Αρχική Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξειςΆρθρο 36 Επιλεξιμότητα παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισηςΣχόλιο του χρήστη Πανελλήνια Ένωση ΚΔΒΜ | 28 Μαρτίου 2022, 12:39
Το παρόν Νομοσχέδιο θεωρούμε ότι χρήζει περαιτέρω εξειδίκευσης του σχεδιασμού. Η έλλειψη αναλυτικού και λεπτομερούς μηχανισμού για τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης, δεν θα επιτρέψει την δημιουργία ενός βιώσιμου πλαισίου. Περιμένουμε εναγωνίως την αναθεώρηση του Νομοσχεδίου, προκειμένου να τροποποιηθούν ή να μην συμπεριληφθούν οι παρακάτω παράγραφοι. Συγκεκριμένα ως «Πανελλήνια Ένωση ΚΔΒΜ», αποτελούμενοι περί το 50% των Ελληνικών επιχειρήσεων θεωρούμε ότι: Σύμφωνα με το άρθρο 36, τα ΚΔΒΜ υποχρεούνται να αναπτύσσουν δικό τους εκπαιδευτικό υλικό. Όμως: • Πότε θα ενημερωνόμαστε για τα θεματικά αντικείμενα της πρόσκλησης και τις απαιτήσεις του υλικού? έγκαιρα ή όπως στο voucher των επιστημόνων που βγήκε η πρόσκληση Παρασκευή απόγευμα και έληγε Κυριακή στις 00:00πμ!!! με αποτέλεσμα μόνο 5 ΚΔΒΜ που γνώριζαν εκ των προτέρων ήταν έτοιμα με πλατφόρμες • Το υλικό θα ακολουθεί τα υπάρχοντα Εθνικά περιγράμματα? Θα υπάρχει μια κοινή βάση ή ο καθένας θα ακολουθεί δική του αποκλειστικά ύλη? • Ποιος θα το αξιολογεί? Υπάρχει τέτοια κινητικότητα στο διαδίκτυο για την δημιουργία υλικού από κάποιους, που φαίνεται ότι ήδη γνωρίζουν!! Οι υπόλοιποι??? • Πώς το υλικό καθενός ΚΔΒΜ θα συνδέεται με την πιστοποίηση? Οι φορείς πιστοποίησης θα δημιουργούν τράπεζες θεμάτων πάνω στο διαφορετικό υλικό του κάθε ΚΔΒΜ??? Και πώς θα Πιστοποιηθούν όλα αυτά τα εκπαιδευτικά αντικείμενα κατά ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 17024? Πχ Ο κάθε φορέας θα Πιστοποιεί 50 διαφορετικούς τίτλους για τους 50 διαφορετικούς πελάτες , στο Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ) με τον ίδιο τίτλο κατάρτισης ? • Μπορεί τα Πανεπιστήμια να έχουν διαφορετικά προγράμματα σπουδών για μια ειδικότητα? Το εκπαιδευτικό υλικό των πανεπιστημίων, θα αποκτηθεί δωρεάν και θα είναι δωρεάν προσβάσιμο? • Ποια είναι η νομική διαδικασία κατάθεσης ενός εκπαιδευτικού υλικού? Όπως γνωρίζετε η κατάλληλη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού είναι αναγκαία προϋπόθεση για την επιτυχή πορεία και ολοκλήρωση της εκπαίδευσης, θα πρέπει λοιπόν να υπάρχει ικανό διάστημα ώστε η συγγραφή του εκπαιδευτικού υλικού να ανταποκρίνεται στο πρόγραμμα κατάρτισης και τις ανάγκες των ωφελουμένων. Τουλάχιστον 6 μήνες πριν την πρόσκληση θα πρέπει να ανακοινώνονται τα αντικείμενα κατάρτισης. Να παρουσιάζεται το syllabus για κάθε αντικείμενο από τον ΟΑΕΔ, έτσι ώστε τόσο οι φορείς πιστοποίησης όσο και οι πάροχοι καταρτισης να προσαρμόζονται εγκαίρως, και να μην επαναληφθούν προβλήματα του παρελθόντος. Συνδικαλιστικοί φορείς εκπροσώπησης εργοδοτών και εργαζομένων, έχουν χρηματοδοτηθεί για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης εργαζομένων και ανέργων με στόχο την ανάπτυξη υλικού στις πλέον σύγχρονες ειδικότητες και αντικείμενα εργασίας. Γνωρίζοντας ακριβώς τις ανάγκες των επιχειρήσεων, συνέταξαν-συγχρηματοδοτούμενοι (ακόμη και σήμερα υπάρχουν ανοικτές προσκλήσεις συνδικαλιστικών φορέων προς συγγραφείς) εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο μάλιστα έχει αξιολογηθεί και από τον ΕΟΠΠΕΠ και αξιοποιείται από τις εταιρίες πιστοποιήσεων για την συγγραφή των ερωτήσεων που οδηγούν σε αδειοδοτημένη και πιστοποιημένη εξέταση. Το εκπαιδευτικό υλικό στα πλαίσια της επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης είναι εργαλείο για την επιτυχία σε εξετάσεις πιστοποίησης που αποτελούν στοιχείο εκροής του συστήματος. Απαιτείται να υπάρχει σύνδεση μεταξύ του περιεχομένου του εκπαιδευτικού υλικού και των ερωτήσεων πιστοποίησης, αλλιώς υπάρχει αναντιστοιχία. Δεν σημαίνει ότι οποιοδήποτε εκπαιδευτικό υλικό στα πλαίσια ενός μαθήματος (διαφορετικών συγγραφέων) π.χ. "Διοίκησης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων" οδηγεί και σε εξετάσεις Πιστοποίησης κατά ISO 17024, χωρίς την προγενέστερη Διαπίστευση του αντικειμένου!