονόητο ότι η παρουσία στα ΚΔΑΠ δεν πρέπει να έχει το χαρακτήρα της υποχρεωτικότητας παρουσίας των παιδιών αλλά να λειτουργεί συμπληρωματικά και βοηθητικά ως προς το σχολείο δίνοντας έμφαση σε χρηστικές και δημιουργικές δραστηριότητες που είναι αδύνατον να γίνουν στις ώρες του σχολικού ωραρίου. Και να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής στο παιδί και το γονέα για τη δράση που θα παρακολουθήσει. Αυστηρά βέβαια μέσα στον αδειοδοτημένο χώρο των ΚΔΑΠ. Επίσης, θεωρούμε εξαιρετικά σημαντικό να ξεκαθαριστεί στο εκπαιδευτικό κομμάτι ότι θα υπάρχει η δυνατότητα να βοηθηθεί το παιδί στα μαθήματα τη επόμενης μέρας. Πρέπει να προσαρμοστούμε στη σημερινή πραγματικότητα και να αλλάξουν αναχρονιστικοί νόμοι που κάνουν το διάβασμα της επόμενης μέρας να γίνεται με κρυφτούλι. Είναι αναγκαιότητα πλέον. Το επίπεδο μόρφωσης των εκπαιδευτικών στα ΚΔΑΠ εγγυάται κάτι τέτοιο κι είναι όλο και μεγαλύτερη η ανάγκη να επιτραπεί αυτό και να μην συγχέεται με κέντρα μελέτης ή φροντιστήρια. Το επιτάσσει η έλλειψη χρόνου αλλά και κατάρτισης των γονέων που τους ενδιαφέρει η σωστή εκπαίδευση των παιδιών τους. Άλλωστε είναι κάτι που θα διευκόλυνε πολύ και τους δασκάλους στα σχολεία. Άρα είναι ευεργετικό από κάθε άποψη. Παράγραφος 4 Η θέση του ΠΑ.Σ.Ι.Κ. είναι ξεκάθαρη: Ο χώρος των ΚΔΑΠ θα πρέπει να είναι φτιαγμένος ΜΟΝΟ γι’ αυτόν το σκοπό. Δε μπορεί να είναι παράλληλα πολλά πράγματα ή να συστεγάζεται για άλλους σκοπούς. Άρα: Να αφαιρεθεί η εξαίρεση που επιτρέπει τη στέγαση των ΚΔΑΠ σε χώρους δημόσιων σχολείων, καθώς δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού εις βάρος των ιδιωτικών επιχειρήσεων για τους παρακάτω λόγους: 1. Τα δημοτικά ΚΔΑΠ ιδρύονται από δημοτικές επιχειρήσεις. Για ποιο λόγο δίνεται προβάδισμα σε δημοτικές επιχειρήσεις έναντι των ιδιωτικών; Σύμφωνα με την αρχή της ισότητας πρέπει όλοι να ξεκινούν από την ίδια αφετηρία. 2. Η ιδιωτική επιχείρηση επιβαρύνεται με το κατασκευαστικό κόστος. Αντίθετα οι δημοτικές επιχειρήσεις απαλλάσσονται από το μεγάλο κόστος κατασκευής. 3. Οι δημοτικές επιχειρήσεις απαλλάσσονται από τα ενοίκια σε αντίθεση με τις ιδιωτικές. 4. Τα ιδιωτικά ΚΔΑΠ είναι καινούργια κτήρια (από το 2015 και ύστερα) τα οποία κατασκευάστηκαν με αυστηρότερες προδιαγραφές τις οποίες δεν πληρούν τα ΚΔΑΠ των δημοτικών επιχειρήσεων. Τίθενται λοιπόν θέματα ασφαλείας των παιδιών, καθώς δεν έχουν περάσει από τους ίδιους αυστηρούς ελέγχους κατά τη διαδικασία αδειοδότησής τους. Προτείνονται οι παρακάτω εναλλακτικές λύσεις: 1. Ή να δοθεί μια περίοδος χάριτος 2 ετών κατά την οποία τα ΚΔΑΠ των δημοτικών επιχειρήσεων θα στεγαστούν σε κτήρια εκτός δημοσίων σχολείων με τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές που ισχύουν για τα ιδιωτικά ΚΔΑΠ. 2. Ή να επιτραπεί σε ιδιωτικές επιχειρήσεις να στεγάζουν τα ΚΔΑΠ σε δημόσια σχολεία. Η ενδεδειγμένη χρήση των χώρων πιθανώς να θίξει κι ορισμένους συναδέλφους των ιδιωτικών ΚΔΑΠ που χρησιμοποιούν τον χώρο τους και για άλλους σκοπούς όπως π.