Αρχική Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξειςΆρθρο 36 Επιλεξιμότητα παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισηςΣχόλιο του χρήστη ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ | 29 Μαρτίου 2022, 14:24
Η επιλεξιμότητα των παρόχων κατάρτισης και το μητρώο επιλέξιμων παρόχων Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 36, 37 και 38 του υπό διαβούλευση Σχεδίου Νόμου προκύπτουν τα ακόλουθα, σχετικά με την επιλεξιμότητα και το Μητρώο επιλέξιμων παρόχων: Εισάγεται η έννοια του «επιλέξιμου» παρόχου, ο οποίος, προκειμένου να έχει δικαίωμα συμμετοχής σε προγράμματα «επιδοτούμενης κατάρτισης» θα πρέπει να πληροί τις εξής προϋποθέσεις: (i) να είναι εγγεγραμμένος στο Πληροφοριακό Σύστημα υποστήριξης των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης του άρθρου 61 του ν. 4763/2020 (Α’ 254), (ii) να διαθέτει, σύμφωνα με την παρ. 2 στοιχ. α του άρθρου 36, ολοκληρωμένο σύστημα για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, επιλογή και εκπαίδευση εκπαιδευτών, εποπτεία πρακτικής άσκησης, υλοποίηση προγραμμάτων e-learning, σύγχρονης ή ασύγχρονης εκπαίδευσης ή υβριδικής μορφής, εσωτερική αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, (iii) να έχει αξιολογηθεί με βαθμό τουλάχιστον 3 για την επίδοσή του, σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 38 παρ. παρ. 2 και 3, ήτοι να συντρέχουν σωρευτικά τα εξής: α) τουλάχιστον το πενήντα τοις εκατό (50%) των καταρτισθέντων να βρήκε εργασία εντός 12 μηνών β) το πρόγραμμα έχει αξιολογηθεί θετικά από τουλάχιστον το ογδόντα τοις εκατό (80%) των καταρτισθέντων και γ) έχει πιστοποιηθεί τουλάχιστον το ογδόντα τοις εκατό (80%) των καταρτισθέντων που έχουν περαιώσει την παρακολούθηση του προγράμματος. Στα δε ορόσημα για την αξιολόγηση συμπεριλαμβάνονται: α) το ποσοστό των καταρτισθέντων που βρήκε εργασία εντός τριών (3), έξι (6) και δώδεκα (12) μηνών μετά τη λήξη της κατάρτισης στο αντικείμενό τους ή, εάν πρόκειται για εργαζομένους που καταρτίσθηκαν, το ποσοστό αυτών που βρήκε νέα εργασία στα αντίστοιχα χρονικά διαστήματα, (iv) να μην συντρέχουν στο πρόσωπό του τα κωλύματα του άρθρου 73 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), μετά από την απόφαση του Υπουργού Εργασίας της παρ. 16 του άρθρου 52, στην οποία θα εξειδικεύονται τα κριτήρια της παρ.2 του άρθρου 36 για την επιλεξιμότητα των παρόχων κατάρτισης, (v)Σε προγράμματα που συμμετείχε κατά τα τελευταία πέντε (5) έτη να μην συντρέχουν οι εξής περιπτώσεις : α) να μην εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις του προς τον φορέα που είχε προκηρύξει το πρόγραμμα ή β) να μην εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις του προς τους καταρτιζόμενους ή γ) να μην εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις του προς τους διδάσκοντες στο πρόγραμμα κατάρτισης, μετά την απόφαση της παρ. 16 του άρθρου 52. Σύμφωνα δε, με την πρόβλεψη του άρθρου 37 παρ.4 (για την οποία θα γίνει λόγος αναλυτικά παρακάτω σε ξεχωριστή ενότητα), σε περίπτωση που η αξιολόγηση του παρόχου είναι αρνητική (δηλαδή έλαβε βαθμό κάτω του 3 σύμφωνα με τα υπό στοιχ. iii) ανωτέρω), ο πάροχος διαγράφεται από το Μητρώο επιλέξιμων παρόχων για δύο (2) έτη, και εφόσον μετά την πάροδο των δύο ετών συμμετάσχει εκ νέου σε επόμενο πρόγραμμα «επιδοτούμενης» ΣΕΚ, από το οποίο προκύπτει αξιολόγηση υπολειπόμενη του βαθμού 3, διαγράφεται εκ νέου από το Μητρώο για άλλα δύο (2) έτη. Οι παραπάνω προβλέψεις αντιβαίνουν σε βασικές διατάξεις των νόμων 4763/2020, 4412/2016, καθώς και του συνόλου του εφαρμοστικού και διαχειριστικού πλαισίου του ΕΣΠΑ. Ειδικότερα: Όπως έχει αναλυτικά εκτεθεί παραπάνω, τα ΚΔΒΜ αδειοδοτούνται, βάσει των διατάξεων του Κεφαλαίου Θ΄ του Ν. 4763/2020 και συμμετέχουν σε δράσεις ΣΕΚ, κυρίως συγχρηματοδοτούμενες από ενωσιακούς πόρους, οι οποίες περιλαμβάνουν την παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης, κατάρτισης και πιστοποίησης, όπου η τελευταία λαμβάνει χώρα σε συνεργασία με φορείς πιστοποίησης διαπιστευμένους προς τούτο. Κατ’ ακολουθίαν, η πληρωμή των παρόχων κατάρτισης προφανώς αναφέρεται στην παροχή των συγκεκριμένων υπηρεσιών. Μέσα στις υπηρεσίες αυτές προφανώς συμπεριλαμβάνεται η συμμόρφωση του παρόχου με επιμέρους διαχειριστικούς κανόνες, ως αυτοί τίθενται στην εκάστοτε Πρόσκληση, όπως η τήρηση των όρων υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου εντός του προαναφερθέντος πλαισίου (συμβουλευτική-κατάρτιση-πιστοποίηση).