Αρχική Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξειςΆρθρο 38 Πλαίσιο αξιολόγησης και λογοδοσίας επιλέξιμων παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισηςΣχόλιο του χρήστη ΜΠΟΥΛΟΥΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ | 28 Μαρτίου 2022, 12:18
Κυρίες/Κύριοι, 1. Γενικά Στοιχεία Τα ΚΔΒΜ σύμφωνα με τις ιδρυτικές τους πράξεις και τις διατάξεις αδειοδότησής τους του Ν. 4763/2020 (Α’ 254) και σύμφωνα με τη αρ. πρωτ. 79732/27-7-2020 εγκύκλιο της Εθνικής Αρχής Συντονισμού (ΕΑΣ)/Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού και Παρακολούθησης Δράσεων ΕΚΤ (ΕΥΣΕΚΤ) με θέμα: «Πλαίσιο ποιοτικών προδιαγραφών για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ)» είναι κέντρα επαγγελματικής κατάρτισης, πιστοποίησης και συμβουλευτικής προσαρμοσμένα σε όλες τις σύγχρονες ποιοτικές προδιαγραφές. Στον παρόν σχέδιο νόμου στο άρθρο 38 και στην παράγραφο 2 αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι: «2. Η αξιολόγηση των παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης γίνεται βάσει της επίδοσης του αξιολογούμενου παρόχου σε κάθε πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης, στο οποίο συμμετέχουν και είναι ανεξάρτητη από τους ελέγχους της παρ. 4 του άρθρου 37. Στα ορόσημα της περ. β) της περ. 1 περιλαμβάνονται υποχρεωτικά τουλάχιστον τα εξής στοιχεία: α) το ποσοστό των καταρτισθέντων που βρήκε εργασία εντός τριών (3), έξι (6) και δώδεκα (12) μηνών μετά τη λήξη της κατάρτισης στο αντικείμενό τους ή, εάν πρόκειται για εργαζομένους που καταρτίσθηκαν, το ποσοστό αυτών που βρήκε νέα εργασία στα αντίστοιχα χρονικά διαστήματα» και στην παράγραφο 3 «3. Η αξιολόγηση της περ. β) της παρ. 1 καταλήγει σε βαθμολογία για την επίδοση του παρόχου στο πρόγραμμα επιδοτούμενης κατάρτισης, η οποία εκφράζεται σε αριθμητική κλίμακα, ως εξής: (1) κακή, (2) ανεπαρκής, (3) ικανοποιητική, (4) πολύ καλή, (5) άριστη. Οι βαθμοί 1-2 αντιστοιχούν σε αρνητική αξιολόγηση, οι βαθμοί 3-4 σε επαρκή θετική αξιολόγηση και ο βαθμός 5 σε άριστη θετική αξιολόγηση. Δεν μπορεί να βαθμολογηθεί με βαθμό 3 ή μεγαλύτερο η επίδοση παρόχου σε πρόγραμμα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, εάν δεν συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις: α) τουλάχιστον το πενήντα τοις εκατό (50%) των καταρτισθέντων να βρήκε εργασία εντός 12 μηνών». Ως κέντρα επαγγελματικής κατάρτισης και πιστοποίησης έχουν ως κύριο στόχο την ενίσχυση, τη συμπλήρωση και την αναβάθμιση των δεξιοτήτων και των γνώσεων, των ανέργων, των εργαζόμενων και των αυτοαπασχολούμενων μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που προσφέρουν. Επιπλέον ως κέντρα επαγγελματικής συμβουλευτικής έχουν ως κύριο στόχο να βοηθήσουν τα άτομα να αντιμετωπίσουν ζητήματα που τους απασχολούν και σχετίζονται είτε με την επαγγελματική τους επιλογή είτε με την προσαρμογή τους στο επάγγελμα το οποίο ήδη εξασκούν ή και με την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Σε καμιά περίπτωση οι υπηρεσίες που προσφέρουν τα ΚΔΒΜ δεν σχετίζονται με την υποχρεωτική εύρεση εργασίας στους καταρτιζόμενους. 