Αρχική Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξειςΆρθρο 42 Αποθετήριο εκπαιδευτικού υλικούΣχόλιο του χρήστη ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ | 29 Μαρτίου 2022, 14:55
Η εκ του νόμου και άνευ ανταλλάγματος δημοσιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού σε ηλεκτρονικό αποθετήριο της Δ.ΥΠ.Α. κατά το άρθρο 42 του Σχεδίου Νόμου Το άρθρο 42 του Σχεδίου Νόμου ορίζει ότι το εκπαιδευτικό υλικό των παρόχων κατατίθεται σε ηλεκτρονικό αποθετήριο της Δ.ΥΠ.Α, κατά τρόπο ώστε να μπορεί να μεταφορτωθεί από κάθε ενδιαφερόμενο. Είναι σαφές ότι η προτεινόμενη διάταξη εισάγει ένα καθεστώς εκ του νόμου και άνευ πρόσθετου ανταλλάγματος μεταβίβασης του εκπαιδευτικού υλικού ή μέρους αυτού από τον πάροχο προς τη Δ.ΥΠ.Α., δια της μεταφόρτωσης του στο δημόσια προσβάσιμο ηλεκτρονικό αποθετήριο. Το εκπαιδευτικό υλικό, όμως, δεν είναι το τελικό προϊόν το οποίο προμηθεύεται στον αντισυμβαλλόμενο, αλλά το μέσο δια του οποίου ο πάροχος επιτελεί την υπηρεσία που του ανατέθηκε. Είναι εντελώς διαφορετική περίπτωση και δεν πρέπει να συγχέεται η προμήθεια εκπαιδευτικού υλικού μέσα από παροχή υπηρεσίας η οποία συμπεριλαμβάνει την παραγωγή και παράδοση εκπαιδευτικού υλικού στην Αναθέτουσα Αρχή. Εξάλλου, το εκπαιδευτικό υλικό συνιστά αντικείμενο δικαιώματος πνευματικής ιδιοκτησίας αυτού και προστατεύεται πλήρως από την οικεία νομοθεσία. Τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας χαίρουν προστασίας και στο επίπεδο του Συντάγματος (άρθρο 17 παρ. 1) και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (άρθρο 1 του 1ου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου). Περαιτέρω η δημοσιοποίησή του εκπαιδευτικού υλικού και η δυνατότητα χρήσης από οποιονδήποτε, άρα και από ανταγωνιστή, δημιουργεί σοβαρό ζήτημα διατάραξης και του δικαίου του ανταγωνισμού, όντας έμμεση ενίσχυση και στέρηση του νόμιμα κτηθέντος συγκριτικού πλεονεκτήματος ενός επιχειρηματία στο πλαίσιο της ελεύθερης αγοράς. Τέλος, η συγκεκριμένη πρόβλεψη έρχεται σε αντίθεση με τις επανειλημμένες συστάσεις θεσμικών και ελεγκτικών οργάνων της Ε.Ε., σύμφωνα με τις οποίες το ψηφιακό αποθετήριο εκπαιδευτικού υλικού θα πρέπει να πληροί προδιαγραφές που σχετίζονται με όρους λειτουργίας, π.χ. προστασία προσωπικών δεδομένων και να περιλαμβάνει οδηγίες αξιοποίησής του από τους δυνητικούς χρήστες. Επιπλέον το υφιστάμενο εκπαιδευτικό υλικό θα πρέπει να συλλεχθεί, αξιολογηθεί επί τη βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων και προδιαγραφών ποιότητας, που θα άπτονται κυρίως της μεθοδολογίας ανάπτυξής του, της διασύνδεσης του περιεχομένου με τα υφιστάμενα επαγγελματικά περιγράμματα και τις υφιστάμενες ανάγκες της αγοράς εργασίας. Συνεπώς, θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη πρόβλεψη είναι ιδιαίτερα προβληματική και θα πρέπει να απαλειφθεί.