Αρχική Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 – 2030Σχόλιο του χρήστη Γαβριήλ Κουγιανός | 7 Ιανουαρίου 2022, 14:27
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) Η νέα ΕΣΚΕ ΡΟΜΑ 21-30 φιλοδοξεί να βελτιώσει τους στόχους για την ομαλή ένταξη των Ρομά. Κατόπιν της παραδοχής δεδομένων που δεν μας αφήνουν αδιάφορους και κάνοντας μια γενική αναφορά στις αστοχίες της προηγούμενης ΕΣΚΕ, π.χ. η ελλειμματική συνεισφορά στην επίλυση του προβλήματος που προήλθε από χαμηλό συντονισμό μεταξύ των συναρμοδίων Υπουργείων – Φορέων (σελ.28, 29), η απουσία ενός αξιόπιστου συστήματος παρακολούθησης δεικτών και συλλογής δεδομένων, επίσης η έλλειψη ουσιαστικής συμμέτοχης των ιδίων των Φορέων των Ρόμα σε όλα τα επίπεδα την ολοκληρωμένης στρατηγικής, (σχεδιασμός, υλοποίηση, παρακολούθηση και αξιολόγηση) και η στρατηγική συνεργασία τους με φορείς όπως ο ΟΑΕΔ, οι Περιφέρεις αλλά και οι Δήμοι (σελ. 33). Αυτό αποτυπώνεται άλλωστε και στην ανάλυση SWOT οπού παραμένει αδύνατο σημείο η έλλειψη αποκλειστικών αρμοδιοτήτων και αυτοτελών πόρων στους ΟΤΑ για την άσκηση πολιτικής πολιτικών ένταξης των Ρομά (σελ. 37). Η ανάγκη της ενίσχυσης των δικτύων αλλά και η διεύρυνση των χρηματοδοτικών εργαλείων όπως αυτά προτείνονται στην σελ. 40, προϋποθέτουν κοινωνική συνοχή αλλά και εμπέδωση του κοινού στόχου της κοινωνικής ένταξης των Ρόμα, ως θετικό αποτέλεσμα για την κοινωνία γενικά. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι προτάσεις της ΚΕΔΕ από τις προηγούμενες εισηγήσεις μας έχουν ως επι των πλείστων ενσωματωθεί. Και για τον λόγο αυτό οι επισημάνσεις μας στην παρούσα φάση θα είναι ελάχιστες. Άλλωστε η ΚΕΔΕ διαθέτει παρεμβατική δύναμη από την εξασφαλισμένη εκπροσώπησή της στα Όργανα Διακυβέρνησης όπως αυτά αναλύονται στις σελίδες 48 και 49. Τόσο ο Επιτελικός όσο και ο Επιχειρησιακός σχεδιασμός παρακολούθησης του Σχεδίου Δράσης ΕΣΚΕ Ρομά 21-30, με την παρουσία του κ. Προέδρου στην Διατομεακή Επιτροπή για την ΕΣΚΕ Ρομά αλλά και με την παρουσία μόνιμου εκπροσώπου της ΚΕΔΕ στην Εθνική Συμβουλευτική Επιτροπή για την ΕΣΚΕ Ρόμα, μας έχουν διασφαλίσει δυνατότητα παρέμβασης σε όλα τα επίπεδα. Επιπλέον θα θέλαμε να προτείνουμε την συμμετοχή της ΚΕΔΕ και στην Επιτροπή Προσωρινής Μετεγκατάστασης Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων (σελ. 50), αφού η συγκεκριμένη Επιτροπή θα κληθεί να εξετάσει αιτήματα Δήμων στην πλειοψηφία τους. Στο ίδιο μήκος κύματος η πρόταση μας για την συμμετοχή των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων ως Περιφερειακά Σημεία Επαφής έχει ενσωματωθεί μένει μόνο να θεσμοθετηθούν και να υποστηριχθούν με το ανάλογο επιστημονικό προσωπικό που θα παρέχει την δυνατότητα στους Δήμους να υλοποιούν τον σχεδιασμό και την ολοκλήρωση των δράσεων (σελ. 52). Ακόμα ένα σχόλιο σε ότι αφορά το Δίκτυο των ΟΤΑΑ’ βαθμού (σελ. 53) θεωρούμε ότι θα βοηθήσει στην υλοποίηση των στόχων της ΕΣΚΕ με βασική προϋπόθεση των υλικοτεχνική και στελεχιακή τους υποστήριξη, αλλά και την θεσμοθετημένη λειτουργιά τους στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδιασμού. Δηλαδή να μην υπάρχουν επικαλυπτόμενες αρμοδιότητες με τα Περιφερειακά Σημεία Επαφής, αλλά να λειτουργούν συμπληρωματικά. Κλείνοντας θα προχωρήσουμε σε μια αναφορά στο γεγονός ότι οι χρηματοδοτήσεις προέρχονται κυρίως από τα ΠΕΠ και από πόρους ΕΣΠΑ με φορείς υλοποίησης τους Δήμους, και όχι τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Αυτό αφήνει ένα έλλειμα ως προς την συνέχιση και την ολοκλήρωση των προγραμμάτων, ενώ και πάλι αφήνει τους Δήμους ουσιαστικά δίχως αρμοδιότητες παρά μόνο ως φορείς υλοποίησης. Μολονότι αυτή η αδυναμία έχει αναδειχθεί, πουθενά στην ΕΣΚΕ Ρομά 21-30 δεν διαφαίνεται η πρόθεση της Πολιτείας να μεταβιβάσει αρμοδιότητες, πόρους και ανθρώπινο δυναμικό στους Δήμους. Έτσι καταλήγουμε αυτός ο σχεδιασμός να οδηγεί στην μη επίλυση του προβλήματος, αλλά στην διαιώνισή τους όπως αυτό αποδεικνύεται τις τελευταίες δεκαετίες αλλά και από τα μετρήσιμα αποτελέσματα. Θα αποτελεί στοίχημα για εμάς να πετύχουν τα δυο νέα όργανα τόσο τα Περιφερειακά Σημεία Επαφής, όσο και Δίκτυο των ΟΤΑ Α΄ βαθμού.