Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025Σχόλιο του χρήστη Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά της Βίας | 20 Αυγούστου 2021, 00:37
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Σελ. 63 Στόχος 1.3: Ενίσχυση και αναβάθμιση Δικτύου δομών για την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών Στους δείκτες του στόχου χρειάζεται να προστεθούν και δείκτες αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών και της αποτελεσματικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Δράση 1.3.1: Υποστήριξη συντονισμού και δικτύωσης δομών. Να εξηγηθεί η σκοπιμότητα της ενέργειας «Επιμόρφωση στελεχών του Δικτύου Δομών, της ΓΓΔΟΠΙΦ και του ΚΕΘΙ… στην ποινική διαμεσολάβηση και στα προγράμματα για θύτες…» Στην ενέργεια «Επικαιροποίηση-αναβάθμιση της Βάσης Δεδομένων για τη συλλογή στατιστικών δεδομένων» και στη δημιουργία Ετήσιων Εκθέσεων χρειάζονται να συλλέγονται και να παρουσιάζονται δεδομένα όχι μόνο για τις υπηρεσίες που ζητήθηκαν αλλά και για το πόσα από τα αιτήματα ικανοποιήθηκαν (ανά είδος αιτήματος). Στην ενέργεια «Εφαρμογή προγραμμάτων για παροχή δωρεάν νομικής βοήθειας- εκπροσώπησης σε θύματα βίας». Χρειάζεται να βελτιωθεί το μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε σε προγενέστερες φάσεις: Η Νομική Βοήθεια των Συμβουλευτικών Κέντρων Γυναικών του Δικτύου της ΓΓΙΦ, στην βάση Πρωτοκόλλων Συνεργασίας με τους κατά τόπους Δικηγορικούς Συλλόγους, που είχε εφαρμοστεί στο παρελθόν, θα ήταν μια καλή λύση υπό τις παρακάτω προϋποθέσεις που θα διόρθωναν τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν κατά την εφαρμογή τους: να παρέχεται, τόσο για τις αστικές όσο και για τις ποινικές υποθέσεις, μέχρι την έκδοση αμετάκλητης απόφασης και όχι μόνο για τον πρώτο βαθμό: χρειάζεται πολύ μεγαλύτερος προϋπολογισμός και διάρκεια ισχύος της συνεργασίας (που θα αντιστοιχεί στους χρόνους εκδίκασης των υποθέσεων σε όλους τους βαθμούς δικαιοσύνης) Διεύρυνση κριτηρίων επιλεξιμότητας για παροχή νομικής βοήθειας (δωρεάν νομική εκπροσώπηση –όχι συμβουλευτική) για τις επιζώσες Ε.Β. τόσο ως προς το εισοδηματικό κριτήριο όσο και ως προς τους βαθμούς δικαιοσύνης. Στο Ν.3226/2004, για την παροχή νομικής βοήθειας σε πολίτες χαμηλού εισοδήματος, να ενσωματωθεί ειδική πρόβλεψη για τις επιζώσες ενδοοικογενειακής βίας που θα αυξάνει το όριο για το εισοδηματικό κριτήριο: με το ισχύον πλαίσιο, αποκλείονται επιζώσες που έχουν μηνιαίο εισόδημα περίπου 450 Ευρώ, που δεν επαρκεί ούτε για την κάλυψη βασικών αναγκών, ιδιαίτερα όσων έχουν παιδιά, οι οποίες, επομένως, αδυνατούν να καλύψουν τα έξοδα για την νομική τους εκπροσώπηση. Στην ενέργεια «Δημιουργία εργαλείου αποτίμησης των υπηρεσιών προς ωφελούμενες από το Δίκτυο Δομών», να προβλεφθεί να ζητείται και η γνώμη των οφελούμενων σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα προκειμένου να αξιολογήσουν τόσο τις συμβούλους με τις οποίες συνεργάστηκαν όσο και τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Χρειάζεται να βελτιωθεί η τεκμηρίωση της κακοποίησης από τα Σ.Κ. και τους Ξενώνες καθώς τώρα παρέχεται μόνο τυποποιημένη βεβαίωση, ίδια για όλες τις γυναίκες που έλαβαν υπηρεσίες. Η βεβαίωση του Ξενώνα πολλές φορές δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο δικαστήριο καθώς αποκαλύπτει τον Δήμο στον οποίο φιλοξενείται η γυναίκα και τα παιδιά. Χρειάζεται να υπάρχουν αναρτημένες αναλυτικές πληροφορίες για τις προϋποθέσεις επιλεξιμότητας των γυναικών και των παιδιών τους για την παροχή κάθε υπηρεσίας, καθώς και οι απαιτούμενες ενέργειες εκ μέρους των γυναικών. Επιπλέον, η Γραμμή 15900 οφείλει να είναι σε θέση να απαντάει λεπτομερώς σε συγκεκριμένες, εξειδικευμένες και γενικές, ερωτήσεις και όχι να παραπέμπει σε Συμβουλευτικά Κέντρα. Η κλήση στη Γραμμή 15900 πρέπει να είναι απολύτως δωρεάν (χωρίς αστική χρέωση) και να μπορεί να υλοποιείται ως επείγουσα κλήση ακόμα και αν η καλούσα δεν έχει μονάδες.