Αρχική Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 – 2030Σχόλιο του χρήστη ΠΑΪΤΕΡΗΣ ΚΩΝΣΤΝΑΤΙΝΟΣ | 7 Ιανουαρίου 2022, 17:18
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Καλησπέρα σας , Χρόνια Πολλά και Καλή Χρόνια , Διαβάζοντας την Νέα Στρατηγική για τους Ρομα 2021-2030, θα ήθελα να κάνω κάποιες παρατηρήσεις- προτάσεις: Για να μπορέσει να επιτευχθεί ο σχεδιασμός των προτάσεων και των δράσεων που έχουν προταθεί θα πρέπει να υπάρξει στενή συνεργασία μεταξύ των θεσμών αλλά και των φορέων της κοινότητας Ρομα. Η ιστορία μέχρι σήμερα μας έχει δείξει ότι πολλές πάρα τον σχεδιασμό δράσεων και πολιτικών καθώς και την εξασφάλιση των απαιτούμενων πόρων, Δυστυχώς δεν υλοποιούνται και δεν εφαρμόζονται λόγω μικροπολιτικών στάσεων από την τοπική αυτοδιοίκηση Α΄και Β΄Βαθμού. Πιστεύω ότι στην νέα στρατηγική θα πρέπει απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση δράσεων είναι και θα πρέπει να είναι η συνεργασία και ο συνσχεδιασμός από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.Χωρίς την προϋπόθεση αυτή δεν θα υπάρξει αλλαγή και επίτευξη των στόχων που προβλέπει η Νέα εθνική στρατηγική και οι ευρωπαϊκές επιταγές για το 2021-2030 στους τομείς Εκπαίδευση , Απασχόληση ,Υγεία ,Στέγαση κ.α. Ακόμη είναι πολύ σημαντικό και ειδικότερα στον τομέα της Εκπαίδευσης: Υπάρχει κενό της νομοθεσίας σχετικά με την Φοίτηση των παιδιών Ρομα ηλικίας 11-16 χρονών,τα σχετικά στοιχεία μας έχουν δείξει ότι τα παιδιά αυτά δεν μπορούν να παρακολουθήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία επειδή είναι ΄΄ μεγάλα ΄΄ παιδιά σε σχέση με τα παιδιά που φοιτούν κανονικά ηλικιακά στο Δημοτικό με αποτέλεσμα να εγκαταλείπουν οριστικά την Εκπαίδευση .Δυστυχώς δεν προβλέπετε κάτι για αυτό από την νέα στρατηγική .Επίσης στην παράγραφο Ενισχυτική Διδασκαλία διαβάζουμε μέσου υπουργικής απόφασης και ειδικά του υπουργείου Παιδείας την τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων. Η πρόταση είναι να προβλεφθούν και Διαπολιτισμική Διαμεσολαβητές στα σχολεία ,θεωρούμε ότι θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία και επικοινωνία με την Οικογένεια και το Σχολείο. Δυστυχώς βλέπουμε ότι δεν έχει προβλεφθεί και δεν προτείνετε . Στην Στέγαση πάρα τις δράσεις που προτείνονται παρατηρούμε ότι δεν προβλέπονται τα Στεγαστικά Δάνεια για τους Έλληνες Ρομα με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου και τους 7000 περίπου δανειολήπτες που δεν μπορούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους με τις Τράπεζες και κινδυνεύουν άμεσα να μείνουν άστεγοι με ορατό το κίνδυνο νέων καταυλισμών στην χώρα .Δυστυχώς δεν προβλέπεται ή αναφέρετε κάτι για το παραπάνω !!!! Επίσης θα προτείναμε κινητές μονάδες εκπαίδευσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων σε ενήλικες σε καταυλισμούς και παράλληλα δημιουργική απασχόληση για τα παιδιά ώστε να ενισχύσουμε και την εκπαίδευση και την πρόσβαση στην απασχόληση. Θεωρούμε επίσης πολύ σημαντικό για τον περιορισμό της ρητορικής του μίσους και του αντιτσιγγάνισμού την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των Μ.Μ.Ε. καθώς και την εφαρμογή των Νόμων σε αντίθετες περιπτώσεις . Τέλος θα προτείναμε να δίνετε μεγαλύτερες δυνατότητες και ευελιξία στις δομές του κράτους και ειδικότερα στην Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας να μπορεί να υλοποιεί απευθείας δράσεις σε περιπτώσεις που η τοπική αυτοδιοίκηση Α΄και Β΄Βαθμού φέρνει αντιστάσεις ή και αδιαφορεί σε εγκληματικό βαθμό . Χαιρετίζουμε την νέα στρατηγική και ευελπιστούμε να επιτευχθεί συνεργασία και διάθεση ώστε πραγματικά να αλλάξουμε νοοτροπίες και συμπεριφορές δημιουργώντας έναν καλύτερο κόσμο με ίση πρόσβαση για όλους στηριζόμενο στον σεβασμό στην προάσπιση των ανθρωπίνων και θεμελιωδών δικαιωμάτων .