Αρχική Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 – 2030Σχόλιο του χρήστη Ιζαμπέλ Σεγκουίν Αναγνώστου | 3 Ιανουαρίου 2022, 09:48
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
ως δικαστικός υπάλληλος έχω έρθει σε επαφή με πολλούς Ρομά. Παρατήρησα ότι υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφορές αναμεσά τους. υπάρχουν μεγάλοι εγκληματίες, υπάρχουν παραβατικοί, υπάρχουν άτομα που προσπαθούν να ζουν τίμια και αγωνίζονται. τα παιδιά του γκέτο της πόλης κάποια στιγμή υποχρεωθήκαν να πάνε σχολείο, ωστόσο μόνο τα πολύ έξυπνα παιδιά κατάφεραν να αποκτήσουν το βασικό...την ανάγνωση! σε γνωστή μου οικογένεια οι μεγαλύτεροι στην τετάρτη και πέμπτη δημοτικού δεν γνώριζαν ανάγνωση ενώ φοιτούσαν από την πρώτη τάξη και μόνο ο μικρότερος τα κατάφερε. ο καθένας μας γνωρίζει τον αγώνα που κάνει ο κάθε γονιός με τα παιδιά του για να μάθουν ανάγνωση, αυτά τα παιδιά, ποιος θα τα διαβάσει; ένας εκπαιδευτικός στο τμήμα ένταξης με δεκαπέντε γυφτάκια τι μπορεί να κάνει; πως να μην απογοητευτούν; πως να μη νιώθουν αποκλεισμό; τι μαθαίνουν τελικά στο σχολείο αν όχι ότι είναι κατώτεροι από τους άλλους, καταδικασμένοι στον αποκλεισμό; έχω δει ένα παιδάκι να χορεύει και να τραγουδάει από τη χαρά του γιατί κατάφερε να γράψει όλη την αλφαβήτα και συγκλονίστηκα, μήπως εμείς τους αποκλείουμε από αυτή τη χαρά; έχω δει τη χαρά του δεκαεφτάχρονου εφήβου που έβγαλε το γυμνάσιο και ήρθε να μοιράσει τη χαρά του μαζί μου γιατί θυμότανε ότι του μάθαινα ανάγνωση όταν ήταν μικρότερος. σήμερα έβγαλε το νυχτερινό λύκειο και φοιτά στο νυχτερινό ΕΠΑΛ για την απόκτηση ειδικότητας. είμαι πεπεισμένη ότι μία μεγάλη μερίδα των ΡΟΜΑ χρειάζονται μόνο να νιώθουν αποδεκτοί και να τους δοθεί πραγματική πρόσβαση στην εκπαίδευση. Είναι παρά πολύ ενήλικες αναλφάβητοι στους οποίους δεν δίνεται ευκαιρία να μάθουν έστω και ανάγνωση. πως να μη γίνουν τα παιδιά παραβατικοί όταν μόνο αυτό μαθαίνουν; πως να μη γίνουν ρατσιστές όταν είναι ποτισμένοι από το δικό μας ρατσισμό; ας πάρουμε τα παιδάκια από το χέρι να τους δείξουμε εμείς ένα φωτεινό δρόμο που τους ταιριάζει!