χ. γιορτές και γενέθλια τα Σαββατοκύριακα. Θα πρέπει οπωσδήποτε όμως να διασφαλιστεί ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας των ΚΔΑΠ αλλά και να μη συγκρούεται με άλλους επιχειρηματικούς κλάδους, όπως π.χ. οι παιδότοποι. Ταυτοχρόνως, η αυστηρή κι ακριβής τήρηση του ωραρίου θα διασφαλίσει και την αρχή της ισότητας και της δικαιοσύνης απέναντι σε όλους, και προς τα δημοτικά ΚΔΑΠ αλλά και σε όποιους για λόγους αθέμιτου ανταγωνισμού θελήσουν να επεκτείνουν το ωράριο. Θεωρούμε ότι θα πρέπει ο χώρος του ΚΔΑΠ να μη λειτουργεί σε καμία περίπτωση Σαββατοκύριακα κι Εθνικές εορτές ή αργίες, παρά μόνον να δίνεται η δυνατότητα νόμιμης λειτουργίας τις πρωινές ώρες (καθημερινές) προς διευκόλυνση των γονέων για τις μέρες που το σχολείο δεν λειτουργεί αλλά η αγορά είναι ανοικτή και δεν είναι αργία, π.χ. το δεκαπενθήμερο των Χριστουγέννων. Κάτι που επίσης θα πρέπει να διαχωριστεί είναι η λειτουργία των Βρεφονηπιακών και των Παιδικών Σταθμών παράλληλα και ως ΚΔΑΠ. Χρησιμοποιώντας την απουσία ξεκάθαρου νομοθετικού πλαισίου, οι δομές αυτές πήραν τη δυνατότητα αυτή μη υπολογίζοντας ότι δεν έχει σημασία μόνο το ωράριο λειτουργίας αλλά και της διαφορετικότητας της λειτουργίας και των αναγκών του ΚΔΑΠ. Το μόνο που συμβαίνει αυτή τη στιγμή, ειδικότερα στις περιοχές που υπάρχει έλλειψη θέσεων στις δομές αυτές είναι να χρησιμοποιείται το κάθε ΚΔΑΠ που υποτίθεται ότι μπορεί να λειτουργήσει στον ίδιο χώρο, για εκβιασμό των γονέων ότι για να βρουν θέση σε αυτές θα πρέπει να εγγράψουν και τα μεγαλύτερα παιδιά τους στο ΚΔΑΠ του Σταθμού. Η θέση του ΠΑ.Σ.Ι.Κ. είναι ότι οι ανάγκες λειτουργίας και χρήσης των ΚΔΑΠ διαφέρουν πλήρως από τους Βρεφονηπιακούς και Παιδικούς Σταθμούς και δεν θα πρέπει να συστεγάζονται. Παράγραφος 5 Στην παράγραφο 5 να διευκρινιστεί ότι η ηλεκτρονική εφαρμογή του Υπουργείου Εργασίας δε θα έχει ως στόχο την επιβολή χρηματικών προστίμων ή μείωση της χρηματοδότησης που θα προκύπτει από τις παρουσίες ή τις απουσίες των παιδιών. Ο λόγοι είναι απλοί: 1. Ορίζεται αναλογία 2 εκπαιδευτικών ανά 25 (εγγεγραμμένα) παιδιά. Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στο ΚΔΑΠ πληρώνονται ανεξάρτητα από τον αριθμό των παρουσιών των παιδιών και αντίστοιχα καταβάλλονται και οι ασφαλιστικές εισφορές. Σε περίπτωση που η χρηματοδότηση συνδεθεί με τον αριθμό παρουσιών των παιδιών ανά μήνα θα πρέπει αντίστοιχα να συνδεθεί και η καταβολή μισθών και ασφαλιστικών εισφορών με βάση των αριθμό των παρουσιών των παιδιών. Συνεπώς η αναλογία εκπαιδευτικών με παιδιά θα πρέπει να γίνει: 2 εκπαιδευτικοί ανά 25 παρόντα παιδιά και όχι όπως είναι μέχρι σήμερα 2 εκπαιδευτικοί ανά 25 εγγεγραμμένα παιδιά. Διαφορετικά θα πρέπει η ηλεκτρονική εφαρμογή να καταγράφει και τις παρουσίες του προσωπικού το οποίο (προσωπικό) θα το χρησιμοποιεί η δομή με βάση τις παρουσίες των παιδιών. Έτσι στο τέλος του μήνα οι εργαζόμενοι θα πληρώνονται με βάση τις παρουσίες των παιδιών. Αντίστοιχες φυσικά θα είναι και οι ασφαλιστικές εισφορές. 