2. Τα εξειδικευμένα σχόλιά μας Ως ΚΔΒΜ που δραστηριοποιούμαστε χρόνια στην παροχή εκπαίδευσης και έχουμε καταρτίσει χιλιάδες ανέργους και εργαζόμενους και που αξιολογούμαστε συνεχώς από τους εκάστοτε δικαιούχους των προγραμμάτων κατάρτισης, φορείς της κεντρικής κυβέρνησης και από τους ίδιους τους καταρτιζόμενους θεωρούμε άδικο, λάθος και απαράδεκτο να αξιολογείται η απόδοσή μας με βάση το ποσοστό (και μάλιστα συγκεκριμένα το 50%) αυτών που βρήκε εργασία σε ένα μέγιστο χρονικό διάστημα 12 μηνών. Όλοι γνωρίζουμε ότι η εύρεση εργασίας είναι ένα σύνθετο πρόβλημα, εξαρτάται από το προφίλ των καταρτιζόμενων, τις επιθυμίες τους, την διάθεσή τους, τους στόχους τους, από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής και της τοπικής αγοράς που στοχεύει ο ενδιαφερόμενος καθώς επίσης και από ευρύτερες κοινωνικοοικονομικές καταστάσεις που μπορεί να βιώνει εκείνη τη στιγμή η χώρα. Δεν μπορεί να «τιμωρείται» ένα ΚΔΒΜ και να διαγράφεται από τα μητρώα των εγκεκριμένων παρόχων για κάτι που δεν εξαρτάται μόνο από το ίδιο. Επίσης στην παρ. 2 αναφέρεται στο α) «….ή, εάν πρόκειται για εργαζομένους που καταρτίσθηκαν, το ποσοστό αυτών που βρήκε νέα εργασία στα αντίστοιχα χρονικά διαστήματα» και θα θέλαμε να σας ρωτήσουμε γιατί πρέπει ένας εργαζόμενος που καταρτίζεται να βρει νέα θέση εργασίας; Η κατάρτιση και η επιμόρφωση ενός εργαζομένου στοχεύει ώστε να γίνει περισσότερο αποδοτικός στην εργασία του με στόχο την διατήρηση της θέσης τους. 3. Οι προτάσεις μας Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε την κατάργηση της όρου αξιολόγησης των ΚΔΒΜ βάση του ποσοστού αυτών που βρίσκουν εργασία μετά την κατάρτιση και αντί αυτού προτείνουμε τα εξής: 1. Την επιβράβευση και όχι την αρνητική αξιολόγηση ενός ΚΔΒΜ είτε μέσω χρηματικής ενίσχυσης ως αποτελεσματικότερη υπηρεσία υποστήριξης για όσους καταρτιζόμενους θα οδηγήσει να βρουν εργασία μετά από ένα πρόγραμμα κατάρτισης, είτε με την παροχή άλλων ανταποδοτικών κινήτρων προς το ΚΔΒΜ, όπως μείωση ασφαλιστικών εισφορών, έκπτωση φόρου, περαιτέρω μοριοδότηση σε επόμενες προσκλήσεις. (Συνήθως η επιβράβευση φέρνει καλύτερα αποτελέσματα από ότι η τιμωρία). 2. Την ενίσχυση των εργοδοτών που θα θελήσουν να δημιουργήσουν μια νέα θέση εργασίας σε καταρτιζόμενους προγραμμάτων, μέσω ενεργητικών πολιτικών όπως η κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών. 3. Επίσης την ενίσχυση των καταρτιζομένων που θα θελήσουν να γίνουν αυτοαπασχολούμενοι, επιδοτώντας τους μέρος των λειτουργικών εξόδων. Συμπερασματικά, ως ΚΔΒΜ επιθυμούμε και θέλουμε να είμαστε συνεργάτες με τον ΟΑΕΔ (ΔΥΠΑ) και μόνο μέσω μια υγιούς συνεργασίας μπορούμε να προσφέρουμε τα μέγιστα δυνατά οφέλη στους καταρτιζόμενους. Με εκτίμηση, Μπουλούκης Γεώργιος Διευθυντής Κατάρτισης ΚΔΒΜ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ» Και Ιωάννης Σαλμάς Διευθυντής Κατάρτισης ΚΔΒΜ «ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΛΜΑΣ – Sigma ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ»