Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025Σχόλιο του χρήστη Mother's Wings Greece (M.W.G.) | 11 Αυγούστου 2021, 12:45
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Ως ομάδα που εκπροσωπεί γυναικες-μητέρες, βιώνοντας την κακοποίηση σε κάθε επίπεδο, σωματικό, ψυχικό, λεκτικό, οικονομικό και πολλές φορές με κίνδυνο της ζωής μας, εργαλειοποιωντας οι θύτες τα παιδιά μας, εκμεταλλευόμενοι τον γονεϊκό τους ρόλο καταχρηστικά, θέλουμε να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τα κάτωθι: Προτείνουμε: 1. Εφαρμογή της συνθήκης της Κωνσταντινούπολης με αφαίρεση όλων των γονεικων δικαιωμάτων, γονικής μέριμνας, επιμέλειας, επικοινωνίας, όπως αναφέρονται και τα άρθρα 31, 45 Παρ. 2, 56, σε οποιαδήποτε μορφής ενδοοικογενειακής βίας προκειμένου να μην υπάρχει κανενός είδους επαφή του δράστη με τα θύματα από την πρώτη στιγμή και όχι με την έκδοση οριστικής απόφασης όπως προβλέπεται και στο άρθρο 50 της συνθήκης της Κωνσταντινούπολης. 2. Καμία μορφή διαμεσολάβησης μεταξύ των θυμάτων και του δράστη ακόμα και με την μορφή γεφύρωσης των σχέσεων γονεικοτητας μεταξύ θύτη και παιδιού θύματος όταν το ίδιο αρνείται όπως προβλέπεται και από το άρθρο 48 της συνθήκης της Κωνσταντινούπολης. Να αναγνωριστεί και να γίνει ιδιαίτερη αναφορά στους κινδύνους των παιδιών θυμάτων τα οποία έζησαν ή επέζησαν από περιστατικά κακοποίησης έμμεσα ή άμεσα προκειμένου να μην εξοικειώνονται με την κακοποίησή, γεγονός που ενέχει τον κίνδυνο να ανατράφουν τα νέα θύματα ή θύτες. 3. Να απαγορευτεί ο όρος γονεϊκή αποξένωση σε υποθέσεις ενδοοικογενειακής βίας, καθώς αποτελεί εργαλείο για την περαιτέρω κακοποίηση των θυμάτων, όπως και υπερασπιστική γραμμή των δραστών προκειμένου να αποφύγουν τις συνέπειες των πράξεών τους μετατρέποντας τους ίδιους σε θυματα, όπως έχει αποφανθεί η διεθνής επιστημονική κοινότητα μέσω υπομνήματος στον ΠΟΥ, ο ΟΗΕ η GREVIO, οι επιτροπές FEMM και JURI του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. 4. Οικονομική στήριξη σε θύματα ενδοοικογενειακη βίας προκειμένου τα θύματα να μην εξαρτώνται από τον θύτη και κάλυψη των υποχρεώσεων διατροφής από το κράτος, όταν ο θύτης για λόγους οικονομικής βίας δεν τις καλύπτει, προκειμένου τα θύματα να έχουν την δύναμη να καταγγείλουν ως οικονομικά ανεξάρτητα και δυνατά οικονομικά. 5. Ενίσχυση των γυναικών θυμάτων μέσω προγραμμάτων και οικονομική υποστήριξη έναρξης δικής τους επαγγελματικής δραστηριότητας. 6. Μοριοδότηση σε διαγωνισμούς ως ευάλωτη ομάδα και επιχορήγηση των εργοδοτών ως κίνητρο πρόσληψης θυμάτων εμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας. 7. Εκπαίδευση κοινωνικών υπηρεσιών, δικαστών, εκπαιδευτικών, πρωτοβάθμια πρόληψη όπως αναφέρεται στο μεγαλύτερο μέρος της συνθήκης της Κωνσταντινούπολης και ιδιαίτερα στο ΚΕΦΆΛΑΙΟ 2 με τίτλο "Ολοκληρωμένες πολιτικές και συλλογή δεδομένων" 8. Στελέχωση όλων των δήμων των ΔΕΠΙΣ με ειδικούς και νομικούς προκειμένου τα θύματα να απευθύνονται και να μπορούν να διεκδικήσουν όλα τα δικαιώματα τους και να προστατευτούν άμεσα. Ειδικοί οι οποίοι θα στηρίξουν γυναίκες και παιδιά θύματα ενδοοικογενειακής, οι οποίοι θα αναλαμβάνουν το κάθε περιστατικό συστημικά από την στήριξη, θεραπεία, παράσταση σε νόμιμες διαδικασίες. Νομικοί οι οποίοι θα αναλαμβάνουν τις υποθέσεις σε επίπεδο νομικό, διεκδικώντας την προστασία των γυναικών και των παιδιών. 9. Σοβαρότατη αξιολόγηση κινδύνου όταν αναφέρονται περιστατικά ψυχολογικής βίας ακόμα και αν δεν υπάρχουν ακόμα σημάδια σωματικής κακοποίησης, όπως προβλέπεται από το άρθρο 51 της συνθήκης της Κωνσταντινούπολης. Πρόκειται για τα πρώιμα στάδια εκδήλωσης κακοποίησης από τον θύτη και θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη. 10. Αποσύνδεση οποιασδήποτε κοινής υποχρέωσης του δράστη με τα θύματα, αφού όπως έχουμε δει βιωματικά η οποιαδήποτε κοινή υποχρέωση, είτε κοινωνική, είτε οικονομική, αποτελεί για τον δράστη μοχλό πίεσης και ψυχολογικής βίας προκειμένου να μην "χάσει" το θύμα. 11. Να συμπεριληφθεί ο όρος γυναικοκτονια ως επιβαρυντική περίσταση όπως προβλέπεται από το άρθρο 46 της συνθήκης της Κωνσταντινούπολης.. 12. Επανεξέταση του νόμου 4800 με επαναπροσδιορισμό των θεμάτων που αφορούν τις γυναίκες και τα παιδιά καθώς δεν συνάδει σε πολλά από τα άρθρα με την συνθήκη της Κωνσταντινούπολης για την προστασία των γυναικών και των παιδιών. Σας καταγγέλλουμε ότι μετά την ψήφιση του νέου οικογενειακού δικαίου, δεχόμαστε πιέσεις, εκβιαζομαστε να σιωπουμε, βασανιζομαστε, κινδυνεύουμε τόσο εμείς όσο και τα ανήλικα τέκνα μας. Προκειμένου να γλιτώσουμε την ζωή μας και την ακεραιότητα των ανηλίκων, τα οποία αποτελούν την αχίλλειο πτέρνα μιας γυναικας-μητερας, δεν καταγγέλλουμε όταν τα στοιχεία δεν είναι επαρκή και δεν καλύπτονται από ιατροδικαστικές ή μάρτυρες. Υπάρχει έντονη ανησυχία και φόβος ότι μετά την εφαρμογή του νέου νόμου, μήπως τις γυναικοκτονιες τις συνοδεύσουν παιδοκτονίες αν δεν ληφθούν άμεσα τα κατάλληλα προστατευτικά μέτρα. Mother's Wings Greece (M W.G.)