2. Σε κανέναν άλλο τομέα δεν ισχύει κάτι παρόμοιο. Με αυτή τη λογική θα πρέπει και το προσωπικό των σωμάτων ασφαλείας να αμείβεται με βάση τον αριθμό των παρουσιών του σε συμβάντα ή ακόμη και οι εργαζόμενοι στον τομέα της Υγείας με βάση τον αριθμό των ασθενών κ.ο.κ. 3. Οι δομές πρέπει να βρίσκονται σε ετοιμότητα να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά και για αυτό το λόγο δεν μπορεί η λειτουργία τους να μην είναι σταθερή και να διαταράζεται από παράγοντες για τους οποίους δεν ευθύνεται η ίδια. Είναι σαφές ότι ο χαρακτήρας των ΚΔΑΠ δεν πρέπει να είναι υποχρεωτικός αλλά προαιρετικός, καθώς το ΚΔΑΠ έχει σκοπό να απασχολεί δημιουργικά τα παιδιά σύμφωνα με τις ανάγκες και το πρόγραμμα των οικογενειών και μόνο. Επίσης πρέπει και από αυτή την παράγραφο να διαγραφεί η ισομερής δημιουργική απασχόληση για τους λόγους που αναπτύξαμε στην παράγραφο 3. Επιπλέον, είναι επικίνδυνο να μπουν καλούπια στις προτιμήσεις και στις κλίσεις των παιδιών. Τα παιδιά είναι διαφορετικά μεταξύ τους. Η ισομερής απασχόληση ισοπεδώνει και τη διαφορετικότητα των φύλων. Σε αυτό το σημείο πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι και οι διαφορετικές ηλικίες των παιδιών δε συνάδουν με την ισομερή απασχόληση. Το ίδιο βέβαια ισχύει και με βάση τη γεωγραφική κατανομή των ΚΔΑΠ. ΛΟΙΠΑ ΘΕΜΑΤΑ: Οι προσθήκες στη φετινή ΚΥΑ και την πρόσκληση του προγράμματος βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση, ειδικότερα στο σημείο της εξαργύρωσης ή υπεργολαβίας των voucher. Θα πρέπει όμως να τηρηθούν κι οι διαδικασίες ελέγχου και να διευκρινιστεί ότι δε μπορεί να υπάρχει «συνεργασία με τη μορφή χορηγίας» που επικαλέστηκαν κάποιοι επιτήδειοι για να ξεφύγουν των νέων διατάξεων και να συνεχίσουν να επωφελούνται παρανόμως. Η λογική του περιορισμού σε 35% ήταν στο πλαίσιο περιορισμού των παράνομων διεργασιών ΚΔΑΠ, αλλά στην πράξη ήταν άδικη για τα υγιή ΚΔΑΠ. Προτείνουμε την αλλαγή του περιορισμού του 35% με τον ορισμό της μέγιστης δυναμικότητας ανά ΚΔΑΠ σε 100 παιδιά ανά βάρδια καθώς και μέγιστη δυναμικότητα ανά αίθουσα σε 25 παιδιά, γιατί αντικειμενικά πάνω από αυτούς τους αριθμούς είναι εξαιρετικά δύσκολο να διασφαλιστεί η ποιότητα των υπηρεσιών. Με αυτό τον τρόπο θα αντιμετωπιστούν και απίστευτα φαινόμενα με τεράστιους αριθμούς ανά βάρδια ή πιστοποίησης ακόμη και Κλειστών Γυμναστηρίων ως αίθουσες πολλαπλών χρήσεων για τα ΚΔΑΠ. Κάτι τέτοιο βέβαια διασφαλίζεται και με τη λειτουργία των ΚΔΑΠ μόνο για το συγκεκριμένο λόγο κι όχι με τη διαδικασία συστέγασης όπως αναφέρθηκε εκτενώς και παραπάνω στην παράγραφο 4. Ο ΠΑ.Σ.Ι.Κ. σε email προς το Υπουργείο Εργασίας την 1η Ιουνίου 2020 μεταξύ άλλων πρότεινε τα παρακάτω: Α. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΔΑΠ ΚΑΙ ΑΠΟΤΡΟΠΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΩΝ: 1) Να αναγραφεί ξεκάθαρα: «Το voucher καλύπτει μόνο τις δραστηριότητες που γίνονται αποκλειστικά στο χώρο του ΚΔΑΠ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική εξαργύρωση της αξίας του voucher με αμοιβές ή συνδρομές ή δίδακτρα που αφορούν δραστηριότητες που γίνονται από τρίτους, εκτός χώρων του ΚΔΑΠ, όπως η συμμετοχή του παιδιού σε οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες συλλόγων οι οποίες προσφέρονται σε ανοιχτά ή κλειστά γήπεδα ή αθλητικά κέντρα, η συμμετοχή του παιδιού σε φροντιστηριακά μαθήματα ξένων γλωσσών, σε ωδεία, σε σχολές χορού, σε κολυμβητήρια και άλλες συναφείς δραστηριότητες. Η προσφορά και η αποδοχή τέτοιων δραστηριοτήτων θα τιμωρείται με χρηματικό πρόστιμο ή με αναστολή χρηματοδότησης ή με αφαίρεση αδείας». 2) Προσθήκη υπεύθυνων δηλώσεων στη διαδικασία εγγραφής των ωφελούμενων μητέρων: i) Υπεύθυνη δήλωση ωφελούμενης μητέρας η οποία να δηλώνει ότι: «Δεν αποδέχομαι την προσφορά εκ μέρους του φορέα οποιασδήποτε άλλης δραστηριότητας ή υπηρεσίας που παρέχεται από τρίτους εκτός των χώρων του ΚΔΑΠ. Αποδέχομαι την απαγόρευση της μερικής ή ολικής εξαργύρωσης της αξίας του voucher με αμοιβές ή συνδρομές ή δίδακτρα που αφορούν δραστηριότητες που γίνονται από τρίτους, εκτός χώρων του ΚΔΑΠ, όπως η συμμετοχή του παιδιού σε οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες συλλόγων οι οποίες προσφέρονται σε ανοιχτά ή κλειστά γήπεδα ή αθλητικά κέντρα, η συμμετοχή του παιδιού σε φροντιστηριακά μαθήματα ξένων γλωσσών, σε ωδεία, σε σχολές χορού, σε κολυμβητήρια και άλλες συναφείς δραστηριότητες». ii) Υπεύθυνη δήλωση του υπεύθυνου της Δομής για την υλοποίηση του προγράμματος που να δηλώνει ότι: «Ο φορέας που εκπροσωπώ δεν παρέχει στους ωφελούμενους οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα ή υπηρεσία που παρέχεται από τρίτους εκτός των χώρων του ΚΔΑΠ. Αποδέχομαι την απαγόρευση της μερικής ή ολικής εξαργύρωσης της αξίας του voucher με αμοιβές ή συνδρομές ή δίδακτρα που αφορούν δραστηριότητες που γίνονται από τρίτους, εκτός χώρων του ΚΔΑΠ, όπως η συμμετοχή του παιδιού σε οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες συλλόγων οι οποίες προσφέρονται σε ανοιχτά ή κλειστά γήπεδα ή αθλητικά κέντρα, η συμμετοχή του παιδιού σε φροντιστηριακά μαθήματα ξένων γλωσσών, σε ωδεία, σε σχολές χορού, σε κολυμβητήρια και άλλες συναφείς δραστηριότητες». Η δεύτερη Υπεύθυνη Δήλωση (των φορέων) μπήκε έστω και ελαφρώς διαφοροποιημένη φέτος, θεωρούμε ότι πρέπει να μπει και η πρώτη έτσι ώστε να μην υπεκφεύγει η κάθε μητέρα δηλώνοντας άγνοια ή εκβιαζόμενη. 3) Άμεσος τερματισμός παραπλανητικών διαφημίσεων: Να αναρτηθεί στον ιστότοπο της ΕΕΤΑΑ και όπου αλλού κρίνεται σκόπιμο η παρακάτω ανακοίνωση: «Απαγορεύεται η μερική ή ολική εξαργύρωση της αξίας του voucher με αμοιβές ή συνδρομές ή δίδακτρα που αφορούν δραστηριότητες που γίνονται από τρίτους, εκτός χώρων του ΚΔΑΠ, όπως η συμμετοχή του παιδιού σε οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες συλλόγων οι οποίες προσφέρονται σε ανοιχτά ή κλειστά γήπεδα ή αθλητικά κέντρα, η συμμετοχή του παιδιού σε φροντιστηριακά μαθήματα ξένων γλωσσών, σε ωδεία, σε σχολές χορού, σε κολυμβητήρια και άλλες συναφείς δραστηριότητες. Ως εκ τούτου καλούνται όσοι εμπλεκόμενοι διαφημίζουν τη σύνδεση του voucher του προγράμματος με τις παραπάνω παράνομες δραστηριότητες να προχωρήσουν σε άμεσο τερματισμό αυτών. Σε διαφορετική περίπτωση δύναται να επιβληθούν οι ποινές που ορίζει ο νόμος». 4) Δημοσιοποίηση προβλεπόμενων ποινών: Να δημοσιευτούν στην ιστοσελίδα της ΕΕΤΑΑ οι κυρώσεις – ποινές που επιβάλλονται στις ανωτέρω περιπτώσεις. Η λογική σειρά: «προειδοποιώ - ελέγχω – επιβάλλω ποινή – δημοσιοποιώ την ποινή» θα παραδειγματίσει τυχόν μελλοντικούς μιμητές και θα λειτουργήσει αποτρεπτικά. Β. ΕΛΕΓΧΟΣ Εφόσον υλοποιηθούν οι παραπάνω προληπτικές – προειδοποιητικές προτάσεις, θα αποκτήσει σωστή βάση ο έλεγχος αυτών των παράνομων πρακτικών. Σαφώς είναι το πιο δύσκολο έργο, αλλά ο σύλλογός μας με τη βοήθεια των μελών του θα καταγράφει σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς τις παράνομες πρακτικές και θα προτείνει τρόπους εξάλειψής των. 1. Άμεση επιβολή ποινών σε όσους συνδέουν μέσω διαφημίσεων τα voucher των ΚΔΑΠ με υπηρεσίες που παρέχονται από τρίτους. Στο e-mail σας επισυνάπτουμε μερικές διαφημίσεις που συνδέουν τα voucher με υπηρεσίες τρίτων. Πρόκειται για μια σαφέστατη παραδοχή των παράνομων πρακτικών τους. Προτείνουμε την άμεση επιβολή κυρώσεων και τη δημοσιοποίησή τους, αφενός μέσω της ιστοσελίδας της ΕΕΤΑΑ, αφετέρου μέσω αποστολής ενημερωτικών e-mail της ΕΕΤΑΑ προς τους φορείς. 2. Δήλωση ιστοσελίδας και σελίδων μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ΕΕΤΑΑ: Να προστεθεί στη δήλωση του φορέα προς την ΕΕΤΑΑ η υποχρεωτική δήλωση της ιστοσελίδας και των σελίδων μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Με τον τρόπο αυτό θα μπορεί η ΕΕΤΑΑ να ελέγχει άμεσα και απομακρυσμένα τις παράνομες αναρτήσεις που καταγγέλλονται από άλλους φορείς. Η απόκρυψη των παραπάνω στοιχείων να τιμωρείται με αφαίρεση αδείας ή μη ανανέωση του προγράμματος. 