Αρχική Η Αλλαγή του Ασφαλιστικού Συστήματος5. Αλλαγές που θα ισχύσουν από την 1/1/2018Σχόλιο του χρήστη GEIRGE KAR. | 15 Απριλίου 2010, 09:58
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
MAΘΑΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΚΑΝΔΑΛΩΣΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΙΚΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ (ΧΩΡΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ) ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ? ΑΝ ΨΗΦΙΤΕΙ & ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΣΤΟ ΙΚΑ ΘΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ, ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ Α.Π.Δ (ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΔΟΚΗ ΔΗΛΩΣΗ) ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ…ΚΑΙ ΘΑ ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΟΥΝ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΣΤΑ ΥΠΟΚ/ΤΑ…ΑΦΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ. ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ. ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΘΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ ΑΦΟΥ Η Α.Π.Δ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ. ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΥΤΗ ΜΕΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ‘70 ΟΠΟΥ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΥΝΗΓΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΟΛΛΗΣΟΥΝ ΤΑ ΕΝΣΗΜΑ. ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΙΚΑ ΝΑ «ΠΡΙΜΟΔΟΤΕΙ» ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΩΣΤΕ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΝ Α.Π.Δ. ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΘΕΙ Η ΑΔΗΛΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟΘΑΡΥΝΕΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ‘Η ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΙ ΠΛΕΟΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΦΟΥ ΤΟ ΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥΣ. Από το νέο νομοσχέδιο που αφορά στο εργασιακό: Άρθρο 17 Ρυθμίσεις ΙΚΑ-ΕΤΑΜ 1. Στο τέλος της περ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 2972/2001 (Α’291), όπως ισχύει, προστίθενται εδάφια, ως ακολούθως: «Οι ΑΠΔ, οι οποίες υποβάλλονται για διαστήματα μισθολογικών περιόδων, για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί οι οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές, θεωρούνται ως μη υποβληθείσες και επιβάλλεται η πρόσθετη επιβάρυνση που προβλέπεται από τη διάταξη της περίπτωσης α’ της παραγράφου αυτής. Η υποβολή ΑΠΔ επόμενων, μετά τη βεβαίωση οφειλής, μισθολογικών περιόδων, δεν γίνεται δεκτή μέσω διαδικτύου, εφόσον ο εργοδότης εξακολουθεί να μην καταβάλλει τις αντίστοιχες εισφορές και δεν έχει υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης. Στην περίπτωση αυτή, ο εργοδότης υποχρεούται να προσκομίσει την ΑΠΔ με ψηφιακό-μαγνητικό μέσο στο αρμόδιο υποκατάστημα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Η ΑΠΔ που υποβάλλεται με τον τρόπο αυτό, παραλαμβάνεται από το αρμόδιο υποκατάστημα, μόνο αν ο εργοδότης συνυποβάλλει το αναλυτικό-καθολικό ισοζύγιο κινούμενων λογαριασμών του προηγούμενου μήνα, καθώς και την ανάλυση πελατών του ίδιου μήνα. Επιπλέον, ο εργοδότης καλείται να καταθέσει εγγυητική επιστολή τράπεζας με διάρκεια ισχύος ενός έτους από την έκδοση της, ισόποση με το σύνολο των εισφορών των υποβληθεισών ΑΠΔ, για τις οποίες δεν έχουν καταβληθεί εισφορές. Η ΑΠΔ που υποβάλλεται στο υποκατάστημα θεωρείται εμπρόθεσμη αν υποβληθεί έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της επόμενης κατά περίπτωση ΑΠΔ. Μετά την ως άνω ημερομηνία επιβάλλονται οι κυρώσεις της περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 7 του Ν.2972/2001, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 9 του Ν.3232/2004.» Από την αιτιολογική έκθεση του ίδιου νομοσχεδίου: Αρθρο 17 Ρυθμίσεις ΙΚΑ-ΕΤΑΜ 1. Κατά το άρθρο 15α του Κανονισμού Διαδικασιών Ασφάλισης, για την εφαρμογή της ΑΠΔ, όπως ισχύει μετά την τελευταία τροποποίηση του με την παρ.1 της Φ11321/12352/10/1 (ΦΕΚ 1277 Β729-6-2009) απόφασης Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας (ήδη Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης), η υποβολή ΑΠΔ μέσω διαδικτύου είναι υποχρεωτική για το μεγαλύτερο μέρος των εργοδοτών. Με τη ρύθμιση αυτή, επιτυγχάνεται η απλοποίηση και τυποποίηση της διαδικασίας υποβολής ΑΠΔ, ο περιορισμός της γραφειοκρατίας, η ταχύτερη επεξεργασία των ασφαλιστικών στοιχείων που περιέχονται στις ΑΠΔ και η ταχύτερη ενημέρωση της ασφαλιστικής ιστορίας των ασφαλισμένων. Τα τελευταία χρόνια, όμως, έχουν αυξηθεί οι περιπτώσεις ασυνεπών εργοδοτών που υποβάλλουν μεν εμπρόθεσμα μέσω διαδικτύου τις ΑΠΔ, αλλά δεν καταβάλλουν τις αντίστοιχες εισφορές, με αποτέλεσμα να δημιουργούν υπέρογκες οφειλές τις οποίες δεν προσέρχονται να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν. Αντίθετα, οι ΑΠΔ επιφέρουν όλα τα αποτελέσματα τους, ως προς την ασφάλιση των δηλούμενων προσώπων, τα οποία κάνουν χρήση των παροχών του Ιδρύματος, ανεξάρτητα από την καταβολή ή μη των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών εκ μέρους των εργοδοτών, γεγονός που οδηγεί σε σημαντική οικονομική επιβάρυνση του Ιδρύματος. Με την παρ. 1, επιχειρείται η συγκράτηση της απώλειας των εσόδων του Ιδρύματος, χωρίς να απολεσθούν τα ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων. Για το λόγο αυτό, προτείνεται, στις περιπτώσεις, κατά τις οποίες διαπιστώνεται η μη καταβολή των οφειλομένων εισφορών να θεωρείται η ΑΠΔ η οποία αφορά τη συγκεκριμένη μισθολογική περίοδο ως μη υποβληθείσα και να επιβάλλεται το πρόστιμο που ισχύει για τις μη υποβαλλόμενες ΑΠΔ και το οποίο ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί του ποσού των εισφορών που αναλογούν στην αντίστοιχη ΑΠΔ. Επίσης, προτείνεται η μη αποδοχή, μέσω διαδικτύου, των ΑΠΔ που αφορούν επόμενες, μετά τη βεβαίωση οφειλής, μισθολογικές περιόδους, εφόσον ο εργοδότης εξακολουθεί να μην καταβάλλει εισφορές. Στις περιπτώσεις αυτές, οι εργοδότες υποχρεούνται να προσέλθουν στο Υποκατάστημα και να προσκομίσουν την ΑΠΔ με μαγνητικό μέσο, η οποία δεν γίνεται δεκτή, αν δεν συνυποβληθούν οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης τους (αναλυτικό-καθολικό ισοζύγιο κινούμενων λογαριασμών του προηγούμενου μήνα και ανάλυση πελατών του ίδιου μήνα).