Αρχική «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»Άρθρο 05 Ορισμός Υπεύθυνου Προστασίας ΑνηλίκωνΣχόλιο του χρήστη Σωματείο Ελίζα - Εταιρία Κατά της Κακοποίησης του Παιδιού | 2 Σεπτεμβρίου 2021, 18:52
ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ • Προτείνεται η κατάλληλη νομοθετική ρύθμιση με λεπτομερή ρύθμιση για εξειδικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης των ανθρώπων αναφοράς ώστε τα εν λόγω πρόσωπα να γνωρίζουν τι είναι η κακοποίηση και παραμέληση, ποιες είναι οι μορφές τους, ποιες οι επιπτώσεις τους. • Προτείνεται η πρόβλεψη για εξειδικευμένα και εύχρηστα εκπαιδευτικά εργαλεία για τον Άνθρωπο Αναφοράς, που θα τον καθοδηγούν χωρίς να του αφήνουν περιθώρια λάθους, συμπληρωματικά με τη σωστή εκπαίδευση και τη συνεχή υποστήριξη, όποτε την χρειαστεί. • Προτείνεται η εισαγωγή ρύθμισης ώστε οι εκπαιδεύσεις των ανθρώπων αναφοράς θα να γίνονται «δια ζώσης». Είναι απαραίτητο να είναι σε θέση να συζητήσουν, να λύσουν τις απορίες τους, να «γνωρίσουν» τους εκπαιδευτές τους και να τους δοθεί η δυνατότητα να έρθουν πιο κοντά και να νιώσουν την απαραίτητη οικειότητα που θα τους επιτρέψει να ζητήσουν βοήθεια, όποτε την χρειαστούν. • Η ενδελεχής εκπαίδευση του Ανθρώπου Αναφοράς θα βοηθήσει στην αποτροπή αναφορών και καταγγελιών ως αποτέλεσμα υπερβάλλοντα ζήλου και φυσικά ελλιπών γνώσεων. Προτείνεται η σαφής και συγκεκριμένη περιγραφή για τις ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ του Υπεύθυνου Προστασίας, που θα λαμβάνει υπόψη τα παρακάτω: • Ο Υπεύθυνος Προστασίας θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις και τυπικά προσόντα, προκειμένου να είναι σε θέση να εκπαιδευτεί και να λειτουργήσει επί μακρόν, πριν «απογοητευτεί» και «παραιτηθεί» της προσπάθειας. • Θα πρέπει, ανεξάρτητα από την εκπαίδευση που θα λάβει, να έχει τα ψυχικά χαρίσματα που θα τον βοηθήσουν να φέρει εις πέρας τον ρόλο του, με κύριο το χάρισμα της ενσυναίσθησης, αλλά και της δυναμικότητας, προκειμένου να λειτουργήσει ως local champion, ως «επικεφαλής» και εμπνευστής μίας συλλογικής προσπάθειας. • Από τη σχετική διεθνή βιβλιογραφία προκύπτει ότι ο άνθρωπος αυτός θα πρέπει να βρίσκεται και κοντά στους συναδέλφους του, ώστε να μπορεί να συζητά μαζί τους. • Ο προκαθορισμός του ρόλου του Ανθρώπου Αναφοράς, θα πρέπει να γίνει προσεκτικά, να σχεδιαστεί και να αποτυπωθεί με σαφήνεια, ώστε να είναι πολύ ξεκάθαρο τι κάνει και πώς το κάνει.