3. Καταγγελίες άλλων φορέων: Να δύναται ο εκάστοτε θιγόμενος φορέας να καταγγέλλει ανώνυμα στην ΕΕΤΑΑ παράνομες δραστηριότητες ή προωθητικές ενέργειες άλλων φορέων, με παράλληλη προσκόμιση αποδεικτικών στοιχείων (διαδικτυακές ή έντυπες δημοσιεύσεις κτλ.). 4. Ερωτηματολόγιο ωφελούμενων μητέρων: Να αποστέλλεται ερωτηματολόγιο από την ΕΕΤΑΑ ή όποιον άλλον κρίνεται απαραίτητο στις ωφελούμενες μητέρες το οποίο να διερευνά με έμμεσο τρόπο τυχόν παρακολούθηση παράνομων δραστηριοτήτων. 5. Απαγόρευση δραστηριοτήτων σε χώρους παρακείμενους του ΚΔΑΠ: Μία άλλη μέθοδος είναι για παράδειγμα η συστηματική ενασχόληση των παιδιών σε παρακείμενα του ΚΔΑΠ κολυμβητήρια ή γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Αυτοί οι παρακείμενοι χώροι δεν έχουν αδειοδοτηθεί ως χώροι του ΚΔΑΠ, αλλά έχουν διαφορετική χρήση και λειτουργία και ενδεχομένως να μην έχουν άδεια ούτε ως χώροι άθλησης. Το γεγονός ότι βρίσκονται δίπλα στο ΚΔΑΠ είναι ανεπίτρεπτο να νομιμοποιεί τη χρήση τους. Είναι γνωστό εξάλλου ότι οι αθλητικοί χώροι αδειοδοτούνται με άλλες αυστηρές προδιαγραφές και σίγουρα δεν αποτελούν τμήμα ενός κτιρίου ΚΔΑΠ, καθώς δεν έχουν ενταχθεί στην αρχική αδειοδότηση του ΚΔΑΠ και δεν υπάρχουν στα προβλεπόμενα σχέδια χαρακτηρισμού χώρων χρήσης του ΚΔΑΠ αλλά ούτε συμπεριλαμβάνονται στην εγκεκριμένη μελέτη στατικής επάρκειας. Επίσης δεν ανήκουν στην κατηγορία χρήσης Υγείας και Πρόνοιας, όπως ακριβώς και οι υπόλοιποι χώροι του ΚΔΑΠ. 6. Διασταύρωση φορολογικών στοιχείων μέσω ΑΑΔΕ: Συνήθως οι υπεργολαβίες είναι αδήλωτες και πληρώνονται με μαύρα χρήματα από τον ιδιοκτήτη του ΚΔΑΠ στον αθλητικό σύλλογο ή προς τον τρίτο που παρέχει διάφορες υπηρεσίες. Να διερευνηθεί η δυνατότητα -με τη βοήθεια του υπουργείου οικονομικών- να εντοπίζεται η διαδρομή των χρημάτων. Γ. ΠΟΙΝΕΣ Ανάλογα με την παράβαση προτείνουμε τις παρακάτω ποινές οι οποίες μπορούν να εφαρμόζονται κλιμακωτά σε όσους επαναλαμβάνουν τις παράνομες πρακτικές. 1. Χρηματικό πρόστιμο και καθεστώς επιτήρησης. 2. Αναστολή χρηματοδότησης για ορισμένο χρονικό διάστημα. 3. Αφαίρεση αδείας. Παράγραφος 7 Η κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα και της συμμετοχής του συλλόγου μας στη διαδικασία του καθορισμού των θεμάτων που αναφέρονται στην παράγραφο 7. Ο σύλλογός μας έχει και την εμπειρία αλλά και τη θέληση να συνδράμει στην εξυγίανση του χώρου και στη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών που παρέχουν τα ΚΔΑΠ στην Ελληνική Οικογένεια. Το έχουμε αποδείξει αυτό εξάλλου με τις προηγούμενες έγκαιρες και έγκυρες υποδείξεις μας προς το υπουργείο. Είναι σημαντικό ο επιτυχημένος θεσμός του ΚΔΑΠ να διαφυλαχθεί και να συνεχίσει να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες στην Ελληνική Οικογένεια ειδικά τώρα στις δύσκολες συγκυρίες που αντιμετωπίζει η Ελληνική κοινωνία.