Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025Σχόλιο του χρήστη Αναστασία Ζήση | 11 Αυγούστου 2021, 14:08
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Η κατάρτιση ενός Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025 είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη καθώς τα ζητήματα έμφυλης βίας και έμφυλων ανισοτήτων έχουν βαριά επιδεινωθεί στη χώρα μας, και εμφανίζουν δείκτες που υστερούν σοβαρά έναντι των κριτηρίων και των σχετικών θεσμικών προδιαγραφών της ΕΕ. Ωστόσο, θα ήθελα να συνεισφέρω στη δημόσια διαβούλευση με τις ακόλουθες παρατηρήσεις-σχόλια: 1. Η Ενότητα 1 Πλαίσιο Πολιτικής ΕΣΔΙΦ 2021-2025 εξαντλείται σε μια στοιχειώδη αναφορά για το θεσμικό πλαίσιο που οργανώνει τις στρατηγικές επιλογές χωρίς μια πλήρη και εμπεριστατωμένη τεκμηρίωση από σχετικές έρευνες, αλλά και από μια θεωρητική πλαισίωση που να συστήνει τις εννοιολογήσεις του φύλου, και μια βασική ορολογία για παράδειγμα, ισότιμη συμμετοχή, ισότητα μισθών,κ.ο.κ. Αυτό έχει ως συνέπεια οι αποδέκτες και αποδέκτριες να διαμορφώνουν μια εντύπωση ότι πρόκειται για κείμενο πρακτικής πολιτικής μια την αναγκαία και απαραίτητη επεξεργασία και στοχασμό βασικών εννοιών, στόχων, φιλοσοφίας και κατεύθυνσης. 2. Η τεκμηρίωση των στρατηγικών επιλογών στηρίζεται αποκλειστικά σε μεγέθη και ποσοστά. Χωρίς κανείς να αμφισβητεί τη σημασία του μεγέθους, αυτό έχει τον κίνδυνο να απομακρύνει την ανάλυση από το πραγματικό φαινόμενο στρέφοντας την προσοχή στο επιφαινόμενο του μεγέθους. Με αλλά λόγια, εάν βελτιωθούν οι ποσοστώσεις είμαστε βέβαιες ότι θα αντιμετωπιστούν οι δομικές σχέσεις ισχύος; 3. Ως προς την ενότητα 2.1 Διαβούλευση στο Εθνικό Συμβούλιο Ισότητας Φύλων, στη σελ. 12, γραμμή 15, η φράση η ανάγκη για σωστή συνεργασία μεταξύ των οργανώσεων είναι ασαφής, και ίσως σωστή χρειάζεται βελτίωση. 4. Ως προς τις νομοθετικές δράσεις του Υπουργείου Οικονομικών, η έμφαση είναι στην ποσόστωση και την εκπροσώπηση των ΔΣ. Αυτό το μέτρο είναι μόνο μια στρατηγική που δεν προάγει πραγματικά την άμβλυνση των ανισοτήτων. Χρειάζεται μια λεπτόλογη μελέτη για τη φορολογική δικαιοσύνη που να προστατεύει μόνες μητέρες, και άλλες κατηγορίες γυναικών που βιώνουν αυξημένη καταπόνηση, όπως φροντίστριες εξαρτώμενων μελών. 5. Η οικιακή εργασία χρειάζεται να είναι αμειβόμενη και καμία γυναίκα να μην μείνει ανασφάλιστη. Τι μέτρα θα πάρει το Υπουργείο για γυναίκες που για δεκαετίες δούλευαν αδήλωτα σε οικογενειακές και άλλες δουλειές; Εάν δεν προστατεύσουμε την οικιακή εργασία, η ενδο-οικογενειακή βία ολοένα θα επιδεινώνεται. 6. Η κάθε τομεακή δράση και πολιτική χρειάζεται να προσδιοριστεί ως προς την χρηματοδότηση, την λογοδοσία, την αξιολόγηση του αποτελέσματος και να οριστούν ονομαστικά για κάθε συγκεκριμένη δράση τα πρόσωπα που θα είναι αρμόδια με εμαιλ, τηλ επικοινωνίας και προσβάσιμη επικοινωνία. 7. Ο κατάλογος δράσεων είναι απαραίτητο να συνοδεύεται από ένα χρονοδιάγραμμα αλλά και από κριτήρια διαφάνειας, όπως προσκλήσεις οι οποίες να φτάνουν στους/ις πραγματικούς αποδέκτες/τριες, ενημέρωση για δράσεις που να φτάνουν στις γυναίκες που δεν έχουν ψηφιακή πρόσβαση και είναι αυτές που τυρρανώνται από μια πολύμορφη καταπίεση: νοικοκυρές με μέτρια εκπαίδευση που φροντίζουν εξαρτώμενα μέλη στην οικογένεια. 8. Η φωνή και το έργο των φεμινιστικών οργανώσεων απουσιάζει. 9. Ως προς την Έρευνα και την Τεχνολογία, θα πρέπει άμεσα να έχουμε στοιχεία για το πόσες γυναίκες ΕΥ έλαβαν χρηματοδότηση ΕΛΙΔΕΚ από το σύνολο των προτάσεων που κατατέθηκαν τις τελευταίες δύο προσκλήσεις.