Αρχική «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»Άρθρο 15 Σύνθεση Εθνικού Συμβουλίου Προσχολικής Αγωγής και ΔιαπαιδαγώγησηςΣχόλιο του χρήστη Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (ΠΟΣΓΚΑμεΑ) | 2 Σεπτεμβρίου 2021, 11:44
Επί του παρόντος άρθρου αξίζει να σημειωθεί η απουσία πρόβλεψης για τη συμμετοχή στο «Εθνικό Συμβούλιο Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης» αντιπροσωπευτικού φορέα των παιδιών με αναπηρία, ενός πληθυσμού πρόσθετης ευαλωτότητας και μέρος του ευρύτερου πληθυσμού των βρεφών και νηπίων προς τον οποίο η θεσμοθέτηση απευθύνεται. Στο πλαίσιο του θεσμικού της ρόλου, ως δευτεροβάθμιου οργάνου του αναπηρικού κινήματος που εκπροσωπεί τα άτομα με νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο down, εγκεφαλική παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες και τα ανήλικα άτομα με κάθε μορφής αναπηρία, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ παρακολουθεί αδιαλείπτως τα ζητήματα θεσμικής και ουσιαστικής υποστήριξης και προστασίας των δικαιωμάτων των πληθυσμιακών αυτών ομάδων, συμπεριλαμβανομένων των ζητημάτων που άπτονται της πρώιμης παρέμβασης, ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, διατυπώνοντας προτάσεις και συστάσεις με γνώμονα πάντοτε το υπέρτατο συμφέρον τους. Ως εκ τούτου, λαμβάνοντας υπόψη: (α) ότι η εισαγωγή του Προγράμματος «Κυψέλη» στο σύνολο των δημοτικών, δημοσίων και ιδιωτικών βρεφικών, βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών της χώρας έχει ως στόχο την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών των δομών, την πρώιμη ανίχνευση τυχόν δυσκολιών, αναπηριών ή/και άλλων διαταραχών, την τακτική και έγκαιρη αξιολόγηση της ανάπτυξης και της προόδου των βρεφών και των νηπίων (άρθρο 11 νομοσχεδίου, συμπεριλαμβανομένων των αναφερόμενων στην ανάλυση των συνεπειών της ρύθμισης επί του περιεχομένου του), καθώς και (β) τη σημασία της κατάλληλης προπαρασκευής της μετάβασης από την οικογενειακή ζωή στο σχολικό περιβάλλον στο πλαίσιο της προσχολικής εκπαίδευσης και της διασφάλισης της υποστήριξης και ενδυνάμωσης που απαιτείται για την αποτελεσματική ένταξη και εκπαίδευση των παιδιών βρεφικής ή νηπιακής ηλικίας με εμφανείς αναπηρίες, αναπτυξιακές διαταραχές ή που βρίσκονται σε επικινδυνότητα για αναπτυξιακές διαταραχές, προτείνεται η τροποποίηση του άρθρου 15 με τη συμπερίληψη στο «Εθνικό Συμβούλιο Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης» ενός (1) εκπροσώπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (ΠΟΣΓΚΑμεΑ).