Αρχική Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξειςΆρθρο 38 Πλαίσιο αξιολόγησης και λογοδοσίας επιλέξιμων παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισηςΣχόλιο του χρήστη ΚΔΒΜ ΜΗΤΑΚΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ | 27 Μαρτίου 2022, 13:25
Τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης αποτελούν φορείς παροχής υπηρεσιών στο πλαίσιο της μη τυπικής εκπαίδευσης, για ενήλικες και με αντικείμενα εργασιών την Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση και την Επαγγελματική Συμβουλευτική. Είναι εκπαιδευτικοί φορείς και όχι φορείς προώθησης ανέργων στην αγορά εργασίας είτε αλλαγής αντικειμένου εργασίας εργαζομένων. Η προώθηση των ανέργων στην αγορά εργασίας αποτελεί ένα σύνθετο πεδίο δράσεων και πολιτικών που ανήκει κυρίως στο Υπουργείο Εργασίας και στον ΟΑΕΔ. Η εύρεση εργασίας σχετίζεται με την κεντρική πολιτική της κυβέρνησης, τα περιφερειακά χαρακτηριστικά της αγοράς εργασίας, το εκπαιδευτικό επίπεδο των συμμετεχόντων κτλ. Τον κριτήριο αξιολόγησης των ΚΔΒΜ για την εύρεση εργασίας σε τουλάχιστον 50% των καταρτιζομένων ως τιμωρία των ΚΔΒΜ - εάν δεν το πετύχουν με διετή αποκλεισμό από την επαγγελματική δραστηριοποίηση - δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό. Αναρωτιέμαι, τα Πανεπιστήμια τιμωρούνται για την πληθώρα ανέργων πτυχιούχων ; Οι Σύμβουλοι των ΚΠΑ του ΟΑΕΔ, έχουν κάποια επίπτωση στην εργασία τους ή κινδυνεύουν με διετή αναστολή εργασιών αν δεν βρουν δουλειά σε ένα ποσοστό των ανέργων στους οποίους παρέχουν τις υπηρεσίες τους ; Από την στιγμή που τα προγράμματα κατάρτισης σχεδιάζονται από το Υπουργείο Εργασίας, οι καταρτιζόμενοι επιλέγονται από τον ΟΑΕΔ, ο χρονικός προγραμματισμός υλοποίησης των προγραμμάτων γίνεται από τον φορέα προκήρυξης (π.χ. κατάρτιση ανέργων μετά από ένα ολόκληρο έτος από την αρχική αίτηση τους), οι εκπαιδευτές υποδεικνύονται από τον ΕΟΠΠΕΠ (τουλάχιστον το 70% δεν έχει δυνατότητα συμμετοχής στα προγράμματα κατάρτισης, ο ΟΑΕΔ δεν παρέχει άδεια σε αξιόλογους υπαλλήλους του να συμμετάσχουν ως εκπαιδευτές), προγράμματα επιδότησης Νέων Θέσεων Εργασίας ποτέ δεν στήριξαν επιχειρήσεις και ανέργους που ολοκλήρωσαν ένα πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης των ΚΔΒΜ, είναι δυνατόν ευθύνη και ποινή επί της μη απασχόλησης ανέργων να επιρρίπτεται μόνο στα ΚΔΒΜ ; Για όλα τα παραπάνω, είμαστε εξ ολοκλήρου αντίθετοι με το πρώτο κριτήριο αξιολόγησής μας, του άρθρου 38, που αφορά, άνεργους και εργαζόμενους καταρτιζόμενους, και ζητάμε να απαλειφθεί. Τα ΚΔΒΜ μπορούν να αποτελέσουν αρωγούς στην προσπάθεια μείωση της ανεργίας μέσα από την διαδικασία της Συμβουλευτικής προς τους Ανέργους σε συνεργασία με τους Συμβούλους του κατά τόπου ΚΠΑ. Επιπλέον σχετικά με την κατάρτιση εργαζομένων, διαπιστώνουμε ότι αυτή σχετίζεται με την αλλαγή θέσης εργασίας, πιθανώς και σε άλλο εργοδότη. Με ποιο σκεπτικό επιχείρηση θα καταρτίσει το προσωπικό της ώστε να βρει νέα εργασία σε άλλη επιχείρηση ;